Στην πίστα της οικογένεια Ιαβέρη που ήταν το πεδίο δοκιμών οι κακές καιρικές συνθήκες δεν στάθηκαν εμπόδιο ώστε να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο, που με σύμμαχο το ηλεκτρονικό του οπλοστάσιο μπορεί να κάνει τα εύκολα δύσκολα!
Το ολοκαίνουργιο Ranger Raptor, το απόλυτο pick-up επιδόσεων της ευρωπαϊκής σκηνής με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα, είναι χωρίς ίχνος υπερβολής ο αυτοκράτορας των pick up!
Το νέο Ford Ranger Raptor δεν είναι ένα οποιοδήποτε pick-up μοντέλο, αλλά μια προηγμένη και εξαιρετικά ικανή «πολεμική μηχανή» που είναι εξ αρχής σχεδιασμένη για να κυριαρχεί με αυτοπεποίθηση σε κάθε επιφάνεια και σε όλα τα οδηγικά σενάρια, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη των δυνατοτήτων σε σχέση με οποιαδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του.
Με επιβλητικό ντιζάιν που μαγνητίζει το βλέμμα, ασυναγώνιστες προδιαγραφές στο σύστημα μετάδοσης και έναν πανίσχυρο V6 βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost με ονομαστική απόδοση 292PS και ροπή 491Nm, το ολοκαίνουργιο Ford Ranger Raptor δεύτερης γενιάς ήρθε τώρα και στην Ελλάδα προκειμένου να ενθουσιάσει τους θαυμαστές του και να ανατρέψει ό,τι μέχρι σήμερα γνωρίζουμε για τα pick-up αυτοκίνητα.
Το νέο Ranger Raptor σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα. Όχι μόνο σε εμφάνιση και τεχνολογίες, αλλά και σε δυνατότητες, τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. Με αυτό το σκεπτικό και με πρωταρχικό στόχο να προσφέρει το απόλυτο, κάθε άλλο παρά τυχαία μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση της Ford να επιστρατεύσει για την ολοκαίνουργια γενιά του «πολεμικού» της pick-up έναν κορυφαίο, σε προδιαγραφές, τεχνολογίες και απόδοση, κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έρχεται να καλύψει με το παραπάνω ακόμα και τις υψηλότερες απαιτήσεις των αγοραστών του.
Με προδιαγραφές για… δυνατούς παίχτες
Το νέο Ranger Raptor παίρνει κίνηση από έναν προηγμένο σε κάθε του πτυχή twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost, ο οποίος βελτιστοποιήθηκε ειδικά για την περίσταση από τους… μαέστρους της Ford Performance προκειμένου να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και ροπή στρέψης που φτάνει τα 491 Nm. Ο V6 κινητήρας διαθέτει, μεταξύ άλλων, ένα ιδιαίτερα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μείγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης.
Από εκεί και πέρα, η Ford Performance εξασφάλισε ότι ο κινητήρας του νέου Ranger Raptor προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο πάτημα του γκαζιού, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος.
Το νέο σύστημα anti-lag, το οποίο διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των δύο υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας έτσι ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Ο νέος κινητήρας βενζίνης του Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, το χώμα, τη λάσπη και την άμμο. Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από 4 επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο νέο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα.
Οι οδηγοί, επομένως, του νέου Ranger Raptor μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν στο σπορ τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις παρακάτω ρυθμίσεις:
- Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί
- Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται “by default” στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl
- Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά
- Baja – το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Προορίζεται μόνο για χρήση off-road.
Τα 10 highlights του νέου Ford Ranger Raptor
- Κινητήρας βενζίνης 3.0L ΕcoBoost V6 292PS
- 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
- Σύστημα anti-lag για τον V6 κινητήρα
- Ενεργό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εξαγωγής με τέσσερα επιλέξιμα προφίλ Quiet, Normal, Sport και Baja
- Ανασχεδιασμένες ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις με αμορτισέρ FOX® 2.5” Live Valve Internal Bypass
- Προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω
- 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Slippery, Rock crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja
- Σκληροτράχηλη και ακόμα πιο επιβλητική εξωτερική σχεδίαση
- Νέο και πιο δυναμικό εσωτερικό με πλήρως ψηφιακή οθόνη 12,4” και κεντρική οθόνη αφής 12’’
- Κορυφαίο σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC4 της Ford και προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr