Του Νίκου Λιβανού
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Reporter Magazine Ιουλίου 2021
Για παράδειγμα, η BMW ετοιμάζει ένα ισχυρό «πορτφόλιο» σε τετράτροχες προτάσεις ηλεκτροκίνησης που σηματοδοτούν την δεκαετία των εξελίξεων με μοντέλα που θα απαρνηθούν τις κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο, δεν θα λησμονήσουν τις επιδόσεις. Η βαυαρική φίρμα, θα λανσάρει νέα μοντέλα, όπως τις νέες Μ3 και Μ4 Coupe, M3 xDrive και Μ4 xDrive καθώς και τη νέα σειρά 4 Gran Coupe και σειρά 4 Cabrio. Επίσης, η παλέτα των αφίξεων θα συμπληρωθεί από τις ανανεωμένες εκδόσεις των SUV Χ3 και Χ4. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Mercedes, που η ηλεκτρική της επέλαση έχει «μπροστά» τα γράμματα EQ (ουσιαστικά η νέα ηλεκτρική φίρμα της Mercedes-Benz) με νέα μοντέλα, που ήδη έφτασαν στην ελληνική αγορά. Το επόμενο διάστημα από την γερμανική φίρμα θα δούμε τη νέα C -Class, με την ψηφιακή της τεχνολογία να γοητεύει κάθε μελλοντικό υποψήφιο αγοραστή αλλά και την ήπια υβριδική τεχνολογία, που πλέον έχει καθιερωθεί σε κάθε μοντέλο της φίρμας από την Στουτγάρδη. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι νέες EQS αλλά και η νέα CLS.
SUV ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!
Είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία που συνεχώς «κλέβει» τα μερίδια άλλων κατηγοριών. Για αυτό και κάθε εταιρεία έχει ένα νέο SUV κάθε έξι μήνες, είτε μικρό (crossover) είτε μεγάλο. Πάντως, και σε αυτή την κατηγορία, η επέλαση της υβριδικής τεχνολογίας είναι αναπόφευκτη. Όπως για παράδειγμα, η Jeep, που μετά το Compass και το Gladiator, λανσάρει στην αγορά το plug – in υβριδικό PHEV Wrangler 4xe.
Πρεμιέρα στην ελληνική αγορά κάνει και το νέο Νissan Qashqai, το δημοφιλές μοντέλο που «έστρωσε» τον δρόμο και για άλλα μοντέλα, όντας ο εμπνευστής των μεταμοντέρνων SUV, που φανέρωσαν ότι ο χρυσός έχει τον κωδικό «SUV». Εξοπλίζεται με υβριδική τεχνολογία με 140 ή 158 ίππους ενώ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η «ενισχυμένη» υβριδική εκδοχή, η e-POWER, με κινητήρα βενζίνη 1,5 λίτρων και 190 ίππους. Σε υβριδικά μονοπάτια κινείται και το νέο Audi Q5 Sportback, το μοντέλο που παντρεύει δύο κατηγορίες, την κουπέ και την crossover. Μεταξύ των εκδόσεων ξεχωρίζει η ντίζελ 35 TDI Hybrid με τον 2λιτρο ντίζελ των 163 ίππων, και οι τετρακίνητες 40 TDI Hybrid (2.0 ντίζελ 204 ίππων ) κ.α.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ…
Στο γαλλικό στρατόπεδο οι νέες αφίξεις έχουν κοινό παρονομαστή τις ηλεκτροκίνητες εκδοχές. Όπως η πολυτελής φίρμα της Citroen, η DS, που θα κάνει «θραύση» έως τα τέλη του 2021 με τη νέα DS 9, η οποία θα κυκλοφορήσει σε έκδοση E-TENSE, με κινητήρα βενζίνης PureTech και ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής ισχύος 225 ίππων. Θα υπάρχουν και δύο μηχανικά σύνολα E-TENSE, το πρώτο με 250 ίππους και το δεύτερο με 360 ίππους και 4κίνηση. Η Citroen ενισχύει την γκάμα της με το νέο C3 Aircross, ένα μοντέλο που υιοθετεί το νέο σχεδιαστικό πρόσωπο της φίρμας, τις δυναμικές τεχνολογικές λύσεις σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Στο γαλλικό στρατόπεδο και στις νέες πρεμιέρες που θα δούμε να κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά συγκαταλέγονται και τα νέα Renault Megane και Arkana. Το φρεσκαρισμένο Megane θα έχει την υβριδική τεχνολογία σε περίοπτη θέση, ενώ τα φώτα και την προσοχή των υποψήφιων αγοραστών θα κερδίζει το νέο Renault Arkana, ένα μεσαίο κουπέ SUV με premium χαρακτηριστικά και βενζινοκινητήρα 1.3 TCe, 140 και 160 ίππων, που θα έχουν στο βασικό τους μενού την υβριδική τεχνολογία.
«Εκτιμούμε ότι τουλάχιστον το 50% των οχημάτων που παραδίδουμε στους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο θα είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2030. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο βασιζόμαστε στην εκτενή τεχνογνωσία μας στα συστήματα κίνησης: αυξάνουμε την παραγωγή στις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής συστημάτων κίνησης – όπως εδώ στο Ντινγκόλφινγκ – και αναβαθμίζουμε τις δυνατότητες άλλων αντίστοιχων μονάδων – όπως πρόσφατα στο Ρέγκενσμπουργκ και τη Λειψία».
Michael Nikolaides, Ανώτερος Αντιπρόεδρος, Παραγωγή Κινητήρων & E-Drive, BMW Group
ΟΙ ΚΟΡΕΑΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΦΟΡΑ!
Η Hyundai ποντάρει πολλά στο νέο Bayon, το μικρό SUV που θα ενισχύσει την εικόνα της φίρμας στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το νέο Kia ΕV6 που πατάει στη ειδική νέα πλατφόρμα της εταιρείας αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Είναι ένα Crossover και μεταξύ των εκδόσεων ξεχωρίζει η έκδοση με μπαταρία 77,4 kWh που μπορεί να κινηθεί για πάνω από 510 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Στην Ελλάδα έρχεται έως τον Σεπτέμβριο.
ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ ΟΛΟΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πριζωθεί, όμως, μαζί με αυτά θα πρέπει να στηθεί ένα μεγάλο χωροδικτύωμα, που αποτελείται από τους μεγάλους σταθμούς ταχείας φόρτισης. Το «κύμα» επιδοτήσεων σε κάθε κράτος θα έχει μακροχρόνια διάρκεια και οι αυτονομίες θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών σε συνδυασμό με τις τιμές που θα πρέπει ταχύτατα να γίνουν ανταγωνιστικές των μοντέλων βενζίνης ή ντίζελ.
Επίσης, κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα παράγεται από μονάδες που θα έχουν ως βασικό στόχο το χαμηλό οικολογικό αποτύπωμα. Σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται ότι το ανθρακικό αποτύπωμα των μπαταριών υψηλής τάσης θα μειωθεί πάνω από 50%. Με τις φίρμες να έχουν ως βασικό τους μέλημα την μπαταρία υψηλής τάσης (που θα προσφέρει μεγάλη αυτονομία, διάρκεια ζωής κ.α.) ο μεγάλος τους «εχθρός» προς το παρόν είναι η διαδικασία κατασκευής της μπαταρίας και η παραγωγή κυψελών που είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα και επομένως συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο ανθρακικό αποτύπωμα οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών που θα λανσαριστεί, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες – όπως η BMW - στοχεύουν να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με την τρέχουσα τεχνολογία Gen5.
«Αυτή η έρευνα επαναλαμβάνει το δόγμα ότι η ηλεκτρική οδήγηση δεν είναι μόνο μια έξυπνη και ευεργετική για το περιβάλλον επιλογή, αλλά και μια διασκεδαστική, συναρπαστική και βολική επιλογή για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι οδηγούν τα EVS περισσότερο από τα αυτοκίνητα ICE. Είμαστε πεπεισμένοι ότι με περισσότερα EVS στο δρόμο, το άγχος της εμβέλειας θα ανήκει σύντομα στο παρελθόν», δήλωσε ο Arnaud Charpentier με αφορμή την έρευνα της Nissan που αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί EVS ταξιδεύουν περισσότερο από τους οδηγούς βενζίνης και ντίζελ.
Arnaud Charpentier, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος, Προϊοντικού Σχεδιασμού και Τιμολογιακής Πολιτικής της Nissan AMIEO
ΤΟ 2025 ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ, ΤΟ 2030 ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ
Από τώρα μέχρι το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αυξήσουν ταχύτατα τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους, κατά μέσο όρο πολύ πάνω από 50% το χρόνο – δέκα φορές παραπάνω από τις πωλήσεις του 2020. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της αγοράς, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Η πραγματική τιμή μπορεί να διαφέρει σημαντικά από αγορά σε αγορά και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην επέκταση της υποδομής στην περιφέρεια. Σχεδόν κάθε εταιρεία έχει ή και θα έχει μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή σε κάθε μοντέλο της, αρκετές υβριδικές plug – in προτάσεις στην γκάμα της, δεκάδες προτάσεις σε εκδόσεις με παρονομαστή την αυτονομία, την μπαταρία και τις επιδόσεις, ενώ, οι περισσότερες φίρμες αποτάσσουν ταχύτατα τις εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης, ενώ, έως το 2025, τα μοντέλα βενζίνης θα πωλούνται υποχρεωτικά σε εκδόσεις με ήπια ή και πλήρη υβριδικά συστήματα. Αυτό συνεπάγεται ραγδαία μείωση των εκπομπών CO2, της κατανάλωσης καυσίμου, και αξιοζήλευτες επιδόσεις με συναρπαστικά συστήματα υποβοήθησης που θα «χτίσουν» την αυτόνομη οδήγηση, προς όφελος της ασφάλειας και της μείωσης των τροχαίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr