Η Volkswagen προσθέτει μία ακόμα τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα του πλήρως ηλεκτρικού ID.4, το νέο ID.4 Pro 4MOTION. Η έκδοση αυτή βασίζεται στο ID.4 Pro Performance και διαθέτει μία συνδυαστική ισχύ 195 kW/265 PS προσφέροντας παράλληλα περισσότερη πρόσφυση σε βρεγμένα οδοστρώματα, αλλά και σε ειδικές συνθήκες όπως χιόνι ή σαθρές επιφάνειες. Μέχρι τώρα μόνο η κορυφαία σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION ήταν διαθέσιμη με τετρακίνητη μετάδοση.
Χάρη στην ύπαρξη ενός δεύτερου ηλεκτρικού μοτέρ στον εμπρός άξονα, η νέα και πιο ισχυρή εκδοχή της έκδοσης Pro, αποκτά τη δυνατότητα να μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Όπως εξηγεί η Silke Bagschik, Υπεύθυνη Πωλήσεων και Marketing των μοντέλων ID.: «Με το ID.4 Pro 4MOTION ανταποκρινόμαστε στις επιθυμίες των πελατών και τη ζήτηση που υπήρχε για ένα μοντέλο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Τοποθετείται στην γκάμα ακριβώς ανάμεσα στις πιο αποδοτικές και άνετες εκδόσεις του ID.4 με τον ένα κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς και στην σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION, η οποία είναι και η ναυαρχίδα του μοντέλου».
Η ύπαρξη τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION βελτιώνει την πρόσφυση και έτσι αναβαθμίζει συνολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και την τετρακίνηση έχει αποκτήσει μεγαλύτερες δυνατότητες έλξης, αποτελώντας έτσι έναν αξιόπιστο σύντροφο για όσους θέλουν να σύρουν ένα μικρότερο μέσο ή ένα σκάφος. Χάρη στην ύπαρξη της τετρακίνησης, το μέγιστο φορτίο έλξης του ID.4 Pro 4MOTION είναι ανεβασμένο κατά 200 κιλά, φθάνοντας πλέον στα 1.400 κιλά για κλίση 8% (με φρένα), συγκρινόμενο με την κλασική έκδοση Pro Performance.
To σύστημα των δυο μοτέρ και της τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION.
Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ στο νέο μοντέλο 4MOTION έχουν συνδυασμένη ισχύ 195 kW (265 PS) και μπορούν να επιταχύνουν το όχημα από 0 έως τα 100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα. Η βασική κινητήρια μονάδα είναι ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή εμπλοκή με τον πίσω άξονα. Η ισχύς που παράγει φθάνει τα 150 kW. Είναι τοποθετημένος σε παράλληλη διάταξη με έναν παλμικό μετασχηματιστή και ένα κιβώτιο μονής σχέσης. Τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα είναι η δυνατότητα παροχής μεγάλης ισχύος από μικρό μέγεθος, η υψηλή απόδοση και η σταθερή παροχή ισχύος μέσα από ένα μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας. Στον εμπρός άξονα υπάρχει ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εφοδιάζεται και αυτός με παλμικό μετασχηματιστή. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 kW. Τα ασύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ χαρακτηρίζονται από τους μικρούς χρόνους απόδοσης της ισχύος και τις χαμηλές απώλειες. Είναι έτσι ιδανικά για τον ρόλο μίας πρόσθετης ενισχυτικής μονάδας, η οποία μπορεί να ενεργοποιείται προσωρινά.
Το ID.4 Pro 4MOTION εφοδιάζεται με μία μπαταρία των 77 kWh (καθαρό) και έχει αυτονομία που φθάνει τα 517 χιλιόμετρα (με βάση το πρότυπο WLTP). H τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h όπως και στο ID.4 GTX 4MOTION. Όπως και στα άλλα μοντέλα της οικογένειας ID.4, η μέγιστη δυνατότητα φόρτισης είναι τα 135 kW. Σε έναν φορτιστή, η υψηλής τάσης μπαταρία μπορεί να φθάσει από το 5% έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας σε 36 λεπτά, αποκτώντας σε αυτή την περίπτωση αυτονομία για επιπλέον 337 χιλιόμετρα (με βάση το πρότυπο WLTP).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr