Τα αυστηρότερα πρότυπα περιβαλλοντικής συμβατότητας εφαρμόζονται για όλη τη αξιακή αλυσίδα και ολόκληρο τον κύκλο ζωής της BMW iX. Το αυτοκίνητο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην τελική φάση εξέλιξης για μαζική παραγωγή. Όταν λανσαριστεί – περί τα τέλη του 2021 – οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν από δύο εκδόσεις: την BMW iX xDrive50 και την BMW iX xDrive40.
Η BMW iX επαναπροσδιορίζει την επιτυχημένη φιλοσοφία Sports Activity Vehicle (SAV). Είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit στο οποίο θα χτιστεί το μέλλον του BMW Group. Η εξέλιξη και παραγωγή της BMW iX ακολουθεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση της βιωσιμότητας που εμπεριέχει συμμόρφωση με αυστηρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα για την εξόρυξη πρώτων υλών, και επιπλέον τη χρήση ηλεκτρισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μία υψηλή αναλογία ανακυκλωμένων υλικών στο μίγμα.
Ελεγχόμενη παραγωγή πρώτη υλών, χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στα εργοστάσια, υψηλή αναλογία φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών.
Το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από ελεγχόμενες πηγές στην Αυστραλία και το Μαρόκο, και στη συνέχεια το προωθεί στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών. Όπως και στην παραγωγή ολόκληρου του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, οι κυψέλες μπαταριών κατασκευάζονται αποκλειστικά από πράσινη ενέργεια από πιστοποιημένες πηγές. Και από το Φεβρουάριο του 2021, η εταιρεία προμηθεύεται αλουμίνιο που παράγεται με χρήση ηλιακής ενέργειας. Η σημασία που έχει δοθεί στη λελογισμένη χρήση πόρων για την παραγωγή της BMW iX υπογραμμίζεται από τα υψηλά ποσοστά δευτερογενούς αλουμινίου και ανακυκλωμένου πλαστικού. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται ξύλο με πιστοποίηση FSC, δέρμα επεξεργασμένο με εκχυλίσματα από φύλλα ελιάς και άλλα φυσικά υλικά. Μεταξύ των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για τα καλύμματα του πατώματος και τα πατάκια είναι δίχτυα ψαρέματος.
Πλέον αυτών, οι ηλεκτροκινητήρες της BMW iX ξεχωρίζουν χάρη σε μία σχεδίαση που επιτρέπει την αποφυγή της χρήσης σπάνιων γαιών. Αυτοί λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ με ρεύμα διέγερσης. Αυτό σημαίνει ότι η διέγερση του ρότορα στους ηλεκτροκινητήρες της BMW iX δεν επιτυγχάνεται με σταθερούς μόνιμους μαγνήτες, αλλά με ηλεκτρικά πηνία. Αυτό καταργεί την ανάγκη χρήσης κρίσιμων υλικών για την κατασκευή μαγνητών και επομένως το BMW Group δεν εξαρτάται από τη διαθεσιμότητά τους.
Αυτή η ειδική σχεδίαση έχει επίσης θετική επίδραση στα χαρακτηριστικά επιδόσεων του κινητήρα. Ο ακριβής έλεγχος του ρεύματος διέγερσης του ρότορα επιτρέπει τη διαθεσιμότητα της μέγιστης ροπής από την εκκίνηση. Και – αντίθετα με τους ηλεκτροκινητήρες συμβατικής σχεδίασης – η ροπή διατηρείται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Επομένως, το κύριο χαρακτηριστικό της οδηγικής εμπειρίας με την BMW iX είναι ότι εκτός από ταχεία ανάπτυξη, η καμπύλη ισχύος είναι και ασυνήθιστα σταθερή, υπογραμμίζοντας την σπορ υπεροχή ενός μοντέλου BMW.
Στην BMW iX xDrive50, το σύστημα κίνησης – που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω άξονα – παράγει συνολική ισχύ πάνω από 370 kW/500 hp και επιτρέπει επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα. Η BMW iX xDrive40 αποδίδει ισχύ πάνω από 240 kW/300 hp, που της επιτρέπει να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε λίγο περισσότερο από 6,0 δευτερόλεπτα.
Αποδοτικό σύστημα κίνησης και η τελευταία λέξη της τεχνολογίας μπαταριών αυξάνουν την αυτονομία.
Ο ηλεκτροκινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και τα ηλεκτρονικά ισχύος της BMW iX ενσωματώνονται πλήρως υπό το ίδιο κέλυφος. Η συμπαγής διάταξη βελτιώνει επίσης την απόδοση του συστήματος κίνησης. Πραγματικά, με τη συμβολή της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής και της ευφυούς σχεδίασης ελαφρού βάρους, η BMW iX πετυχαίνει εξαιρετική απόδοση για την κατηγορία της. Το αποτέλεσμα είναι μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP λιγότερο από 21 kWh / 100 km για την BMW iX xDrive50 και κάτω από 20 kWh / 100 km στην περίπτωση της BMW iX xDrive40.
Όπως οι ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η τεχνολογία φόρτισης για την BMW iX, οι μπαταρίες υψηλής τάσης είναι επίσης προϊόν της τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Αυτές τοποθετούνται χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου ως αναπόσπαστο τμήμα του αμαξώματος. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου έχει αυξηθεί κατά 20% περίπου σε σχέση με τη μπαταρία προηγούμενης γενιάς.
Οι κυψέλες των μπαταριών κατασκευάζονται σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές του BMW Group και ενσωματώνονται σε μπαταρίες υψηλής τάσης, ειδικές για το μοντέλο. Επομένως, η BMW iX xDrive50 εφοδιάζεται με μία μπαταρία με μικτή χωρητικότητα πάνω από 100 kWh στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, ενώ η μπαταρία της BMW iX xDrive40 φτάνει τα 70 kWh. Αυτή προσδίδει στην BMW iX xDrive50 αυτονομία πάνω από 600 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Και η αντίστοιχη τιμή για την BMW iX xDrive40 είναι πάνω από 400 km. (Όλες οι τιμές που αναφέρονται σε επιδόσεις, κατανάλωση ενέργειας και αυτονομία είναι προκαταρτικές και βασίζονται στην τρέχουσα κατάσταση εξέλιξης του αυτοκινήτου).
Η νέα τεχνολογία φόρτισης της BMW iX επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) με εξαιρετικά υψηλή ισχύ φόρτισης. Η BMW iX xDrive50 μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια της μπαταρίας υψηλής τάσης με ισχύ φόρτισης έως και 200 kW, ενώ η BMW iX xDrive40 με έως 150 kW. Αυτό σημαίνει ότι μία δεκάλεπτη φόρτιση παρέχει αρκετή ενέργεια επαρκή για αύξηση της αυτονομίας κατά 120 χλμ. / 90 χλμ. Και στις δύο εκδόσεις, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά.
Νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων (toolkit) υποστηρίζει την περαιτέρω εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
Το νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων που κάνει το ντεμπούτο του στην BMW iX προάγει σημαντικά τους τομείς της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των ψηφιακών υπηρεσιών. Για παράδειγμα, το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αυξηθεί ώστε να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, συγκριτικά με προηγούμενα μοντέλα. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να επεξεργαστεί τη διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος από όσο στο παρελθόν.
«Θέτουμε νέα πρότυπα στη βιομηχανία με την τεχνολογία της BMW iX. Η iX έχει περισσότερη υπολογιστική ισχύ για επεξεργασία δεδομένων και ισχυρότερη τεχνολογία αισθητήρων από τα πιο καινούργια μοντέλα της τρέχουσας γκάμας μας, είναι συμβατή με 5G, θα έχει νέες και βελτιωμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης και χρησιμοποιεί την υψηλών επιδόσεων πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού μας συστήματος κίνησης», δήλωσε ο Frank Weber, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Εξέλιξη.
Φρέσκια σχεδίαση για μία νέα οδηγική εμπειρία.
Η BMW iX ανοίγει το δρόμο για μία μελλοντική γενιά αυτοκινήτων, με την οποία η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τη βιωσιμότητα, την οδηγική απόλαυση και την έννοια της πολυτέλειας. Αυτός ο πρωτοποριακός χαρακτήρας εκφράζεται με σαφήνεια στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, που έχει αναπτυχθεί από μέσα προς τα έξω. Επομένως, η BMW iX δημιουργήθηκε με γνώμονα την ποιότητα ζωής και την ευεξία οδηγών και επιβατών.
Η καθαρή, μινιμαλιστική, εξωτερική σχεδίαση αποτυπώνει μία νέα μορφή μετακίνησης, προσαρμοσμένης με ακρίβεια στις ανάγκες των επιβατών. Το εσωτερικό περιλαμβάνει καινοτόμες λύσεις για την αξιοποίηση του χρόνου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – προσφέροντας χαλάρωση, ασφάλεια, προστασία και ένα νέο είδος πολυτέλειας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr