Τα τελευταία χρόνια στήνονται συνέχεια επιχειρήσεις στο Ίντερνετ, άλλες τελεσφορούν και άλλες όχι. Όμως, η μόδα που έχει κατακλύσει κυριολεκτικά τον κόσμο του διαδικτύου είναι οι ιστοσελίδες προσφορών, ο αριθμός τους αγγίζει περίπου τις 8000 παγκοσμίως. Δυστυχώς κάποιες από αυτές-μεταξύ των οποίων και η Groupon- κατηγορήθηκαν πως αντί να συμβάλλουν στην άνθιση των επιχειρήσεων, αντιθέτως τις οδηγούν σε κλείσιμο. Πολλοί επιχειρηματίες που συνεργάστηκαν με ιστοσελίδες προσφορών αναγκάστηκαν να πουν ναι σε όρους που αρχικά δεν είχαν συμφωνήσει ενώ έχουν ακουστεί κατά καιρούς και έντονα παράπονα από καταναλωτές.
Ένοχη η Groupon για παραβάσεις του βρετανικού δικαίου προστασίας καταναλωτών
Οι αρμόδιες αρχές για την προστασία της διαφήμισης παρέπεμψαν την Groupon στα δικαστήρια διότι παραβίασε την νομοθεσία περί διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου, όχι μία αλλά 50 φορές σε λιγότερο από ένα χρόνο. Η Βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε μυστικές έρευνες για την Groupon τον Ιούλιο και στη συνέχεια ανακοίνωσε: «Οι τακτικές της Groupon παραβιάζουν την νομοθεσία που ισχύει για την προστασία των καταναλωτών» και συμπλήρωσε «Η επιτροπή έχει συγκεκριμένες ανησυχίες σχετικά με τις τιμές, την διαφήμιση, τις επιστροφές, τις καταχρηστικές ρήτρες, και τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι έμποροι».
Ο Έλληνας πρόεδρος του eDeal αγωνίζεται για την αποκατάστασης της φήμης των ιστοσελίδων προσφορών
O σύλλογος eDeal συστάθηκε το 2012 στο Ηνωμένο Βασίλειο και πρόεδρος του συλλόγου είναι ο Έλληνας Σταύρος Προδρόμου, που δηλώνει αποφασισμένος να αλλάξει την κακή φήμη που έχουν οι ιστοσελίδες προσφορών. Ο Σταύρος Προδρόμου δούλεψε στην Groupon της Μεγάλη Βρετανίας ως σύμβουλος, αλλά μετέπειτα έφτιαξε δύο δικές του on-line επιχειρήσεις προσφορών. Όπως εξήγησε στην ιστοσελίδα για θέματα ψηφιακής καινοτομίας και start up επιχειρήσεις, Venture Village: «Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να είναι δύσπιστοι, γι' αυτό οι on-line επιχειρήσεις προσφορών πρέπει να είναι ειλικρινείς και να παρέχουν καλύτερες συμβουλές στους εμπόρους. Αυτό το μοντέλο προσφορών δεν είναι αποτελεσματικό για όλα τα προϊόντα, γι' αυτό το λόγο ο σύλλογος έχει σκοπό να βουν από το παιχνίδι όσες on-line επιχειρήσεις προσφορών δυσφήμισαν τον κλάδο» και συνέχισε λέγοντας: «Η Groupon είναι το παράδειγμα του τι πήγε λάθος, ακριβώς επειδή είναι η μεγαλύτερη ιστοσελίδα προσφορών».
Κώδικας Δεοντολογίας από τον eDeal
Στον Κώδικα Δεοντολογίας που έφτιαξε ο σύλλογος eDeal , επισημαίνεται ότι πρέπει να τηρούνται οι κανονισμοί έτσι ώστε να αυξηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στον κλάδο, ταυτόχρονα είναι και ένας τρόπος να μπουν οι κανονισμοί από τον ίδιο τον κλάδο και όχι από τις αρχές.
Αυτή την στιγμή ο σύλλογος έχει 10 μέλη μέσα στα οποία συγκαταλέγεται το Dailydeal της Google, το TimeOut, το Offers και το Nectar. H εταιρία Groupon δεν είναι μέλος του συλλόγου και σε αντίδραση για τα όσα ειπώθηκαν στο Venture Village, η Groupon Γερμανίας δήλωσε ότι θα αξιολογεί τoν σύλλογο eDeal και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Επιμέλεια: Χριστίνα Ιορδανίδου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr