«Το νέο Mercedes-Benz Citan έχει επανασχεδιαστεί πλήρως από επαγγελματίες για επαγγελματίες», αναφέρει ο Marcus Breitschwerdt, επικεφαλής της Mercedes-Benz Vans. «Από την σχεδίαση ως τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να παραβλέπουμε την ασφάλεια και τα συστήματα συνδεσιμότητας, η νέα γενιά των μικρών Vans έχει το DNA της Mercedes-Benz».
Η ασφάλεια αποτελεί βασική αξία για τη Mercedes-Benz. Η στιβαρή δομή του αμαξώματος με τις ζώνες παραμόρφωσης, οι έως και επτά αερόσακοι του βασικού εξοπλισμού αλλά και η εκτενής γκάμα σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης στην οδήγηση, συμβάλλουν σε αυτήν την κατεύθυνση, υποστηρίζοντας και διευκολύνοντας το έργο του οδηγού σε διάφορες περιστάσεις.
Ωστόσο τα εν λόγω συστήματα δεν είναι η μόνη υποστήριξη στο έργο του οδηγού: όπως και ο μεγαλύτερος «αδελφός» του, το Sprinter, αλλά και τα επιβατικά μοντέλα της Mercedes-Benz, το νέο Citan μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με το διαισθητικά λειτουργικό και αυτό-διδασκόμενο σύστημα infotainment «MBUX» (Mercedes-Benz User Experience). Επιπρόσθετα, το νέο Citan είναι έτοιμο να χρησιμοποιήσει πολλές ψηφιακές υπηρεσίες του Mercedes me connect. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες είναι πάντα συνδεδεμένοι με το όχημα, ανεξαρτήτως του που βρίσκονται. Έτσι, σημαντικές πληροφορίες είναι μόνιμα διαθέσιμες σε αυτούς προς χρήση, είτε βρίσκονται εντός του οχήματος, είτε όχι.
Προβλέποντας δύσκολες καταστάσεις: τα συστήματα ασφάλειας
«Κατά τον συντονισμό των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, στόχος μας ήταν να ενσωματώσουμε τη φιλοσοφία της Mercedes-Benz Cars, πάντα με γνώμονα της άνετες και αρμονικές επεμβάσεις και στον τομέα των Vans», αναφέρει ο Dirk Hipp, Επικεφαλής Μηχανικός της Mercedes-Benz Small Vans. Τέτοιου είδους επεμβάσεις τις οποίες ο πελάτης αρχικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί αφορούν στο ESP αλλά επίσης και στα Hill Start Assist ή Crosswind Assist.
Υποστηριζόμενα από ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων αλλά και κάμερες, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και στάθμευσης, παρατηρούν την κίνηση και τα όσα συμβαίνουν γύρω από το όχημα και αν αυτό είναι αναγκαίο, προειδοποιούν ή βοηθούν τον οδηγό παρεμβατικά. Όπως και στις νέες γενιές των Mercedes-Benz C-Class & S-Class, το Active Lane Keeping Assist πραγματοποιεί παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης διασφαλίζοντας πιο άνετη οδήγηση.
Πέραν των –υποχρεωτικών από το νόμο- συστημάτων ABS και ESP, η νέα γενιά του Citan εφοδιάζεται με συστήματα όπως τα Hill Start Assist, Crosswind Assist, το σύστημα ελέγχου κόπωσης ATTENTION ASSIST αλλά και το σύστημα κλήσης εκτάκτου ανάγκης, στον βασικό της εξοπλισμό. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στις επιβατικές εκδόσεις Citan Tourer είναι ακόμη περισσότερα καθώς, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το Active Brake Assist, η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας (Blind Spot Assist) και ο περιοριστής ταχύτητας (Speed Limit)
Προαιρετικά είναι διαθέσιμα πολλά ακόμη συστήματα υποβοήθησης οδήγησης` όπως η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC, που είναι σε θέση να ρυθμίζει αυτόματα την κίνηση σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά και η ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης (Active Steering Assist) που βοηθά τον οδηγό να διατηρεί το νέο Citan πάντα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του.
Προηγμένες είναι και οι λύσεις που το νέο Citan ενσωματώνει στον τομέα της παθητικής ασφάλειας: π.χ. το Citan Tourer φέρει στον βασικό του εξοπλισμό έναν νέο –κεντρικό- αερόσακο που μπορεί να ενεργοποιηθεί στον χώρο μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής πρόσκρουσης. Συνολικά επτά αερόσακοι αναλαμβάνουν να προστατεύουν τους επιβάτες ενώ οι εκδόσεις Van εφοδιάζονται με έξι αερόσακους.
Καταλαβαίνει ακόμη και έμμεσες φωνητικές εντολές: MBUX με το σύστημα ελέγχου «Hey Mercedes»
Με πανίσχυρους επεξεργαστές, λογισμικό που έχει τη δυνατότητα… να μαθαίνει, οθόνες υψηλής ευκρίνειας και εξαιρετικά γραφικά, το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) οδηγεί τον τρόπο ελέγχου της λειτουργίας ενός οχήματος σε νέα επίπεδα.
Το νέο Citan είναι διαθέσιμο προαιρετικά με διάφορες εκδόσεις του MBUΧ. Στα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνεται ο διαισθητικός χειρισμός διαφόρων λειτουργιών του οχήματος μέσω της οθόνης αφής επτά ιντσών ή μέσω πλήκτρων αφής στο τιμόνι, καθώς και «hands-free» σύνδεση μέσω Bluetooth και ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB και DAB+). Αντίστοιχα, η λειτουργία του συστήματος πλοήγησης με την εξαιρετικά γρήγορη βάση δεδομένων (σκληρός δίσκος) ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών χάρη στο σύστημα «Hey Mercedes».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr