Στο Λονδίνο ο FTSE 100 υποχωρεί 2,90% στις 3.785,97 μονάδες, στη Φρανκφούρτη ο DAX σημειώνει απώλειες 4,03% στις 4.034,21 μονάδες και στο Παρίσι ο CAC 40 κινείται πτωτικά κατά 3,51% στις 2.710,93 μονάδες
Ο MSCI World Index υποχωρεί 1,5% στο Λονδίνο, περιορίζοντας τα μηνιαία κέρδη του, που ήταν και τα υψηλότερα από το 2003. Τα παράγωγα του S&P 500 βρίσκονται στο -2,6%.
Τα σχόλια στελεχών της αμερικανικής κυβέρνησης για τις τράπεζες και τα σενάρια για το μέλλον των GM και Chrysler οδήγησαν την απόδοση του 10ετούς αμερικανικού ομολόγου 5 μονάδες βάσης χαμηλότερα, ήτοι στο 2,71%. Το δολάριο και το γεν ενισχύονται έναντι του ευρώ καθώς οι επενδυτές αναζητούν ασφαλείς επενδύσεις.
Η μετοχή της Citigroup υποχωρεί 3,4% και της Deutsche Bank 6,4% μετά και τα σχόλια του υπουργού Οικονομίας των ΗΠΑ Timothy Geithner ότι ορισμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα χρειαστούν σημαντική βοήθεια από το Δημόσιο. «Μερικές τράπεζες θα χρειαστούν μεγάλα ποσά βοήθειας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Geithner.
Ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών ζήτησε από τις τράπεζες να δείξουν περισσότερη «προθυμία» και αναλάβουν ρίσκα για να αποκατασταθεί ο δανεισμός προς τις επιχειρήσεις και να ξεκινήσει η ανάκαμψη της οικονομίας. «Για να βγούμε από αυτή την κατάσταση, πρέπει οι τράπεζες να ρισκάρουν ξανά», σημείωσε.
Απώλειες 3,1% καταγράφει η μετοχή της Daimler καθώς αξιωματούχος της αμερικανικής κυβέρνησης δήλωσε ότι η GM και η Chrysler πρέπει να προχωρήσουν σε ακόμη πιο δραστική αναδιάρθρωση προτού τους παραχωρηθεί νέα οικονομική βοήθεια.
Στο -3,3% βρίσκεται η μετοχή της GM στη Γερμανία. Την παραίτηση του Rick Wagoner από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου επιβεβαίωσε η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors. Τα καθήκοντά του θα αναλάβει η Frederick Henderson, επιχειρησιακός διευθυντής του ομίλου. Την ίδια ώρα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Barack Obama ετοιμάζεται να ανακοινώσει σήμερα το σχέδιό του για τη διάσωση της βιομηχανίας του αυτοκινήτου.
Ο δείκτης των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχωρεί 2,1%. Στο -2,9% κινείται και η Peugeot Citroen, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία έδιωξε τον CEO Christian Streiff μεσούσης της μεγαλύτερης κρίσης στον κλάδο τα τελευταία 15 χρόνια.
Αλμα της τάξεως του 44% καταγράφει η μετοχή της γερμανικής Hypo Real Estate. Η εταιρεία εμφάνισε ζημιές μεγαλύτερες των εκτιμήσεων (5,46 δισ. ευρώ) για το 2008 και η κυβέρνηση θα αγοράσει μερίδιο 8,7%, ως πρώτο βήμα για την κρατικοποίησή της.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr