Το BMW Group ξεκίνησε το 2021 με φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης και κερδοφορίας και ήδη τους επόμενους μήνες αναμένεται να κυκλοφορήσουν οι προάγγελοι αυτής τη μεγαλεπήβολης τεχνολογικής επέλασης. Την ίδια στιγμή, προετοιμάζει το δρόμο για πλήρη επανευθυγράμμιση. Από τα μέσα της δεκαετίας, μία νέα γενιά μοντέλων θα δώσει μία νέα διάσταση στην έννοια της πολυτελούς μετακίνησης σε επίπεδο τεχνολογίας.
«Το BMW Group έχει φιλόδοξα σχέδια για το 2021. Ξεκινήσαμε τη νέα χρονιά με ισχυρό momentum και στοχεύουμε να επανέλθουμε σε επίπεδα προ κρίσης το ταχύτερο δυνατόν - και να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Τετάρτη. «Έχουμε ένα σαφή οδικό χάρτη ώστε να καταστήσουμε τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας μας σε ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την BMW τα επόμενα χρόνια: ασυμβίβαστα ηλεκτρική, ψηφιακή και κυκλική».
Μετά από μία χρονιά υψηλών προκλήσεων που όμως είχε επιτυχή κατάληξη, το BMW Group είναι αποφασισμένο να παραμείνει σε πορεία ανάκαμψης το 2021 και έχει θέσει φιλόδοξους στόχους, όπως μία σημαντική άνοδο των κερδών του Group προ φόρων. Ο Αυτοκινητιστικός τομέας αναμένεται να καταγράψει ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις. Το περιθώριο EBIT του εν λόγω τομέα προβλέπεται να βελτιωθεί από 6 – 8% για όλο το 2021.
«Το 2021 στοχεύουμε καθαρά την ανάπτυξη. Την ίδια στιγμή, είμαστε προετοιμασμένοι να αντιδρούμε με ευελιξία», δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, Finance. «Πάντα σκεφτόμαστε και ενεργούμε μακροπρόθεσμα. Λαμβάνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις σήμερα, δημιουργούμε τη βάση για να πετύχουμε τους φιλόδοξους στρατηγικούς στόχους μας για το 2025, το 2030 και ακόμα παραπέρα».
Ηλεκτρική, ψηφιακή, κυκλική – ένας σαφής οδικός χάρτης για το μετασχηματισμό.
Το BMW Group οδηγείται σε μία αμιγώς ηλεκτρική, συνδεδεμένη μετακίνηση σε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση ξεκίνησε ως ένα πρωτοποριακό εγχείρημα ‘e-mobility’ με το Project i, ασπαζόμενο τη νέα τεχνολογία και μεταφέροντας την τεχνογνωσία της ηλεκτροκίνησης στη μαζική παραγωγή. Με το πέρασμα των χρόνων, αυτή η τεχνολογία έχει ενσωματωθεί σε όλη την προϊοντική γκάμα, κυρίως με τη μορφή των plug-in υβριδικών μοντέλων. Εκτός από το ίδιο το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, άλλοι βασικοί παράγοντες του οδηγούν το μετασχηματισμό είναι το λογισμικό και η ψηφιακή αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο.
Ήδη το 2014, το BMW Group προσέφερε τη δυνατότητα κράτησης και πληρωμής υπηρεσιών online, απευθείας από το όχημα μέσω του BMW Connected Drive store. Επιπλέον, από το 2018 οι οδηγοί της BMW μπορούσαν να ενημερώνουν το λογισμικό του αυτοκινήτου τους μέσω αναβαθμίσεων από απόσταση (remote software upgrades ), με τον ίδιο τρόπο που κατεβάζουν τις τελευταίες ενημερώσεις για ένα smartphone.
Η δεύτερη φάση του μετασχηματισμού ξεκίνησε με τη δυνατότητα επιλογής του επιθυμητού τύπου κινητήρα – από θερμικούς κινητήρες μέχρι αμιγώς ηλεκτρικούς – σε ένα αλλά και στο ίδιο μοντέλο. Προ-απαιτούμενα είναι οι έξυπνες αρχιτεκτονικές οχημάτων και ένα εξαιρετικά ευέλικτο δίκτυο παραγωγής που επιτρέπουν μέγιστη εναλλαξιμότητα μεταξύ των διαφόρων μορφών συστημάτων κίνησης όταν είναι άριστα συνδυασμένα.
Ο παγκοσμίως μεγαλύτερος στόλος με δυνατότητα over - the - air αναβαθμίσεων μέχρι το τέλος του 2021.
Σε επίπεδο ψηφιοποίησης, το BMW Operating System 8, που προγραμματίζεται να λανσαριστεί το 2021, είναι το ισχυρότερο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων οχημάτων που έχει αναπτύξει ποτέ το BMW Group. Το νέο λειτουργικό σύστημα καθιστά την κάθε BMW μία ψηφιακή πλατφόρμα που μπορεί να πραγματοποιεί over - the - air αναβαθμίσεις με εκπληκτική ταχύτητα.
Φέτος, το BMW Operating System 8 θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στην αμιγώς ηλεκτρική BMW iX *, αποτελώντας τη βάση για την όγδοη γενιά BMW iDrive – την απλούστερη και ασφαλέστερη λειτουργική φιλοσοφία που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε όχημα. Και οι δύο τεχνολογίες θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια και σε άλλα μοντέλα. Ο αριθμός οχημάτων που μπορούν να ενημερώνονται μέσω remote software upgrades εξακολουθεί να αυξάνεται ραγδαία. Μέχρι το τέλος του 2021, με πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες, το BMW Group θα έχει τον παγκοσμίως μεγαλύτερο στόλο οχημάτων με δυνατότητα εγκατάστασης νέων ή αναβαθμισμένων λειτουργιών over the air.
Στο μέλλον, το BMW Operating System 8 θα προσφέρει στους πελάτες ακόμα περισσότερες υπηρεσίες on demand, που θα μπορούν να τις παραγγέλνουν και να τις λαμβάνουν ‘over the air’. Επιπλέον, τα πακέτα υπηρεσιών θα είναι πιο ευέλικτα, ώστε οι πελάτες είτε να τις αγοράζουν ή να τις νοικιάζουν για τρία χρόνια, 12 μήνες ή μόνο ένα μήνα.
Ευρύ άνοιγμα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης: πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα καλύπτουν περίπου το 90% των υφιστάμενων κατηγοριών της αγοράς μέχρι το 2023.
Ο συνδυασμός έξυπνων αρχιτεκτονικών οχημάτων και ενός εξαιρετικά ευέλικτου δικτύου παραγωγής θα επιτρέψει στο BMW Group να λανσάρει περίπου δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2023. Φέτος, τα τρία μοντέλα που είναι ήδη στην αγορά – BMW i3*, MINI SE* και BMW iX3* – θα πλαισιωθούν από δύο βασικά καινοτόμα μοντέλα, και συγκεκριμένα τις BMW iX* και BMW i4, η τελευταία τρεις μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. «Το λανσάρισμα της BMW iX* και της BMW i4 θα σηματοδοτήσει το ξεκίνημα της τεχνολογικής μας επέλασης το 2021: αυτά τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τα οχήματα BEV στο μέλλον», δήλωσε ο Zipse.
Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των πολύ δημοφιλών BMW Σειράς 5 και BMW X1 θα ακολουθήσουν τα προσεχή χρόνια, μαζί με άλλα μοντέλα όπως η BMW Σειρά 7 και ο διάδοχος του MINI Countryman. Σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική, το BMW Group θα έχει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο δρόμο στο 90% των σημερινών κατηγοριών της αγοράς μέχρι το 2023. «Συνειδητά, κάνουμε άνοιγμα στη ηλεκτροκίνηση με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες και όχι σε περιορισμένα τμήματα της αγοράς», δήλωσε ο Zipse.
Μέσω της στρατηγικής του, το BMW Group θα μπορέσει να διατηρήσει μία βέλτιστη ισορροπία ελκυστικών προϊόντων και αποδοτικής αξιοποίησης της δυναμικότητας όλων των εργοστασίων τους, ακόμα και αν η τάση σε ορισμένες αγορές αλλάξει προς αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα προσεχή χρόνια. Αυτό θα προσφέρει στο BMW Group ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο μέλλον.
Μέχρι την εποχή που η δεύτερη φάση του σημερινού μετασχηματισμού φτάσει στο αποκορύφωμά της το 2025, οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων θα έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο πολύ πάνω από 50% ετησίως και επομένως θα έχουν υπερδεκαπλασιαστεί συγκριτικά με το 2020. Μέχρι το τέλος του 2025, το BMW Group θα έχει παραδώσει περίπου δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr