Σύμφωνα με έρευνα του Gartner, αυτή είναι μόνο η αρχή, το 2012 ξοδεύτηκαν 96 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως σε επενδύσεις για "big data", ποσό που αναμένεται να αγγίξει τα 232 δισεκατομμύρια το 2016.
O ορισμός της έννοιας «μεγάλα δεδομένα»
To Gartner το 2012 έδωσε τον εξής ορισμό: «Τα big data είναι υψηλού όγκου, υψηλής ταχύτητας ή υψηλής ποικιλίας στοιχεία που απαιτούν αποδοτικές και καινοτόμες μορφές επεξεργασίας πληροφοριών». Στα «μεγάλα δεδομένα» συγκαταλέγονται όλες οι πληροφορίες των social media που είναι προσβάσιμες σε όλους μας και βρίσκονται στο Διαδίκτυο, δηλαδή φωτογραφίες, video και κείμενα, καθώς και όλα τα «κλειστά δεδομένα» των διαφόρων εταιριών αλλά και των κυβερνήσεων.
"Big data" o μελλοντικός πυρετός του χρυσού
Τα "big data" μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που επικοινωνούν οι επιχειρήσεις μεταξύ τους αλλά και τον τρόπο που επικοινωνούμε όλοι μεταξύ μας.
Ο δημοσιογράφος και επιχειρηματίας Γκρεγκ Χάντφιλντ που διοργάνωσε πριν κάποιους μήνες το συνέδριο Open-Data Cities, στο Μπράιτον της Μεγάλης Βρετανίας δηλώνει ότι τα «μεγάλα δεδομένα» πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όλους. Το Οpen-Data Cities προσπαθεί να «εκδημοκρατίσει» δεδομένα του δημόσιου τομέα, ώστε να προωθηθούν καινοτομίες στον ιδιωτικό τομέα. Η προσπάθεια αυτή αφορά χωριά, πόλεις και χώρες όλου του κόσμου.
Στο συνέδριο Open-Data Cities o Μπιλ Τόμσον του BBC παραλλήλισε την προσπάθεια του Open-Data Cites με την κατασκευή της Βενετίας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Κάποια στιγμή θα φτιάξουμε μεγαλοπρεπή παλάτια, αλλά προς το παρόν σφυρηλατούμε κούτσουρα σε ένα βάλτο».
Αν και πολλοί μπορεί να θεωρούν τα "big data" τον μελλοντικό «πυρετό του χρυσού», ίσως είναι καλύτερα να κοιτάξουμε το παρόν και να παραδειγματιστούμε από κάποιες εταιρίες που τα αξιοποιούν ήδη με μεγάλη δημιουργικότητα. Για παράδειγμα, η εταιρία τηλεφωνίας IOVOX που εδρεύει στο Λονδίνο, έφτιαξε μια πλατφόρμα που δίνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση των τηλεφωνημάτων.
Τα «μεγάλα δεδομένα» είναι ένα από τα πιο υποτιμημένα εργαλεία για τις μοντέρνες επιχειρήσεις. Ο κόσμος ξεχειλίζει από πληροφορίες, αλλά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να ξεχωρίζουμε τα χρήσιμα δεδομένα από το «θόρυβο» δήλωσε ο Ράϊαν Γκάλαχερ, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της IOVOX.
Η πρώτη διδάξασα εταιρία που αξιοποίησε τα «μεγάλα δεδομένα» και το Διαδίκτυο, ήταν η Google, όταν ακόμη κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την επιτυχία που θα είχαν. Τώρα όμως μπορούμε μετά βεβαιότητας να προβλέψουμε ότι οι επόμενες εταιρίες που θα αξιοποιήσουν αυτή τη δύναμη των "μεγάλων δεδομένων" και του Διαδικτύου θα είναι σίγουρα κερδισμένες.
Επιμέλεια: Χριστίνα Ιορδανίδου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr