Η επιτυχία της σε αυτό το καινοτόμο εγχείρημα συνέβαλε στην αλλαγή της αντίληψης του κοινού για την Toyota στην Ευρώπη, προσθέτοντας μια ισχυρή συναισθηματική διάσταση στη μάρκα. Η ανταπόκριση των πελατών ήταν έντονη, με τους περισσότερους από τους μισούς να αναφέρουν το στιλ του αυτοκινήτου ως τον κύριο λόγο για την αγορά του. Το Toyota C-HR έγινε έτσι το μοντέλο της Toyota που κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις στην προσέλκυση πελατών από άλλες μάρκες.
Η νέα γενιά Toyota C-HR προάγει την εξαιρετική ποιότητα και το κύρος του προκατόχου του σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, χάρη στην avantgarde σχεδίαση, τις προηγμένες τεχνολογίες και μία γκάμα εξηλεκτρισμένων υβριδικών και plug-in υβριδικών κινητήριων συνόλων με αυξημένη ισχύ, βελτιωμένη οδηγησιμότητα και διευρυμένες δυνατότητες αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης. Επίσης ενισχύει τη δέσμευση της Toyota στην Ευρώπη: η ιδέα για το νέο μοντέλο γεννήθηκε στην Ευρώπη, με γνώμονα τους Ευρωπαίους πελάτες και κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, όπου επίσης συναρμολογούνται οι μονάδες της μπαταρίας υψηλής τάσης.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ
Η εντυπωσιακή σχεδίαση του νέου Toyota C-HR παραμένει πιστή στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2022. Η χαρακτηριστική εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει σε "ένα concept car για το δρόμο".
Το πρώτο Toyota C-HR ανέτρεψε τα στερεότυπα στη σχεδίαση των SUV με τις γραμμές του να θυμίζουν κουπέ όχημα. Αυτές αποτυπώνονται ακόμα πιο έντονα στο νέο μοντέλο με το "super-coupe" προφίλ του. Το εμπρός τμήμα απεικονίζει το νέο πρόσωπο των SUV της Toyota, γνωστό από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Υιοθετώντας τα στιλιστικά στοιχεία που είδαμε στο πρωτότυπο Toyota C-HR Prologue, η εμφάνισή του είναι έντονη και διαπεραστική, δίνοντας την αίσθηση ότι είναι έτοιμο να ορμήσει προς τα εμπρός. Η σχεδιαστική προσέγγιση των αλληλένδετων σχημάτων είναι εμφανής στις χαρακτηριστικές diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος, υπογραμμίζοντας τις χωνευτές χειρολαβές των θυρών - που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε Toyota - και δίνοντας έμφαση στην παρουσία του αυτοκινήτου στον δρόμο.
Η δυναμική, συμπαγής εμφάνιση του αυτοκινήτου ενισχύεται περαιτέρω από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, διαμέτρου έως και 20 ιντσών. Ένας νέος σχεδιασμός διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και το πίσω φτερό, ενισχύει ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του νέου Toyota C-HR. Οι προσπάθειες των σχεδιαστών επικεντρώθηκαν στη δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμφάνισης με πιο σφιχτές γραμμές και τέλεια ενσωμάτωση στοιχείων όπως οι κάμερες, το ραντάρ και τα μπεκ πλύσης φώτων με μια προσέγγιση "κρυφής τεχνολογίας"
Οι ομάδες σχεδίασης και αεροδυναμικής της Toyota συνεργάστηκαν στενά για να διασφαλίσουν ένα αεροδυναμικά αποδοτικό και ταυτόχρονα οπτικά εντυπωσιακό εξωτερικό. Αυτό εξασφάλισε τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα πάνω και γύρω από το όχημα σε λεπτομέρειες όπως η ακριβής διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα και το σχήμα της πίσω αεροτομής οροφής.
Το πρώτο Toyota C-HR σηματοδότησε ένα άλμα προόδου στην άμεσα αντιληπτή ποιότητα. Το νέο μοντέλο προχωρά ακόμη περισσότερο με ένα εσωτερικό που έχει ακόμη πιο premium και εκλεπτυσμένη αίσθηση και εμφάνιση. Όλα τα στοιχεία ελέγχου είναι συγκεντρωμένα στον χώρο του οδηγού, ενώ η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τους αγκαλιάζει, ενισχύοντας την αίσθηση της άνεσης.
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Η Toyota δημιούργησε μια απρόσκοπτη, διαισθητική και εξατομικευμένη εμπειρία χρήσης, σχεδιασμένη να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών, αναγνωρίζοντας την αξία που δίνουν σε ένα συνδεδεμένο οικοσύστημα μέσα στο αυτοκίνητο, όπου μπορούν να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή στο τηλέφωνό τους, μια οθόνη αφής ή φωνητικές εντολές για να ελέγχουν ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών. Ο στόχος ήταν η δημιουργία μιας ξεκάθαρης, διαισθητικής και εξατομικευμένης εμπειρίας που να προβλέπει τις ανάγκες του χρήστη.
Ένα σενάριο καλωσορίσματος ξετυλίγεται αυτόματα καθώς ο οδηγός πλησιάζει το όχημά του, με ενεργοποίηση των εξωτερικών φώτων - συμπεριλαμβανομένου του φωτισμού της νέας φωτεινής υπογραφής Toyota C-HR στην πίσω πόρτα.
Το Toyota C-HR διαθέτει ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Τα γραφικά είναι υψηλής ανάλυσης και οι πληροφορίες ξεκάθαρα χωροθετημένες και ευανάγνωστες. Η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των ενεργών λειτουργιών ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι. Η ποιότητα και η ευκολία χρήσης ενισχύονται από τη συνεπή χρήση χρωμάτων και γραμματοσειρών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων.
Το Toyota C-HR θα διατίθεται με ένα σύστημα ψηφιακού κλειδιού, όπου ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος.1
Το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού του Toyota C-HR προσφέρει μια ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων, εισάγοντας επιλογές για άμεσο και έμμεσο φωτισμό στο εσωτερικό, ώστε να αντικατοπτρίζει το περιβάλλον της καμπίνας - ψυχρό ή θερμό - ή την ώρα της ημέρας. 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ. Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας: οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω. Το Toyota C-HR είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος.
Το νέο Toyota C-HR θα διατίθεται με το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, που περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου) οθόνη αφής 8” ή 12,3”, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το σύστημα θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία και τους τοπικούς σταθμούς φόρτισης στη λειτουργία POI (Σημεία Ενδιαφέροντος). Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή MyT για smartphone για απομακρυσμένο έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι. Το υψηλό επίπεδο καινοτομίας του νέου Toyota C-HR περιλαμβάνει μια μοναδική στην κατηγορία λειτουργία αυτόματης στάθμευσης. Θα διατίθεται επίσης μια εφαρμογή που θα επιτρέπει την πλήρως ελεγχόμενη από απόσταση διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό εκτός του οχήματος, δίνοντας τη δυνατότητα για ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΟΔΗΓΟΥ
Όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR θα μπορούν να επωφεληθούν από την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense. Η εμβέλεια και η λειτουργικότητά τους έχουν επεκταθεί για να παρέχουν ακόμη μεγαλύτερη προστασία από πολλούς κοινούς κινδύνους ατυχημάτων και να μειώσουν το άγχος του οδηγού. Για μεγαλύτερη ευκολία, οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να παρέχονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε έμπορο του δικτύου.
Σημαντική εξέλιξη είναι η νέα λειτουργία Acceleration Suppression που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή. Παρέχει επίσης Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή μπροστά και προσαρμόζει τη ροπή διεύθυνσης για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά.
Οι ιδιοκτήτες απολαμβάνουν ένα προηγμένο πακέτο ασφάλειας για το αυτοκίνητό τους, το οποίο θα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitor Camera) που ενισχύει την απόδοση του EDSS, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων (Automatic High-Beam System) με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και, όπου το επιτρέπουν οι τοπικοί κανονισμοί, hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
Έχουν ληφθεί εκτεταμένα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη μεγαλύτερη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, υποστηρίζοντας τη βιωσιμότητα και την έννοια της κυκλικής οικονομίας.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο αυτοκίνητο έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών - που χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Οι προφυλακτήρες διαμορφώνονται από ένα νέο υλικό ρητίνης που χρωματίζεται εκ των προτέρων στο καλούπι - μια καινοτομία που αναμένεται να εξοικονομήσει εκατοντάδες τόνους CO2. Περαιτέρω εξοικονόμηση έχει επιτευχθεί με την υιοθέτηση μιας νέας αυτοματοποιημένης διαδικασίας βαφής που χρησιμοποιεί χρώματα με βάση το νερό και με τη χρήση ενός νέου υλικού μη ζωικής προέλευσης ως εναλλακτική λύση στο δέρμα για το κάλυμμα του τιμονιού.
Έχουν επίσης ληφθεί μέτρα σε σχεδίαση και τεχνολογία για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, όπως οι νέοι χάλυβες υψηλής αντοχής και η νέα πανοραμική οροφή. Η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό. Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 kg βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 cm και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού για τη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας.
ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΑ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ
Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων - μία γκάμα που καταδεικνύει την αποδεδειγμένη πολυτεχνολογική προσέγγιση της Toyota για τη μετάβαση στην ανθρακική ουδετερότητα. Η Toyota πιστεύει ότι πρέπει να προσφέρονται ποικίλες επιλογές ώστε οι πελάτες να έχουν πρόσβαση σε προσιτά και πρακτικά οχήματα που θα επιταχύνουν τον ρυθμό μείωσης των εκπομπών CO2 από τώρα και θα βοηθήσουν να διασφαλιστεί η επιτυχής μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικές εξηλεκτρισμένες (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).
Τα νέα μοντέλα επωφελούνται από την πιο πρόσφατη hybrid electric τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota, η οποία εξισορροπεί άριστα την αυξημένη ισχύ με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, καλύπτοντας τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των πελατών στην καρδιά της αγοράς της κατηγορίας C. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω ενός ολοκληρωμένου επανασχεδιασμού των βασικών εξαρτημάτων του hybrid electric συστήματος με στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διαφορικού, μιας νέας μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) καθώς και μιας ισχυρότερης μπαταρίας υψηλής τάσης.
Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, που επίσης διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις, αλλά αποδίδει σημαντικά περισσότερη ισχύ από το τρέχον υβριδικό ηλεκτρικό Toyota C-HR των 1,8 λίτρων. Το Hybrid 200 είναι μια ακόμη ισχυρότερη πρόταση, με την αυξημένη ισχύ του να συμβάλλει σε μια απολαυστική υβριδική οδηγική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς στην αποδοτικότητα.
Το Plug-in Hybrid 220 - κορυφαίο στην κατηγορία του - έχει διττό DNA: παρέχει αβίαστη αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για καθημερινή χρήση και εξαιρετικά αποδοτικές υβριδικές εξηλεκτρισμένες επιδόσεις για μακρινά ταξίδια. Το σύστημα εξασφαλίζει πιο ξέγνοιαστη οδήγηση, με πραγματική ικανότητα EV, κορυφαία αυτονομία και Regeneration Boost - μια εμπειρία τύπου “one pedal” driving - με τρία επίπεδα λειτουργίας- για άνετες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Επίσης, ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις καλύτερες ευκαιρίες για επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της διαδρομής μέσω του συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου. Χάρη στην εισαγωγή μιας νέας λειτουργίας geofencing, το Toyota C-HR PHEV θα μεταβεί αυτόματα σε λειτουργία EV όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ), βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η επιλογή AWD-i που διατίθεται με το Hybrid 200 παρέχει πρόσθετη πρόσφυση και σταθερότητα κατά την εκκίνηση, στις στροφές ή σε ολισθηρές επιφάνειες, με την υποστήριξη ενός ακόμα συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια υψηλής ροπής στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων του οχήματος και οδικών συνθηκών.
ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ
Η ομάδα εξέλιξης ανέλυσε την κάθε πτυχή της δυναμικής απόδοσης του Toyota C-HR και προχώρησε σε βελτιώσεις, βασισμένη σε ένα μοντέλο αναγνωρισμένο για τη σβελτάδα και την ευελιξία του. Τα νέα συστήματα μετάδοσης κίνησης έχουν ρυθμιστεί με στόχο να προσφέρουν διαισθητικές επιδόσεις επιτάχυνσης και ελέγχου, όπου κύριο χαρακτηριστικό είναι η αναλογικότητα μεταξύ της χρήσης του πεντάλ του γκαζιού και της απόκρισης του οχήματος. Απώτερος σκοπός, η αύξηση της εμπιστοσύνης του οδηγού και μία διασκεδαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.
Η ανάρτηση, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης έχουν επίσης επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί ώστε να επιτυγχάνεται μία ιδανική ισορροπία μεταξύ της σταθερότητας του οχήματος, της οδηγικής άνεσης και της απόκρισης.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, το Toyota C-HR υποβλήθηκε σε εκτεταμένες δοκιμές από μια ομάδα κορυφαίων οδηγών της Toyota, τόσο σε πίστα στο ευρωπαϊκό κέντρο δοκιμών της εταιρείας, όσο και σε κάθε είδους δρόμους και σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες σε όλη την Ευρώπη, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη δυνατή δυναμική ισορροπία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr