Ταυτόχρονα, το πρωτοποριακό που έρχεται με αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι ενοποιούνται τα χαρτοφυλάκια εσωτερικού και εξωτερικού. Που σημαίνει ότι αν κάποιος θέλει να κάνει χρήση του marging για την αγορά ελληνικών μετοχών, θα έχει τη δυνατότητα να βάλει ως ενέχυρο ξένες μετοχές που ενδεχομένως έχει στο χαρτοφυλάκιό του. Το μέτρο αυτό, όπως εκτιμούν χρηματιστές, μπορεί να αυξήσει περαιτέρω τη ρευστότητα του συστήματος.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις:
1. Πραγματοποιούνται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τις Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων Χαρτοφυλακίου (ΑΕΕΧ),
Ειδικότερα, όπως προσδιορίζεται στο σ/ν, οι Α.Ε.Ε.Χ. δεν επιτρέπεται να αποκτούν ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%):
- των μετοχών είτε με δικαίωμα ψήφου είτε χωρίς δικαίωμα ψήφου ενός εκδότη. Το ανωτέρω όριο δεν εφαρμόζεται όταν η τοποθέτηση της Α.Ε.Ε.Χ. δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) της τρέχουσας αξίας του χαρτοφυλακίου της,
- των ομολόγων ενός εκδότη. Το ανωτέρω όριο δεν εφαρμόζεται όταν η τοποθέτηση της Α.Ε.Ε.Χ. δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) της τρέχουσας αξίας του χαρτοφυλακίου της,
2. Τροποποιούνται οι ρυθμίσεις για παροχή πίστωσης αλλά και διευκολύνσεις που αφορούν στον τρόπο λειτουργίας των ΑΕΠΕΥ. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των ΑΕΠΕΥ περιορίζεται στις 225.000 ευρώ.
3. Καθιερώνονται πρόστιμα έως 1 εκατ. ευρώ για τους παραβάτες του κανονισμού της κεφαλαιαγοράς.
4. Περιορίζονται τα περιθώρια για διαγραφή μετοχών από το ΧΑ καθώς πλέον απαιτείται πλειοψηφία 95% στις αποφάσεις εταιρικού μετασχηματισμού, όπως συγχωνεύσεις και μετατροπές.
5. Αξιοποιείται το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς των venture capitals (Αμοιβαία Κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών, ΑΚΕΣ) και των Εταιρειών Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (ΕΚΕΣ) μέσω της επέκτασης της δυνατότητάς τους να επενδύουν σε ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων και της ρητής ρύθμισης για τη δυνατότητα ή υποχρέωση (για τις ΕΚΕΣ) εισαγωγής τους στη χρηματιστηριακή αγορά.
6. Αλλάζει το πλαίσιο που διέπει τις δημόσιες προτάσεις. Το τίμημα εξαγοράς δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο από την υψηλότερη τιμή στην οποία το υπόχρεο πρόσωπο ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό απέκτησε κατά τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας κατά την οποία ο προτείνων κατέστη υπόχρεος να υποβάλει δημόσια πρόταση, κινητές αξίες που αποτελούν αντικείμενο της δημόσιας πρότασης.
Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που είναι εισηγμένες και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές για την υπό εξαγορά εταιρεία και την εταιρεία της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα:
(α) Τιμή κινητής αξίας της υπό εξαγορά εταιρίας λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη τιμή μεταξύ:
(αα) της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης και,
(ββ) της τιμής στην οποία ο προτείνων ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτόν, απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.
(β) Τιμή κινητής αξίας της εταιρείας, της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα λαμβάνεται υπόψη η μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά τους έξι μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.
Επίσης, προσαρμόζεται η εθνική νομοθεσία σε διατάξεις του δικαίου της Ένωσης, με ενσωμάτωση οδηγιών και προσαρμογή ρυθμίσεων σε αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ρυθμίζονται επιμέρους θέματα, όπως οργανωτικά, ή συμπληρώνεται νομοθεσία, αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr