«Success story»: στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες, το κοντέρ των πωλήσεων συνεχίζει να γράφει, ενώ η δημοφιλία του αυξάνεται σταθερά, καθώς κατάφερε να γίνει το best seller SUV της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022. Περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα – σχεδόν ένα κάθε λεπτό!
ΠΙΟ δυναμικό ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ DESIGN
Η Dacia εφευρίσκει από την αρχή τη σχεδίαση του Duster. Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει την εντυπωσιακή εμφάνιση που ώθησε τις προηγούμενες γενιές στην κορυφή – ειδικά τον συμπαγή, στιβαρό χαρακτήρα SUV – αλλά πηγαίνει ένα βήμα παραπάτω, με τη νέα, ξεχωριστή σχεδίαση της Dacia.
Η απλότητα των σχημάτων και των όγκων συμβάλλει στη δύναμη του design – συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου εμπρός μέρους, των έντονων προστατευτικών στα «φρύδια» των φτερών, της φαρδιάς πίσω πόρτας, αλλά και των πλευρικών παραθύρων που καλύπτουν αρμονικά το τμήμα από την εμπρός κολώνα μέχρι το πορτμπαγκάζ.
Το Νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος: τα πλευρικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, καθιστώντας το Νέο Duster πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ!
Η σχεδίαση του Νέου Duster συμβαδίζει απόλυτα με την εποχή της, συνδυάζοντας με ένα πιο βιώσιμο τρόπο τον περιπετειώδη και στιβαρό του χαρακτήρα.
- Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον – αλλά και τον πελάτη: εκδορές και χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα.
- Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle®, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή.
Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα – τα χαρακτηριστικά δηλαδή που εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον. Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό. Το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.
Η νέα υπογραφή σε σχήμα ‘Y’ υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης:
- Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί σε σχήμα ‘Y’, ενώ το χαρακτηριστικό ‘Y’ υπάρχει επίσης και στα υποβραχιόνια των θυρών.
- Εξωτερικά, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y,’ ενώ το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου – οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο.
Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ CMF-B ΕΚΤΟΞΕΥΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ DUSTER
Το Νέο Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγική στρατηγική της Dacia. Αυτή η ανταγωνιστική και εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και στη συνέχεια στο Jogger. Εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία στη Dacia, δίνοντάς της τη δυνατότητα να εφαρμόσει ιδανικά το προϊοντικό της πλάνο.
Χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, το Νέο Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά. Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας μια μοναδική επαφή με το δρόμο.
Παράλληλα, η πλατφόρμα CMF-B οδηγεί το Νέο Duster στο ταξίδι του προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.
ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΕΣ: ΤΟ ΝΕΟ DUSTER, είναι ΤΟΛΜΗΡΟ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ
Οι δυνατότητες εκτός δρόμου του Νέου Duster είναι μοναδικές, ώστε οι λάτρεις της περιπέτειας να το απολαμβάνουν παντού, χωρίς άγχος.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ «ΠΑΝΤΟΣ ΕΔΑΦΟΥΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ 4x4
Το Νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:
- AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.
- SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.
- MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.
- OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4x4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.
- ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.
Απόσταση από το έδαφος: 217 mm για την έκδοση 4x4, η μεγαλύτερη στην αγορά.
Γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για άνετη υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4x4).
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ‘ΒΑΡΕΩΣ ΤΥΠΟΥ’
- Εξωτερικά: ολόκληρη η περιοχή περιμετρικά του αμαξώματος, προστατεύεται πλέον από μικρο-χτυπήματα και εκδορές. Τα πλευρικά προστατευτικά συνδέονται με τα προστατευτικά στα ‘φρύδια’ των τροχών και τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, σχηματίζοντας μια περιμετρική προστατευτική ζώνη. Οι μεγάλες ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες, προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.
- Εσωτερικό: η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντοχής – ειδικά στην έκδοση Extreme – όπως είναι οι ταπετσαρίες TEP MicroCloud που μπορούν να πλυθούν, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια εμπρός, πίσω και στον χώρο αποσκευών. Τα πατάκια είναι 20% ανακυκλώσιμα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr