Το BMW Group για μία φορά ακόμα υπερασπίστηκε τη θέση του ως κορυφαίος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020, με συνολικές πωλήσεις 2.324.809 οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce (-8,4%) σε όλο τον κόσμο. Το 4ο τρίμηνο, πωλήθηκαν 686.069 οχήματα σε επίπεδο Group, αύξηση τρία τοις εκατό (+3,2%) από πέρσι. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων σημείωσαν άνοδο σχεδόν 40% (38,9%) συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, αντανακλώντας το έντονο ενδιαφέρον των πελατών για τα συστήματα κίνησης του είδους.
«Αντιδράσαμε στις επιπτώσεις της πανδημίας με μεγάλη ευελιξία στη διαχείριση των πωλήσεων και της παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, καταφέραμε να κλείσουμε τη χρονιά με ένα ισχυρό τέταρτο τρίμηνο και για μία ακόμα φορά βρισκόμαστε στην κορυφή της πολυτελούς κατηγορίας σε όλο τον κόσμο», υπογράμμισε ο Pieter Nota, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων. «Χάρη στις τεχνολογίες Efficient Dynamics και τις πωλήσεις των 135.000 και πλέον ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, εκπληρώσαμε με το παραπάνω τους στόχους εκπομπών CO2 από το στόλο μας στην Ε.Ε. και καταφέραμε να πέσουμε κάτω από το υποχρεωτικό όριο κατά μερικά γραμμάρια», συνέχισε ο Nota.
Συνεπής και ταχεία προσαρμογή των καναλιών πωλήσεων.
Λόγω της πανδημίας COVID-19 και της επιθυμίας των πελατών για μία όσο το δυνατόν πιο ανέπαφη διαδικασία πωλήσεων, το BMW Group προώθησε συστηματικά την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και υπηρεσιών: Εκπρόσωποι πωλήσεων σε περισσότερες από 60 αγορές μπορούν τώρα να συμβουλεύουν τους πελάτες και να πωλούν οχήματα ανεξάρτητα από την τοποθεσία που βρίσκονται. Μπορούν να διαμορφώνουν οχήματα χρησιμοποιώντας μία διαμοιρασμένη οθόνη, για παράδειγμα, ή να προσφέρουν στους πελάτες μία live επίδειξη των μοντέλων που έχουν σε απόθεμα.
Σε δεύτερο βήμα, η εταιρεία εφάρμοσε εκτενώς τη διαδικασία πωλήσεων online για τους εταίρους του τομέα λιανικής σε κύριες αγορές μέσω ιστότοπων υψηλής κυκλοφορίας, κάτι το οποίο θα επεκτείνει σε περισσότερες αγορές το 2021.
Ισχυρά αποτελέσματα από τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας.
Η μάρκα BMW έκλεισε τη χρονιά με συνολικές πωλήσεις 2.028.659 (-7,2%) οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Σημαντική συμβολή είχαν τα ισχυρά αποτελέσματα των μοντέλων της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας, τα οποία σημείωσαν αύξηση 12,4% μέσα σε ένα χρόνο, φτάνοντας στο σύνολο των 115.420 μονάδων χάρη στην BMW Σειρά 7, Σειρά 8 και στην BMW X7. Οι πωλήσεις αυτών των πολύ επικερδών μοντέλων έχουν αυξηθεί πάνω από 70% συνολικά από το 2018.
Αύξηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων πάνω από 30%, καταδεικνύει την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group πούλησε συνολικά 192.646 ηλεκτροκίνητα οχήματα BMW και MINI σε όλο τον κόσμο το 2020 – αύξηση κατά +31,8% έναντι του 2019. Αυτό σημαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι ένας ακόμα σημαντικός μοχλός ανάπτυξης για την εταιρεία σε απόλυτες τιμές. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 13%, με το αντίστοιχο ποσοστό των plug-in υβριδικών μοντέλων να υπερβαίνει το 40%. Στην Ευρώπη, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ήδη συγκέντρωσαν μερίδιο 15% επί των συνολικών πωλήσεων.
Το BMW Group έχει αυξήσει τώρα των αριθμό ηλεκτροκίνητων μοντέλων της γκάμας του (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) σε 13, που διατίθενται σε 74 αγορές σε όλο τον κόσμο. Μέχρι το 2023, το BMW Group σχεδιάζει να διπλασιάσει σχεδόν τη γκάμα του στα 25 ηλεκτροκίνητα οχήματα, από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μετά το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού MINI* και της BMW iX3*, το 2021 θα ξεκινήσει η παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX στο Dingolfing και της BMW i4 στο Μόναχο.
Η BMW M GmbH σε πείσμα των προκλήσεων της εποχής, σημείωσε την πιο επιτυχημένη χρονιά στην σχεδόν 50χρονη ιστορία της.
Με άνοδο πωλήσεων 6% (παραδόσεις 144.218 οχημάτων), η BMW M GmbH για μία φορά ακόμα έκλεισε την προηγούμενη χρονιά ως την πιο επιτυχημένη στην ιστορία της. Ειδικότερα, τα υψηλών επιδόσεων μοντέλων της σειράς X, όπως η νέα X6 M50i*, συνέβαλαν στην επιτυχία πωλήσεων της BMW M. Πέρσι, οι νέες BMW M3 και BMW M4 γιόρτασαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους, ενώ τα δύο μοντέλα θα λανσαριστούν το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς.
Το ηλεκτρικό MINI και τα μοντέλα John Cooper Works γνωρίζουν υψηλή ζήτηση.
Σε μία χρονιά υψηλών προκλήσεων και σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, οι πωλήσεις της μάρκας MINI έφτασαν τις 292.394 μονάδες (-15,8%) το 2020. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI* με 17.580 πωλήσεις και τα μοντέλα John Cooper Works με συνολικές πωλήσεις 20.565 μονάδων (+20,8%), αποδείχτηκαν ιδιαίτερα δημοφιλή στους πελάτες.
Rolls - Royce Motor Cars : αξιοσημείωτη επίδοση σε μία αλλόκοτη χρονιά.
Το 2020, η Rolls-Royce Motor Cars πούλησε συνολικά 3.756 αυτοκίνητα (-26,4%). Αυτό επιτεύχθηκε παρά την απουσία της Ghost (του best-seller της μάρκας) από την αγορά, εν όψει του λανσαρίσματος ενός νέου μοντέλου που έφτασε στο τέλος της χρονιάς. Η ζήτηση από πλευράς πελατών παρέμεινε ισχυρή για όλα τα μοντέλα, με τις ειδικές παραγγελίες να αγγίζουν επίπεδα ρεκόρ. Το highlight της χρονιάς ήταν το λανσάρισμα της νέας Ghost, η οποία εκθειάστηκε από τους πελάτες, τα μέσα ενημέρωσης και το ευρύ κοινό. Το έντονο ενδιαφέρον για το νέο μοντέλο απεικονίζεται στο βιβλίο παραγγελιών που έχει ‘γεμίσει’ μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Η Rolls-Royce Motor Cars συνεχίζει τις προσπάθειές της για μία μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η BMW Motorrad σημείωσε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση πωλήσεις στην ιστορία της.
Παρά τις προκλήσεις που απορρέουν από την πανδημία, η BMW Motorrad κατάφερε να παραδώσει 169.272 μοτοσυκλέτες και scooters στους πελάτες της το 2020 σημειώνοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση πωλήσεων στην ιστορία της. Αυτό το επίτευγμα ενισχύει τη στρατηγική ανάπτυξης της BMW Motorrad. Εγγύηση για την επιτυχία ήταν το λανσάρισμα δεκατριών νέων μοντέλων όπως και η ισχυρή προϊοντική γκάμα της.
Πωλήσεις BMW και MINI στις διάφορες περιοχές/αγορές.
Οι πωλήσεις του BMW Group στην Κίνα ήταν υψηλότερες κατά 7,4% συγκριτικά με αυτές του 2019, με συνολικές παραδόσεις 777.379 οχημάτων BMW και MINI. Είναι το καλύτερο αποτέλεσμα ετήσιων πωλήσεων του BMW Group στην Κίνα από το 1994 που εισήλθε στην αγορά. Η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, η Νότια Κορέα, ανέφερε σημαντική άνοδο πωλήσεων της τάξεως του +30,5%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, με συνολικές πωλήσεις 69.872 μονάδων.
Το BMW Group πούλησε συνολικά 306.870 οχήματα (-18,0%) στις ΗΠΑ το 2020. Σε μία ήπειρο που πλήττεται ιδιαίτερα από την πανδημία του κορωνοϊού, η ανάκαμψη στη ζήτηση των πελατών, σε συνδυασμό με τη στενή και αποδοτική συνεργασία με τους εμπόρους, απέφερε ένα ισχυρό 4ο τρίμηνο.
Στην Ευρώπη, σε μία αναπάντεχη χρονιά που σημαδεύτηκε από τους περιορισμούς του τομέα λιανικής, οι συνολικές πωλήσεις BMW και MINI υποχώρησαν κατά 16% (912.621 μονάδες) έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Στη Γερμανία, που είναι και η εγχώρια αγορά του, το BMW Group σημείωσε πτώση 13,3% (287.143 μονάδες).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr