Τα σχέδια αυτά της γερμανικήςε κυβέρνησης θα παρουσιάστούν σήμερα στο γραφείο της Γερμανίδας καγκελαρίου, ώστε να αποφασιστεί αν θα πουληθούν μερικώς ή εξ ολοκλήρου τα μερίδια του γερμανικού κράτους στις δύο εταιρείες.
Χθες, ο επικεφαλής του ινστιτούτου Ifo, Χανς Βέρνερ Σιν, προστέθηκε στη λίστα επιφανών οικονομολόγων και διεθνών οργανισμών που προειδοποιούν πως η Γερμανία φλερτάρει επικίνδυνα με την ύφεση. Σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, η εξασφάλιση πρόσθετων εσόδων για το κράτος από μερικές ή εξ ολοκλήρου ιδιωτικοποιήσεις προσφέρει μια ασφάλεια στην κυβέρνηση.
Είναι γεγονός ότι η γερμανική κυβέρνηση θέλει να εκμεταλλευτεί την άνοδο των μετοχών των δύο εταιρειών που έχει σημειωθεί την τελευταία διετία. Από τις αρχές του 2013, οι μετοχές της Deutsche Telekom, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, έχουν ενισχυθεί κατά 50%. Εκείνες της Deutsche Post, δηλαδή των Γερμανικών Ταχυδρομείων, έχουν καταγράψει κέρδη 67% την ίδια περίοδο. Παρόμοια σχέδια ιδιωτικοποιήσεων είχαν δρομολογηθεί στην πρώτη θητεία της κ. Μέρκελ, αλλά ματαιώθηκαν λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2007-09.
Σύμφωνα με το Reuters, τα σχέδια πώλησης φέρουν ήδη την υπογραφή του υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, με την επισήμανση να «εξετασθεί προσεκτικά» η περίπτωση της Deutsche Telekom. Σε αυτήν την εταιρεία, το γερμανικό κράτος ελέγχει άμεσα το 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου και ένα ακόμη 17,4% μέσω της κρατικής τράπεζας KfW. Η συνολική αξία των μεριδίων υπολογίζεται στα 17 δισ. ευρώ. Στην Deutsche Post, το Βερολίνο κατέχει μερίδιο 21% πάλι μέσω της KfW που αποτιμάται στα 6 δισ. ευρώ, αυξάνοντας έτσι τα αναμενόμενα έσοδα στα 24 δισ. ευρώ. Tα αεροδρόμια της Κολωνίας, του Βερολίνου και του Μονάχου συμπεριλαμβάνονται, επίσης, στη λίστα υποψήφιων ιδιωτικοποιήσεων. Δύσκολη περίπτωση είναι αυτή της Deutsche Bahn, ήτοι των γερμανικών σιδηροδρόμων, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων στο διάστημα των τελευταίων εβδομάδων. Η ιδιωτικοποίηση της Deutsche Bahn είναι ένα ακανθώδες πολιτικό ζήτημα. Πρόκειται για μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, ενώ το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους είναι ένα από τα ισχυρότερα της χώρας.
Να σημειωθεί ότι προσφάτως ο κ. Σόιμπλε ανακοίνωσε πρόσθετες επενδύσεις 10 δισ. ευρώ για την τριετία 2016-18 για την αναβάθμιση υποδομών στη Γερμανία, μια κίνηση που θεωρήθηκε απάντηση στην κριτική ότι η Γερμανία δεν δαπανά επαρκώς για να τονώσει τη ζήτηση στην οικονομία της εξαιτίας της εμμονής της στη δημοσιονομική λιτότητα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr