Αυτό σημαίνει ότι επιτρέπει τη χρήση του συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης ‘Traffic Jam Pilot’ σε οχήματα μαζικής παραγωγής της Honda σε ταχύτητες μέχρι 50 km/h σε δημόσιους δρόμους στην Ιαπωνία. Τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό υπό ορισμένες συνθήκες*.
Η τελευταία γενιά του Honda Legend, που πρόκειται να λανσαριστεί μέχρι του χρόνου την άνοιξη, θα είναι το πρώτο μοντέλο με ικανότητες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 για χρήση σε δημόσιους δρόμους.
Όταν το 'Traffic Jam Pilot' ενεργοποιείται από τον οδηγό, παρακολουθεί τις συνθήκες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας. Το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα φροντίζοντας να μην παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, χωρίς κάποια ενέργεια από τον οδηγό. Το σύστημα πρέπει να παρακολουθεί τις συνθήκες συνεχώς, ενώ παραμένει ενεργό σε ταχύτητες μέχρι 50 km/h. Εάν κρίνει ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια, τότε εκδίδεται μία προειδοποίηση και ο οδηγός πρέπει να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος άμεσα.
Η εν λόγω τεχνολογία αποτελεί μέρος μιας σειράς συστημάτων ασφάλειας της Honda και φέρνει την εταιρεία πιο κοντά στο στόχο της για μία κοινωνία με μηδενικά ατυχήματα, υποστηρίζοντας τον οδηγό και μειώνοντας τον αριθμό των ατυχημάτων και συγκρούσεων που οφείλονται σε ανθρώπινο σφάλμα.
Η κορυφαία τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 της Honda έρχεται να συμπληρώσει τις αντίστοιχες προηγμένες τεχνολογίες Επιπέδου 1 και Επιπέδου 2, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας Honda SENSING, που ήδη χρησιμοποιούνται σε οχήματα της μάρκας.
Η έγκριση τύπου Επιπέδου 3 στην Ιαπωνία έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης αναγνώρισης της Honda στην Ευρώπη με μία κορυφαία κατάταξη στον τομέα της ασφάλειας. Συγκεκριμένα, το νέο Jazz e:HEV απέσπασε πέντε αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP στις τελευταίες δοκιμές αξιολόγησης ασφάλειας που ανακοινώθηκαν το 12 Νοεμβρίου 2020. Ήταν από τα πρώτα mainstream μοντέλα που δοκιμάστηκαν υπό το νέο πρωτόκολλο δοκιμών, το οποίο εισήγαμε μία σειρά αυστηρών αξιολογήσεων ασφάλειας. Το Jazz πέτυχε την ανώτατη διάκριση χάρη στην προηγμένη δομή αμαξώματος Advanced Body Structure (ACE) της Honda, στον πρώτο στην κατηγορία εμπρόσθιο – μεσαίο αερόσακο, και σε ένα σύστημα αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα που προστατεύει τους επιβάτες από προσκρούσεις στην πόρτα και την κολόνα C.
Αυτά τα συστήματα παθητικής ασφάλειας συμπληρώνονται από τις κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING, μεταξύ των οποίων μία βελτιωμένη, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα. Το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING περιλαμβάνει επίσης τα συστήματα Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) και Road Departure Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας).
Η έγκριση για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 θα επιστρέψει στη Honda την ομαλή μετάβαση από την χειροκίνητη στην αυτόνομη οδήγηση, με σκοπό τη δημιουργία μιας άνετης και φυσικής οδηγικής εμπειρίας, με απόλυτη ασφάλεια των επιβατών.
*Οι συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί ο εξοπλισμός αυτόνομης οδήγησης αποφασίζονται με βάση ορισμένους παράγοντες όπως τοποθεσία, καιρός, ταχύτητες οχήματος, κλπ. Οι συνθήκες ποικίλουν ανάλογα με τις επιδόσεις του συστήματος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr