Τα βίντεο διαθέτουν hashtags που σχετίζονται με τον τομέα της κρυπτογράφησης, όπως επενδύσεις, συναλλαγές και συμβουλές.
Επίσης, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι influencers του TikTok που προωθούν επενδύσεις Bitcoin και ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων είχαν καταγράψει δισεκατομμύρια προβολές στα βίντεό τους.
Οι ερευνητές του dappGambl διαπίστωσαν ότι πολλοί influencers της συγκεκριμένης πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύουν παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τις επενδύσεις σε ψηφιακά στοιχεία.
Το dappGambl ανέλυσε περισσότερα από 1.161 βίντεο TikTok και ανακάλυψε ότι μόλις ένα στους 10 προειδοποιούσε τους θεατές για τους πιθανούς κινδύνους μιας επένδυσης σε κρυπτονομίσματα. Οι υπόλοιποι δεν έκαναν καμία σχετική αναφορά.
Επίσης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 47% των δημιουργών περιεχομένου εστιάζουν μόνο στο να βγάλουν χρήματα μέσω των υπηρεσιών που προωθούν στους θεατές τους.
Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι ένα στα τρία παραπλανητικά βίντεο TikTok επικεντρωνόταν στο Bitcoin. Όλα τα βίντεο με hashtags που σχετίζονται με κρυπτογράφηση έχουν καταγράψει πάνω από 6 δισεκατομμύρια προβολές στην πλατφόρμα.
Αυτοί οι influencers στοχεύουν να πείσουν τους ανενημέρωτους και ανυποψίαστους θεατές να ξοδέψουν χρήματα σε περιουσιακά στοιχεία κρυπτογράφησης, παρόλο που θα χάσουν τα χρήματά τους.
Συγκεκριμένα, από τη στιγμή που οι περισσότεροι θεατές των βίντεο Tiktok είναι η νεότερη γενιά, δεν είναι ιδιαίτερα υποψιασμένοι στο να ξεχωρίσουν πότε υπάρχουν κακόβουλες προθέσεις, επισημαίνει το Bitcoinist. Ως εκ τούτου, αυτοί οι influencers εύκολα εξαπατούν τους ίδιους και μερικές φορές τους γονείς τους με αμφίβολες αποδόσεις σε επενδύσεις κρυπτογράφησης.
Οι Crypto Influencers εγκυμονούν χρηματοοικονομικούς κινδύνους για τους επενδυτές
Ένας από τους κινδύνους της κοινοποίησης ανεξέλεγκτων ή παραπλανητικών πληροφοριών με δισεκατομμύρια θεατές είναι ότι θα πιστέψουν αυτά που λένε οι influencers, δεδομένης της εμπιστοσύνης τους σε αυτούς. Αυτός ήταν ένας λόγος για τον οποίο οι ρυθμιστικές αρχές ανέθεσαν στους influencers να αποκαλύπτουν τις πληρωμές που λαμβάνουν για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Ωστόσο, ορισμένοι απέτυχαν να το τηρήσουν, ωθώντας ανυποψίαστους επενδυτές σε τεράστιες απώλειες. Για παράδειγμα, influencers όπως ο Soulja Boy, η Kim Kardashian και ο Jake Paul βρέθηκαν στο στόχαστρο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ για την προώθηση πρότζεκτ κρυπτογράφησης.
Η Kim Kardashian μηνύθηκε για την προώθηση του EthereumMax (EMAX) και πλήρωσε 1,26 εκατομμύριο δολάρια ως πρόστιμο. Ο Soulja Boy και άλλοι δέχθηκαν μηνύσεις για την προώθηση του SafeMoon, ενός εγγενούς token της αλυσίδας BNB που εξελίχθηκε σε απάτη, της μορφής σχεδίου Ponzi.
Άλλη πρόσφατη παρόμοια υπόθεση ήταν η αγωγή 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων κατά της Binance, του διευθύνοντος συμβούλου της Changpeng Zhao και τριών influencers κρυπτονομισμάτων για φερόμενη προώθηση μη καταχωρημένων τίτλων. Η σχετική έρευνα αποκάλυψε ότι εκατομμύρια επενδυτές θα μπορούσαν να δικαιούνται αποζημίωση από τις ενέργειές τους.
Αν και οι influencers του TikTok μπορεί να μην έχουν ευρύτερη επιρροή με το περιεχόμενο που μοιράζονται, εξακολουθούν να ενέχουν οικονομικούς κινδύνους για τους επενδυτές στην πλατφόρμα.
Δυστυχώς, οι περισσότεροι χρήστες του TikTok και άλλων πλατφορμών κοινής χρήσης βίντεο συνήθως βασίζονται στον αριθμό των προβολών και των «likes» σε ένα βίντεο για να το αξιολογήσουν ως αυθεντικό. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίοι influencers τους πείθουν εύκολα να επενδύσουν σε οποιοδήποτε προϊόν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr