Η ιστορία της Dacia χαρακτηρίζεται από μία πορεία κατά την οποία η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Μετά τη δημιουργία του Logan το 2004, ακολούθησε ένα ακόμα αστέρι που έκανε την εμφάνισή του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2010: Και αυτό είναι το Dacia Duster. Ένα εμβληματικό προϊόν που κατάφερε να κάνει δημοφιλή και προσιτά τα SUV, ένα μοντέλο που βρέθηκε να διασχίζει πολλούς δρόμους, από την παγωμένη Σιβηρία, έως την έρημο του Μαρόκου. Ένα στιβαρό όχημα με εμφάνιση και ικανότητες πραγματικού 4WD, σχεδιασμένο με γνώμονα τις οικογενειακές ανάγκες και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Φέτος, το Dacia Duster γιορτάζει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις, σε σχεδόν 60 χώρες. Αυτή είναι η ιστορία μιας 10ετούς και πλέον πορείας, την οποία οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και ειδικά οι πελάτες δεν πρόκειται να ξεχάσουν ποτέ.
Ένα μεγάλο ταξίδι από το Ελσίνκι στην Άγκυρα!
Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας από τη χώρα που φτιάχνεται το Duster, τη Ρουμανία, με ορισμένα βασικά στοιχεία για το εργοστάσιο του Mioveni. Θα συνεχίσουμε αφήνοντας πίσω τη γραμμή παραγωγής και θα κατευθυνθούμε στην Ιταλία για ένα ποδοσφαιρικό αγώνα, ενώ κατόπιν θα βρεθούμε λίγο πιο μακριά, ανεβαίνοντας στην υψηλότερη κορυφή του πλανήτη. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, θα περάσουμε από τη Φιλανδία πριν καταλήξουμε νότια στην Τουρκία. Θα καταφέρετε να μας ακολουθήσετε; 2 εκατομμύρια Duster δεν είναι και λίγα!
Όταν η επιλογή των «απαραίτητων» είναι τρόπος ζωής
Οι πελάτες του Duster είναι όλοι ετερόκλητοι και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα «απαραίτητα» θεωρούνται γι΄ αυτούς τρόπος ζωής. Εδώ ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε:
Στη Μεγάλη Βρετανία οι γυναίκες αγοραστές του Dacia Duster είναι περισσότερες, ποσοστιαία, από τους άνδρες.
Η Τουρκία έχει τους νεότερους ηλικιακά αγοραστές Duster (42 ετών κατά μέσο όρο), ενώ είναι κυρίως οικογενειάρχες (κατά 62% με παιδιά).
Στη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ισπανία και την Ιταλία, οι αγοραστές Duster αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% το ποδήλατο και το 9% τα ταξίδια.
Στις πέντε αυτές χώρες, το 44% των πελατών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% στα προάστια.
Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι πελάτες αγοράζουν Duster, είναι η τιμή του (κατά 56%), ο σχεδιασμός του (κατά 20%) ή η αξιοπιστία του (κατά 16%).
Βραβευμένο 40 φορές!
Ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μοναδικό όχημα, οι κατασκευαστικές ομάδες αποδέχθηκαν την αντίστοιχη πρόκληση. Το εργοστάσιο του Pitesti (Mioveni), που βρίσκεται 200 χλμ. από το Βουκουρέστι, ανακαινίστηκε και μετασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για την παραγωγή του Duster. Στη Ρουμανία, το Duster αποτελεί στοιχείο εθνικής υπερηφάνειας, στελεχώνοντας τις αστυνομικές δυνάμεις και το στρατό, ενώ κυκλοφορεί ως ασθενοφόρο, την ώρα που αποτελεί μέρος του στόλου οχημάτων κάθε κρατικής υπηρεσίας, αλλά και όλων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr