Η συνολική αξία των κρύπτο-αγαθών ξεπέρασε τα $2 τρισεκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, τα οποία έχουν δεκαπλασιαστεί από τις αρχές του 2020.
Ένας αξιωματούχος του ΔΝΤ είπε τον Οκτώβριο ότι το “κρύπτο-οικοσύστημα έχει αναπτυχθεί σημαντικά… αυτή η διαδικασία έχει δείξει απίστευτη ανθεκτικότητα και έχουν υπάρξει κάποια ενδιαφέροντα τεστ αντοχής”.
Ένα από τα προβλήματα που έχει υπογραμμίσει το ΔΝΤ είναι ότι πολλοί από τους ανθρώπους και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που επενδύουν σε αυτά τα αγαθά “έχουν έλλειψη λειτουργικών, διοικητικών και πρακτικών κινδύνου”. Επομένως, σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι καταναλωτές βρίσκονται κάτω από κίνδυνο καθώς “υπάρχουν ανεπαρκή στοιχεία που δημοσιοποιούνται και επίβλεψη” σε αυτόν τον τομέα. Επίσης, πιστεύει ότι τα κρύπτο-αγαθά μπορεί να δημιουργήσουν κάποια “κενά δεδομένων” και “μπορεί να ανοίξουν πόρτες για ξέπλυμα χρήματος και για την χρηματοδότηση της τρομοκρατίας”.
Άλλοι οργανισμοί ζητάνε να γίνουν κάποιες πράξεις για να γίνουν αυτές οι επενδύσεις πιο ασφαλείς. Τα κρυπτονομίσματα είναι ένα θέμα που διχάζει τον κόσμο με κάποιους να υποστηρίζουν ότι είναι το μέλλον του χρήματος και με άλλους να πιστεύουν ότι είναι αρκετά ριψοκίνδυνα.
Κρύπτο-influencers
Ο χρηματοοικονομικός ρυθμιστής του Ηνωμένου Βασιλείου, το FCA, έχει προειδοποιήσει ότι υπάρχει ένας σύνδεσμος ανάμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα κρυπτονομίσματα.
“ Oι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πληρώνονται συχνά από απατεώνες για να προωθήσουν νομίσματα. Κάποιοι influencers προωθούν κρυπτονομίσματα που στην τελική δεν υπάρχουν καν” είπε ο διευθυντής του FCA, Charles Randell.
Πρόσθεσε ότι επειδή δεν ξέρουμε πώς είναι αυτή η νέα τεχνολογία, “δεν έχουμε δει τί θα γίνει στον πλήρη οικονομικό κύκλο. Δεν ξέρουμε πώς και πότε θα τελειώσει αυτή η ιστορία, κάτι το οποίο ισχύει για κάθε εικασία, και μπορεί να μην τελειώσει καν καλά”.
Η Kim Kardashian, μία διασημότητα με πάνω από 200 εκατομμύρια ακόλουθους πληρώθηκε για να διαφημίσει ένα κρυπτονόμισμα, το οποίο σχολιάστηκε αρνητικά επειδή είναι πολύ λίγα πράγματα γνωστά για τους δημιουργούς του νομίσματος. Και άλλοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν διαφημίσει κρυπτονομίσματα.
“Τα κρυπτονομίσματα διαφημίζονται συχνά δίπλα από αναρτήσεις που δείχνουν έναν πολυτελή τρόπο ζωής. Πιστεύω ότι αυτή η συσχέτιση είναι πολύ επικίνδυνη για τους νέους ανθρώπους” είπε ο Myron Jobson στο CNBC.
Τυποποίηση
Οι ρυθμιστές πρέπει να κοιτάξουν την διαφήμιση των κρυπτονομισμάτων και να σιγουρευτούν ότι εξηγούν στον κόσμο τα ρίσκα σχετικά με τις επενδύσεις σε τόσο ασταθή αγαθά. Οι τιμές μπορεί να παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις ακόμα και μόνο σε μία ημέρα.
Ένα ακόμα θέμα είναι ότι οι νεότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται πολύ για την αγορά και μπορεί να κάνουν τις πρώτες τους επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα, χρησιμοποιώντας δάνεια και πιστωτικές κάρτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το FCA, 2.3 εκατομμύριοι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν κρυπτονομίσματα. Το 12% από αυτούς πιστεύουν ότι είναι προστατευμένοι από το FCA αν κάτι πάει λάθος, κάτι το οποίο έχει πει το FCA ότι δεν ισχύει.
Σε μία έρευνα από 1000 Άγγλους ενήλικες, φάνηκε ότι το 27% χρησιμοποίησε πιστωτική κάρτα για να επενδύσει στο meme κρυπτονόμισμα, dogecoin, το 17% χρησιμοποίησε το φοιτητικό δάνειο και το 12% χρησιμοποίησε άλλα είδη δανείων.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά θέματα καθώς μπορεί να αντιμετωπίσουν ζημίες από τα κρυπτονομίσματα και μετά να δυσκολευτούν να πληρώσουν τα δάνεια που χρησιμοποίησαν για τις επενδύσεις τους.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι εθνικοί ρυθμιστές πρέπει να εφαρμόσουν κοινούς κανόνες παγκοσμίως, να βελτιώσουν την δια-συνορική επίβλεψη, και επειδή είναι ένας πολύ καινούργιος τομέας να προωθήσουν την τυποποίηση των δεδομένων.
“Ο χρόνος έχει ουσία και οι πράξεις πρέπει να είναι αποφασιστικές, γρήγορες και καλά συντονισμένες παγκοσμίως για να κυκλοφορήσουν τα πλεονεκτήματα και να αντιμετωπιστούν οι αδυναμίες” είπε το ΔΝΤ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr