Η Jeep® κινείται με ταχύτητα στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Ήδη στην Ευρώπη το σύνολο των επιβατικών της μοντέλων είναι διαθέσιμα και με εξηλεκτρισμένες επιλογές. Στόχος είναι στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου του Ομίλου Stellantis, Dare Forward 2030, το 100% των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη να αφορά σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Μετά την παρουσίαση του Plug-in Hybrid συστήματος 4xe, το οποίο πλέον εφοδιάζει αποκλειστικά όλες τις εκδόσεις 4x4 των μοντέλων της, η Jeep προχώρησε στην παρουσίαση του e-Hybrid, ενός υβριδικού συστήματος 48V, το οποίο σχεδιάστηκε για να κινεί τις 2κινητες εκδόσεις των Renegade και Compass, δημιουργώντας μια νέα προσέγγιση στο πως οι εταιρείες αυτοκινήτων μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αφορούν στην εξηλεκτρισμένη κίνηση.
Μεταξύ δύο κόσμων
Η ανάπτυξη του εξηλεκτρισμού έχει οδηγήσει σε μια σειρά τύπων υβριδικών συστημάτων που αξιοποιούνται από τους κατασκευαστές συνήθως ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Στις περιπτώσεις που η μπαταρία δεν φορτίζεται και μέσω παροχής ρεύματος (plug-in hybrid) οι δύο κυριότερες κατηγορίες είναι τα Mild Hybrid συστήματα (MHEV) τα οποία λειτουργούν στα 48V και τα Full Hybrid (HEV) που συνήθως λειτουργούν σε αρκετά υψηλότερη τάση. Από τη μία πλευρά είναι τα MHEV που είναι σχετικά απλά στην κατασκευή και προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, όμως δεν έχουν την ισχύ να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά το όχημα. Στην απέναντι όχθη τα HEV έχουν αυτή τη δυνατότητα -έστω και για περιορισμένη απόσταση- αλλά έχουν και μια αρκετά βαρύτερη και ακριβότερη κατασκευή.
Σκοπός της Jeep με το e-Hybrid είναι να προσφέρει ένα υβριδικό σύστημα που θα αντλεί από τις δύο παραπάνω επιλογές τα καλύτερα τους στοιχεία, έτσι ώστε να προσφέρει ένα συμπαγές και ελαφρύ σύστημα, το οποίο όμως θα έχει τη δυνατότητα για μια πραγματική υβριδική εμπειρία με επιλογή και κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά. Για να το πετύχει αυτό η Jeep ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
- Κορυφαία αποδοτικότητα
Καρδιά του e-Hybrid είναι ένας νέος τετρακύλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Miller. Ο συγκεκριμένος κύκλος προσφέρει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση, με ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του να είναι η καθυστέρηση του κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής κατά τη φάση συμπίεσης, με αποτέλεσμα μεγαλύτερο λόγο εκτόνωσης από λόγο συμπίεσης. Στη θεωρία, ο κύκλος Miller θυμίζει αρκετά το κύκλο Atkinson που χρησιμοποιείται ευρέως από υβριδικά μοντέλα, με τη διαφορά ότι ο κύκλος Miller συνδυάζεται με σύστημα υπερτροφοδότησης για ακόμα υψηλότερη απόδοση και αποδοτικότητα. Παράλληλα, με το συγκεκριμένο κύκλο, η Jeep βελτιστοποίησε περαιτέρω την αποδοτικότητα του συνόλου μέσω ενός συστήματος άμεσου ψεκασμού υπερύψηλής πίεσης 350bar (ενώ συνήθως σε κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό η τιμή είναι γύρω στα 200bar), αλλά και επίσης εξαιρετικά υψηλή για τον τύπο του κινητήρα (Turbo βενζίνης) σχέση συμπίεσης (12,5:1). Η απόδοση του θερμικού κινητήρα είναι 130 ίπποι και 240Nm ροπής μόλις στις 1.500 σ.α.λ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr