Το RS 3 Performance Edition είναι το ταχύτερο και πιο σπορ compact μοντέλο της Audi Sport. Έχοντας εξελιχθεί με γνώμονα την μέγιστη απόδοση, η ειδική έκδοση διαθέτει ισχύ 407 PS (299 kW) και τελική ταχύτητα 300 km/h. Επιπλέον, εκτός από τις γνωστές κορυφαίες τεχνολογίες όπως το σύστημα κατανομής ροπής RS torque splitter και τα κεραμικά φρένα, η ειδική έκδοση διαθέτει καθίσματα μπάκετ RS με αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη καθώς και μια σειρά αποκλειστικών σχεδιαστικών στοιχείων.
Με την τρίτη γενιά του Audi RS 3 Sportback και τη δεύτερη γενιά του RS 3 Sedan, οι υψηλές επιδόσεις έχουν αγγίξει ένα νέο επίπεδο στην compact κατηγορία. Σήμερα η Audi Sport GmbH προσθέτει στη γκάμα και τη νέα έκδοση RS 3 Performance Edition. Η ειδική έκδοση θα έχει περιορισμένη παραγωγή 300 μονάδων και θα αποτελέσει την κορωνίδα της σειράς RS 3 τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο. Διαθέσιμη ως Sportback και Sedan, η Performance Edition εγγυάται οδηγική απόλαυση και έντονες συγκινήσεις.
Πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με αυξημένη απόδοση
Το RS 3 Perfomance Edition είναι πιο ισχυρό και ταχύτερο από κάθε άλλο RS 3 έως σήμερα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 300 km/h, ξεπερνώντας κατά 10 km/h την κανονική έκδοση με RS Dynamics Package plus. Επιπλέον, ο βραβευμένος πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με τον χαρακτηριστικό ήχο, αποδίδει πλέον 407 PS (299 kW) και μάλιστα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, μεταξύ 5.700 - 7.000 rpm. Αυξημένο είναι και το εύρος της μέγιστης ροπής των 500 Nm που είναι πλέον διαθέσιμη μεταξύ 2.250 - 5.700 rpm. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον μεγάλο υπερσυμπιεστή και την υψηλότερη κατά 0,1 bar πίεση υπερπλήρωσης που πλέον φθάνει τα 1,6 bar. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Οι ταχύτατοι χρόνοι αλλαγής ταχυτήτων χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος, η σπορ κλιμάκωση των σχέσεων και το σύστημα launch control εξασφαλίζουν κορυφαία οδηγική απόδοση. Το RS 3 Performance Edition επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Η υψηλή ισχύς πλαισιώνεται από τον απαράμιλλο και συναισθηματικό ήχο του πεντακύλινδρου κινητήρα με τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3. Το στάνταρ σύστημα σπορ εξάτμισης RS με ειδικά εξελιγμένο κεντρικό σιγαστήρα και μαύρες οβάλ απολήξεις απελευθερώνει έναν σπορ, στιβαρό ήχο. Το σύστημα ελέγχου των ρυθμιζόμενων πτερυγίων της εξάτμισης - το οποίο διευρύνει το ηχητικό φάσμα της εξάτμισης - έχει προσαρμοστεί κατάλληλα: στα προγράμματα Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear του Audi drive select, τα πτερύγια ανοίγουν περισσότερο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, κάνοντας τον ήχο ακόμα πιο έντονο.
Κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικού ελέγχου
Το αρνητικό κάμπερ στη γεωμετρία της ανάρτησης, τα ενισχυμένα ψαλίδια και οι πιο σφικτές αντιστρεπτικές RS είναι μερικά από τα στοιχεία που εξασφαλίζουν ήδη κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά στο μοντέλο. Το RS 3 Performance Edition διαθέτει σπορ ανάρτηση RS με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ στο στάνταρ εξοπλισμό. Κάθε αμορτισέρ προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες του δρόμου, στο στυλ οδήγησης και στο πρόγραμμα που έχει επιλεχθεί από το Audi drive select. Οι δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ κατά τη συμπίεση και την επαναφορά έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά RS 3, προσφέροντας βελτιωμένη διαχείριση των φορτίσεων και μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών. Οι ηλεκτρομαγνητικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες ελέγχουν τη ροή του υδραυλικού υγρού στα αμορτισέρ και προσφέρουν τη δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης εντός δέκα χιλιοστών του δευτερολέπτου ώστε αυτή να ανταποκρίνεται ανά πάσα στιγμή στις εκάστοτε συνθήκες. Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε αισθητήρες που μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση του αμαξώματος και τη σχετική με αυτή κίνηση κάθε τροχού μεμονωμένα. Αυτές οι πληροφορίες επεξεργάζονται ταυτόχρονα από τη μονάδα ελέγχου των αμορτισέρ και από την κεντρική μονάδα δυναμικού ελέγχου του αυτοκινήτου και υπολογίζεται η βέλτιστη ρύθμιση στην απόσβεση κάθε τροχού ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση στο δρόμο.
Το RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί το RS 3 Performance Edition αυξάνει τη σταθερότητα – για παράδειγμα σε βρεγμένες συνθήκες – ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών που κατανέμουν ενεργά τη ροπή, με πλήρη μεταβλητότητα, μεταξύ των πίσω τροχών. Έως και το 50% της ισχύος μπορεί να διοχετευθεί στον πίσω άξονα, ενώ στο πρόγραμμα RS Torque Rear, όλη η ροπή που φθάνει σε αυτόν μπορεί να μεταφερθεί στον εξωτερικό τροχό. Αυτό με την σειρά του επιτρέπει το ντριφτάρισμα σε ελεγχόμενες διαδρομές. Στο πρόγραμμα RS Performance, η κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά, με ελάχιστη υποστροφή και υπερστροφή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις στην πίστα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr