Είναι ένα ζεστό πρωινό με υγρασία στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Σε όλη την πόλη, οι εργαζόμενοι σε άλλες πόλεις τρέχουν για να προλάβουν τα τρένα, τα παιδιά πηγαίνουν με ποδήλατο στο σχολείο και οι καφετέριες σερβίρουν πρωινό καφέ για τον δρόμο. Ωστόσο, ο Yutaka Kawano, ανώτερος ειδικός στο Design Modelling Studio, ετοιμάζει το σετ του από δεκάδες σφυριά, ξύλινα σφυριά και αμέτρητα κοφτερά ψαλίδια λαμαρίνας στον πάγκο εργασίας του. Καθώς οι γεννήτριες βουίζουν και ζωντανεύουν με πολλά κλικ πίσω του, ο Kawano είναι έτοιμος για άλλη μια μέρα στη δουλειά.
Η βάση των δραστηριοτήτων του είναι το Design Modelling Studio της Mazda, όπου ο Takumi Master έχει αρχίσει να σφυρηλατεί και να λυγίζει ένα λεπτό κομμάτι λαμαρίνας. Χειρίζεται το λαμπερό υλικό, για να δημιουργήσει ένα μοναδικό, απαράμιλλο στο είδος του έργο τέχνης που μοιάζει εντυπωσιακά με τα σχέδια που μπορεί να δει κανείς σε όλα τα οχήματα της Mazda που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Δουλεύοντας σε ένα μόνο από τα 11 συνολικά κομμάτια που θα συγχωνευτούν σε ένα μοναδικό αντικείμενο, ο Kawano δημιουργεί ένα γλυπτό Rashin με σφυριά, λαβίδες και μέγγενες. Το τελικό προϊόν θα μοιάζει με ένα λείο, αψεγάδιαστο και αστραφτερό κομμάτι τέχνης που θα παραλληλίζει τα πρόσφατα σχέδια της Mazda, αλλά και θα κάνει νύξεις και για τις μελλοντικές σχεδιαστικές ιδέες των οχημάτων που θα ακολουθήσουν.
Ένας δεξιοτέχνης με κάθε έννοια, περιτριγυρισμένος από σχέδια και εν εξελίξει έργα, ο Kawano θα μπορούσε εύκολα να είναι η προσωποποίηση της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης της Mazda στον σχεδιασμό. Αυτό συμβαίνει επειδή το μοναδικό έργο του Takumi Master δεν θα έμοιαζε παράταιρο σε ένα μουσείο σύγχρονου σχεδιασμού ή σε μια πολυτελή γκαλερί τέχνης. Oι σχεδιαστές της Mazda πηγαίνουν κατευθείαν στο σπίτι του Kawano, για να κατανοήσουν την οπτική του και να αντλήσουν έμπνευση για τα σχέδια πρωτότυπων αυτοκινήτων που θα διαμορφώσουν τις μελλοντικές σειρές της Mazda. Ομοίως, το καλλιτεχνικό έργο του με τις λαμαρίνες έχει άμεση σχέση με τα οχήματα που κατασκευάζονται μόλις εκατοντάδες μέτρα από το εργαστήριο. Το γυαλιστερό μέταλλο που μπορεί να δει κανείς σε όλο το εργαστήριο του έχει χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση για τα χρωμιωμένα εσωτερικά διακοσμητικά της Mazda και τη συνολική μορφή του οχήματος, όπως στο Mazda3.
Αυτά τα αποτελέσματα, ωστόσο, δεν αφορούν μόνο τη βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης. Τα έργα του Kawano συχνά προκαλούν συναισθήματα στον θεατή, όπως η ευτυχία και η ικανοποίηση. Είτε είναι σκόπιμο είτε όχι, είναι η πίστη του στην τέχνη του που μπορεί να οδηγήσει αυτές τις αντιλήψεις σε νέα ύψη. «Αν οι άνθρωποι βλέπουν τη δουλειά μου και αισθάνονται ευτυχισμένοι με αυτήν, τότε είμαι κι εγώ ευτυχισμένος», λέει χαμογελώντας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr