Το υβριδικό αυτοκίνητο-αεροσκάφος, γνωστό ως AirCar, είναι εξοπλισμένο με μία μηχανή της BMW και καταναλώνει βενζίνη.
Ο δημιουργός του, ο καθηγητής Stefan Klein, είπε ότι μπορεί να πετάξει για περίπου 1000 χιλιόμετρα (600 μίλια) σε ύψος 8200 ποδιών (2500 μέτρων) και έχει συμπληρώσει μέχρι τώρα 40 ώρες στον αέρα.
Χρειάζεται δύο λεπτά και 15 δευτερόλεπτα για να μετατραπεί το αυτοκίνητο σε αεροσκάφος.
Τα στενά φτερά του αεροσκάφους διπλώνονται στις πλευρές του αυτοκινήτου.
Ο κ. Klein το οδήγησε κατευθείαν από τον διάδρομο προσαπογείωσης στην πόλη, όπως σχολίασαν οι δημοσιογράφοι που είχαν προσκληθεί να παρακολουθήσουν το γεγονός.
Ο καθηγητής περιέγραψε αυτή την εμπειρία ως κάτι “φυσιολογικό” και “πολύ ευχάριστο”.
Στον αέρα, το όχημα έφτασε την ταχύτητα των 170 χιλ/ώρα.
Μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες με συνολικό βάρος 200 κιλών.
Σε αντίθεση με τα πρωτότυπα drone-ταξί, το AirCar δεν μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί κατακόρυφα, καθώς χρειάζεται διάδρομο προσαπογείωσης.
Υπάρχουν πολλές προοπτικές για αυτή την καινούρια αγορά των ιπτάμενων αυτοκινήτων.
Το 2019, η συμβουλευτική εταιρεία, Morgan Stanley, πρόβλεψε ότι ο συγκεκριμένος τομέας θα αξίζει $1.5 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2040.
Επίσης, σε μία εκδήλωση την περασμένη Τρίτη, o διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Motors Europe, Michael Cole, αποκάλεσε την ιδέα αυτή ως “ένα κομμάτι του μέλλοντος μας”.
Θεωρείται από πολλούς ως μία πιθανή λύση στην πίεση που δέχονται οι υποδομές των ήδη υπαρχόντων μέσων μεταφοράς.
Η εταιρεία πίσω από το AirCar, η Klein Vision, δήλωσε ότι το πρωτότυπο πήρε δύο χρόνια για να κατασκευαστεί και κόστισε “λιγότερο από δύο εκατομμύρια ευρώ” σε επενδύσεις.
Ο Anton Rajac, ένας σύμβουλος και επενδυτής της Klein Vision, υποστήριξε ότι αν η εταιρεία καταφέρει να κερδίσει έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις πωλήσεις των διεθνών αεροπορικών εταιρειών ή εταιρειών ταξί, τότε θα είναι πάρα πολύ πετυχημένη.
“Υπάρχουν περίπου 40.000 παραγγελίες αεροσκαφών μόνο στις ΗΠΑ” πρόσθεσε.
“Αν μετατρέψουμε το 5% αυτών για να αλλάξουμε το αεροσκάφος για το ιπτάμενο αυτοκίνητο, τότε θα έχουμε μία τεράστια αγορά”.
Ο Steven Wright, ένας ερευνητής στης αεροηλεκτρονική και στα αεροσκάφη, περιέγραψε το AirCar ως “το παιδί ενός Bugatti Veyron και ενός Cesna 172”. Επίσης, δεν πιστεύει ότι το όχημα θα κάνει πολύ φασαρία ή ότι θα είναι αντιοικονομικό σχετικά με τα έξοδα των καυσίμων του, σε σχέση με άλλα αεροσκάφη.
“Πρέπει να παραδεχτώ ότι φαίνεται πολύ ωραίο, αλλά έχω εκατομμύρια ερωτήσεις σχετικά με την πιστοποίησή του. Όλοι μπορούν να φτιάξουν ένα αεροπλάνο αλλά η δυσκολία είναι να φτιάξεις ένα που θα πετάει για ώρες, με ανθρώπους μέσα και χωρίς να υπάρξει κάποιο συμβάν. Ανυπομονώ να δω το χαρτί που θα λέει ότι είναι ασφαλές να πετάξεις με αυτό και ασφαλές να το πουλήσεις” είπε ο Wright.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr