Έως το 2030, η εταιρεία σχεδιάζει να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έως το 2040 στοχεύει να έχει γίνει μία κλιματικά ουδέτερη και κυκλική επιχείρηση.
Η Volvo Cars είναι σε θέση να κάνει άλματα για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, καταρχάς σε ό,τι αφορά το ίδιο το αυτοκίνητο. Μεταξύ άλλων μέτρων, ο στόχος αυτός θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ελαστικών από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, αλλά και μέσω βελτίωσης της αεροδυναμικής.
Συνδυάζοντας αυτά τα βήματα με τη χρήση καθαρής ενέργειας σε όλο το εύρος μιας αλυσίδας εφοδιασμού απαλλαγμένης από άνθρακα, στη διαδικασία παραγωγής και στη χρήση του αυτοκινήτου, η Volvo Cars πιστεύει ότι μπορεί να μειώσει κατά 80% την επίπτωση του CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη επίπτωση ενός Volvo XC60 του 2018. Το επίτευγμα θα πραγματοποιηθεί χωρίς απώλεια στα premium ποιοτικά στοιχεία για τα οποία φημίζονται τα μοντέλα Volvo.
Μεταφρασμένο σε αριθμούς, αυτό σημαίνει ότι το αποτύπωμα CO2 του Concept Recharge σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του θα ήταν μικρότερο από 10 τόνους, εφόσον η φόρτιση του γινόταν αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας.
«Καθώς μπαίνουμε στην εποχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το πόσο μακριά μπορείς να οδηγήσεις με μία πλήρη φόρτιση θα είναι μία σημαντική παράμετρος», δηλώνει ο Owen Ready (Όουεν Ρέντι), Επικεφαλής Στρατηγικής και Σχεδιασμού Μάρκας στη Volvo Cars. «Η εύκολη προσέγγιση είναι να προσθέσουμε περισσότερες μπαταρίες, αλλά αυτό δεν είναι το ίδιο με την απλή προσθήκη ενός μεγαλύτερου δοχείου καυσίμου - οι μπαταρίες αθροίζουν επιπλέον βάρος και αυξάνουν το αποτύπωμα άνθρακα. Επομένως, για να διευρύνουμε την αυτονομία πρέπει να αυξήσουμε τη συνολική εξοικονόμηση. Με το Concept Recharge εξερευνούμε τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην ανάγκη για οικονομία και την επιθυμία για τους χώρους, την πρακτικότητα και την οδηγική εμπειρία που προσφέρουν τα σημερινά SUV.»
Η Volvo Cars πρωτοπορεί όσον αφορά τη δουλειά που κάνει με βιώσιμα και φυσικά υλικά στα αυτοκίνητά της, και το Concept Recharge αποτελεί ακόμη μία απόδειξη της δέσμευσής της να κινηθεί δραστήρια για την εκπλήρωση αυτής της φιλοδοξίας.
Η εσωτερική σχεδίαση περιλαμβάνει πολλά βιώσιμα υλικά, φυσικά και ανακυκλωμένα – όπως σουηδικό μαλλί με υπεύθυνη προέλευση, υφάσματα που δημιουργούνται με περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο και ελαφρά συνθετικά υλικά που προέρχονται από φυσικές πηγές.
Το σουηδικό μαλλί υπεύθυνης προέλευσης μετασχηματίζεται σε πλήρως φυσικό ύφασμα που αναπνέει και είναι απαλλαγμένο από πρόσθετα. Αυτό το ζεστό και απαλό υλικό χρησιμοποιείται στις πλάτες των καθισμάτων και στο επάνω μέρος του πίνακα οργάνων. Το δάπεδο και το κάτω μέρος των θυρών καλύπτεται από μία παχιά, 100% μάλλινη μοκέτα.
Τα μαξιλάρια των καθισμάτων και τα σημεία αφής στις πόρτες φτιάχνονται από υλικό με περιβαλλοντικά υπεύθυνη προέλευση που περιέχει ίνες Tencel™ από κυτταρίνη. Αυτό το ύφασμα έχει μεγάλη αντοχή στο χρόνο και απαλή αίσθηση στο δέρμα. Χρησιμοποιώντας ίνες Tencel, οι οποίες παράγονται μέσω μίας διαδικασίας που πετυχαίνει υψηλή εξοικονόμηση σε νερό και ενέργεια, οι σχεδιαστές της Volvo μπορούν να ελαττώσουν τη χρήση των πλαστικών στα τμήματα του εσωτερικού.
Στο πίσω μέρος των καθισμάτων και στα προσκέφαλα, καθώς και σε τμήματα του τιμονιού, χρησιμοποιείται Nordico, ένα νέο υλικό που δημιουργήθηκε από τη Volvo Cars. Είναι μαλακό υλικό από συστατικά βιολογικής βάσης και ανακυκλωμένα, τα οποία προέρχονται από βιώσιμα δάση στη Σουηδία και τη Φιλανδία, και έχουν ένα αποτύπωμα CO2 που είναι 74% χαμηλότερο σε σχέση με αυτό του δέρματος.
Σε άλλα σημεία του εσωτερικού, συμπεριλαμβανομένων των χώρων αποθήκευσης που βρίσκονται χαμηλά, το πίσω μέρος των προσκεφάλων και τα υποπόδια, το Concept Recharge περιλαμβάνει ένα συνθετικό λινάρι που αναπτύχθηκε από τη Volvo Cars σε συνεργασία με προμηθευτές. Περιέχει ίνες από λιναρόσπορο που αναμιγνύονται με συνθετικά υλικά και έχουν ως αποτέλεσμα ένα ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό, με ελκυστικό και φυσικό αισθητικό αποτέλεσμα.
Στο εξωτερικό του αμαξώματος, ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας, όπως και τα πλευρικά μαρσπιέ αποτελούνται επίσης από συνθετικό λινάρι. Η χρήση του συγκεκριμένου υλικού με αυτό τον τρόπο τόσο στο εσωτερικό όσο και στα εξωτερικά τμήματα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των πλαστικών που χρησιμοποιούνται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr