Το ταξίδι στην Αμερική ξεκινά από το Όστιν του Τέξας και την πίστα «Circuit of the Americas» (COTA), η οποία θα φιλοξενήσει τον 19ο αγώνα της φετινής σεζόν στη Formula 1. Το COTA σηματοδοτεί την αρχή μιας τριπλέτας συνεχόμενων αγώνων στη Βόρεια και Νότια Αμερική, με την πορεία να συνεχίζεται στο Μεξικό στις 27 Οκτωβρίου και στη Βραζιλία στις 3 Νοεμβρίου. Μετά από μια σύντομη ανάπαυλα, το θέαμα θα μεταφερθεί στο Λας Βέγκας στις 23 Νοεμβρίου. Αξίζει να σημειωθεί, πως τόσο στο Austin όσο και στο Ιντερλάγος, το πρόγραμμα περιλαμβάνει και αγώνα Sprint, προσφέροντας επιπλέον δράση και αγωνία στους θεατές.
Το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία, με τη μάχη για τους τίτλους να παραμένει ανοιχτή. Ο Μαξ Φερστάπεν έχει προβάδισμα 52 βαθμών από τον Λάντο Νόρις, ενώ απομένουν να μοιραστούν άλλοι 180 βαθμοί (6x25 + 6 + 3x8) σε 6 Grand Prix και 3 αγώνες Sprint. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η McLaren προηγείται με 41 βαθμούς από τη Red Bull και 75 βαθμούς από τη Ferrari. Το «Circuit of the Americas», με μήκος 5.513 μέτρα, διαθέτει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά. Περιλαμβάνει 20 στροφές, εκ των οποίων αρκετές είναι γρήγορες καμπές, και δύο μεγάλες ευθείες με ζώνες DRS. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι η πρώτη στροφή, με έντονη ανωφέρεια και μεγάλο πλάτος, που καταλήγει σε αριστερή στροφή 120 μοιρών, όπου πολλά μπορούν να συμβούν – και συχνά συμβαίνουν. Η αλληλουχία των στροφών 3-6 θυμίζει την αντίστοιχη Maggots-Becketts στο Σίλβερστον, ενώ οι στροφές 12-15 φέρνουν στο νου το Χόκενχαϊμ. Η τριάδα στροφών 16-18 παραπέμπει στην περίφημη στροφή 8 της Κωνσταντινούπολης. Λόγω της τραχύτητας του οδοστρώματος και των υψηλών ενεργειακών φορτίων που ασκούνται στα ελαστικά στις γρήγορες καμπές, οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών θα είναι οι μεσαίες της γκάμας: C2, C3 και C4.
Αυτός θα είναι ο 78ος αγώνας που διεξάγεται στην Αμερική. Στο Όστιν έχουν πραγματοποιηθεί 11 αγώνες από το 2012 έως και το 2022, με πολυνίκη τον Λιούις Χάμιλτον, που έχει κατακτήσει 5 νίκες. Το Grand Prix των ΗΠΑ, θα φιλοξενήσει για τρίτη φορά στην ιστορία του έναν αγώνα Sprint, με ελαφρώς τροποποιημένη μορφή, καθώς ο αγώνας Sprint θα διεξαχθεί πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του κανονικού αγώνα. Αυτό έχει φέρει αλλαγές και στο καθεστώς του Parc ferme, το οποίο τώρα χωρίζεται σε δύο στάδια: το πρώτο καλύπτει τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα Sprint (διάρκειας 19 γύρων ή 60 λεπτών), ενώ το δεύτερο ξεκινά πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του κυρίως αγώνα. Επιπλέον, υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή, όπου οι ομάδες πρέπει να βρουν το σωστό σετάρισμα και να αξιολογήσουν τα ελαστικά όσον αφορά τη διάρκεια, την αντοχή και τη φθορά, σε μια πίστα που αναμένεται να μην είναι σε άριστη κατάσταση. Η εξέλιξη της πρόσφυσης θα είναι σημαντική, καθώς η αγωνιστική γραμμή θα βελτιώνεται με την επίστρωση γόμας. Αυτό καθιστά την εργασία στον προσομοιωτή ακόμη πιο κρίσιμη, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, για τους οδηγούς και τους μηχανικούς. Η μορφή του αγώνα Sprint επηρεάζει και τον αριθμό των διαθέσιμων σλικ ελαστικών, μειώνοντάς τα από 13 σε 12 σετ (δύο σκληρά, τέσσερα μεσαία και έξι μαλακά). Ο αριθμός των σετ βρόχινων ελαστικών παραμένει αμετάβλητος, με πέντε ενδιάμεσα και δύο βρόχινα.
Σε κάθε συζήτηση για τη Formula 1, οι οδηγοί παρουσιάζονται ως ήρωες – και δικαιολογημένα. Αγωνίζονται με ταχύτητες που φτάνουν τα 300 km/h, ξαπλωμένοι σε στενή θέση μέσα σε ένα κέλυφος από ανθρακονήματα, ενώ πίσω τους έχουν μια δεξαμενή 100 λίτρων καυσίμου και μια υβριδική μηχανή 1000 ίππων. Αν και η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει γίνει πολύ πιο ασφαλής σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν, αυτό δεν μειώνει καθόλου τον ηρωικό χαρακτήρα του ρόλου του οδηγού. Φέτος, στο βάθρο θα υπάρχει και ένας ασυνήθιστος «ήρωας»: το τρόπαιο που απονέμεται στους τρεις πρώτους νικητές, γνωστό ως «Heroo». Δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη και σχεδιαστή Matteo Macchiavelli, σε συνεργασία με την Pirelli Motorsport. Το τρόπαιο αποτελεί μια καλλιτεχνική ερμηνεία της σύνδεσης μεταξύ του αγωνιστικού αυτοκινήτου και των ελαστικών του, συνδυάζοντας την ομορφιά και την κομψότητα με τον ενθουσιασμό, την αίσθηση της ταχύτητας και την ποιότητα των υλικών, που χρησιμοποιούνται σε ένα μονοθέσιο της Formula 1. Το Herro έχει τη μορφή μιας ανθρώπινης σιλουέτας με τα χέρια υψωμένα θριαμβευτικά. Το περίβλημά του είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα, ενώ η βάση του είναι κατασκευασμένη από καουτσούκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr