Μάλιστα, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της Canalys, το συγκεκριμένο επίπεδο πωλήσεων επιτεύχθηκε παρά τους περιορισμούς στην προσφορά βασικών εξαρτημάτων, που σχετίζονται με τους ημιαγωγούς και τα τσιπς.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υπερέβη κατά πολύ εκείνη της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, η οποία αυξήθηκε κατά 26%. Πάντως, αν και η ζήτηση επανέρχεται, καθώς οι περιορισμοί λόγω της COVID-19 μειώνονται, οι συνολικές πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από τα επίπεδα προ της πανδημίας.
Σε Κίνα και Ευρώπη
Η έντονη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεχίστηκε σε δύο κορυφαίες αγορές του πλανήτη, την ηπειρωτική Κίνα και την Ευρώπη. Περίπου 1,1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν το 1ο εξάμηνο του 2021 στην ηπειρωτική Κίνα, αντιπροσωπεύοντας το 12% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων, που διατέθηκαν στη χώρα.
Στο μεταξύ, 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 15% των νέων αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις δύο αγορές αντιπροσώπευαν το 87% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ εξακολουθεί να υστερεί. Πωλήθηκαν 250.000 ηλεκτρικά οχήματα στις Η.Π.Α. 2021 στις ΗΠΑ, μόλις το 3% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα.
“Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του πλανήτη. Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα παραμένει έντονη στην ηπειρωτική Κίνα. Το 1,1 εκατ., που πωλήθηκαν το 1ο εξάμηνο του 2021 είναι σχεδόν όσα EVs διατέθηκαν στη χώρα όλο το 2020. Η επιτυχία της Tesla στην ηπειρωτική Κίνα έχει παρακινήσει τους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επεκτείνουν γρήγορα τις προσφορές τους για ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, αναφέρει η Canalys.
Υψηλότερη ζήτηση
Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των νέων πωληθέντων αυτοκινήτων. Η Νορβηγία παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης για την υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πάνω από το 80% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
“Οι εταιρείες επεκτείνουν τη σειρά EV τους, προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει στόχους εκπομπών ρύπων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι μεμονωμένες ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν κίνητρα στους καταναλωτές και έχουν θέσει στόχους να απαγορεύσουν την πώληση οχημάτων με κινητήρα καύσης σημειώνει η Canalys.
Τα μερίδια αγοράς
Η Tesla πρωτοστάτησε στην παγκόσμια αγορά EVs με μερίδιο 15%. Ο όμιλος Volkswagen ήταν δεύτερος με μερίδιο αγοράς 13% Η SGMW, ο συνδυασμός SAIC, GM και Wuling, ήρθε τρίτος με μερίδιο αγοράς 11%, το BMW Group τέταρτο με μερίδιο 6%, ενώ η Stellantis ήταν ο πέμπτος παίκτης της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο 6%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr