Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η SKODA αποκάλυψε την ολοκαίνουργια FABIA, στην τέταρτη πλέον γενιά της και 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, η FABIA είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο SKODA μετά την OCTAVIA και ένα από τα best-sellers διεθνώς στην κατηγορία του. Η νέα SKODA FABIA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group και είναι κορυφαία σε ευρυχωρία, με σύγχρονο, εμπνευσμένο design, επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πολλά προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.
Σε συνδυασμό με κλασικές και παραδοσιακές αξίες της μάρκας, όπως η σχέση ποιότητας/τιμής, τα υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας και μια πληθώρα χαρακτηριστικών Simply Clever, καθιστούν τη νέα FABIA ένα πραγματικό SKODA και μία άκρως ελκυστική πρόταση στην κατηγορία.
Για πρώτη φορά, η SKODA FABIA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία κατέστησε δυνατή την αύξηση του εσωτερικού και την υιοθέτηση συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προηγουμένως προορίζονταν για οχήματα υψηλότερης κατηγορίας. Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ., σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Ο χώρος αποσκευών - που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγαλύτερος στην κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, το νέο μοντέλο προσφέρει εξαιρετική ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Εξωτερικά, η νέα SKODA FABIA είναι αυξημένη περίπου 11 εκ. από τον προκάτοχό της, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. και το πλάτος, στα 1.780 χιλ., είναι 48 χιλ. ευρύτερο. Με σπορ αναλογίες, γλυπτές γραμμές και προβολείς και πίσω φώτα με τη νέα κρυσταλλική δομή της μάρκας, με τεχνολογία LED και στις δύο περιπτώσεις ως στάνταρ, το μοντέλο έχει αποκτήσει δυναμικό χαρακτήρα. Η νέα FABIA επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις 0,28 (προηγούμενη γενιά: 0,32), δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση αυτού που είναι γνωστό ως προσομοίωση CFD (Computational Fluid Dynamics).
Στο εσωτερικό, η FABIA επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ του ενθουσιασμού και της εργονομίας. Οπτικά, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, η FABIA μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με Virtual Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Είναι παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, η FABIA διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών.
Χάρη στο μεταξόνιο 2.564 χιλ., περίπου 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG.
Η τελευταία γενιά της SKODA FABIA είναι η πρώτη που μπορεί να παραγγελθεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για να διατηρεί τους πίσω επιβάτες δροσερούς.
Η SKODA εξοπλίζει τη νέα FABIA με συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που διαθέτουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Το αυτοκίνητο είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM. Αυτό καθιστά δυνατή τη λήψη ραδιοφώνου στο Διαδίκτυο ή την πρόσβαση στο ευρύ φάσμα των διαδικτυακών υπηρεσιών SKODA Connect για κινητές συσκευές και τις τελευταίες εφαρμογές ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά στο phone box. Διαθέσιμος και έλεγχος μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες. Τα συστήματα πλοήγησης στη νέα FABIA υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες έως και πέντε υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών - μία εκ των οποίων μπορεί να βρεθεί στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα.
Η SKODA εκμεταλλεύτηκε πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group και βελτιστοποίησε περαιτέρω το μοντέλο όσον αφορά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Μια στιβαρή δομή αμαξώματος με υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας παρέχει την τεχνική βάση. Ένα υψηλό ποσοστό χάλυβα υψηλής αντοχής και εξαιρετικά υψηλής αντοχής ή χάλυβα που έχει δεχθεί ειδική επεξεργασία σκλήρυνσης εξασφαλίζει μεγάλη σταθερότητα. Επιπλέον, η MQB-A0 καθιστά δυνατή τη χρήση προηγμένων συστημάτων βοήθειας από οχήματα υψηλότερης βαθμίδας. Το Travel Assist και το Park Assist, για παράδειγμα, κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα FABIA.
Πρόκειται για την πρώτη FABIA που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού και συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα. Έως 210 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων. Το Lane Assist, όπως υποδηλώνει το όνομα, βοηθά στη διατήρηση της FABIA στη λωρίδα πραγματοποιώντας διορθωτικές κινήσεις διεύθυνσης, εάν χρειάζεται.
Χρησιμοποιώντας Hands-on Detect, το Travel Assist ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι με συνέπεια. Το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist) είναι μια άλλη επιλογή. Αυτό προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που απέχουν έως 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου. Το Park Assist λειτουργεί με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα, εμφανίζοντας κατάλληλες παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης και, εάν είναι επιθυμητό, αναλαμβάνει το έργο καθοδήγησης του οδηγού κατά τη στάθμευση. Το Maneuver Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίσει ένα εμπόδιο μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη στάθμευση και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και το Front Assist με Προστασία Πεζών και Ποδηλατών είναι επίσης νέα χαρακτηριστικά για τη FABIA.
Με έως και εννέα αερόσακους, η νέα SKODA FABIA είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα όχι μόνο στην κατηγορία της αλλά και γενικότερα. Διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους. Ένας αερόσακος γονάτου για τον οδηγό και οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι διατίθενται προαιρετικά για περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας. Τα σημεία αγκύρωσης ISOFIX και τα κορυφαία σημεία πρόσδεσης στα πίσω καθίσματα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού και είναι προαιρετικά στο κάθισμα του συνοδηγού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η FABIA μπορεί να φιλοξενήσει τρία ασφαλή στερεωμένα παιδικά καθίσματα.
Η νέα FABIA εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 PS (48 kW) έως 150 PS (110 kW). Τα μοντέλα με απόδοση έως 95 PS (70 kW) είναι εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων για τον TSI 1,0 που παράγει 110 PS (81 kW).
Διαθέσιμοι δύο τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες MPI ψεκασμού πολλαπλών σημείων, με ισχύ 65 PS (48 kW) και 80 PS (59 kW) αντίστοιχα. Οι δύο κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος, που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και, με καλύτερη κατανομή και απαγωγή θερμότητας στον θάλαμο καύσης, το θερμικό φορτίο στον κινητήρα. Το λεπτό αυτό έχει πάχος μόλις 150 μικρά (0,15 χιλ.).
Τέλος, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI, με ισχύ 150 PS (110 kW), είναι ο νέος κορυφαίος κινητήρας για τη FABIA. Η τεχνολογία ενεργού κυλίνδρου (ACT) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2. Όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και ουσιαστικά χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους. Όλοι οι κινητήρες TSI που διατίθενται για τη νέα SKODA FABIA διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.