Στο επίκεντρο αυτής της επανευθυγράμμισης, βρίσκεται η επέκταση της ηλεκτροκίνησης, η αυξημένη δέσμευση στις κατηγορίες crossover και πολυτελείς compact και η ενίσχυση της θέσης της μάρκας στην αγορά της Κίνας. «Η MINI ήταν ανέκαθεν η απάντηση σε πολύ ειδικές προκλήσεις σχετικές με την προσωπική μετακίνηση. Και η ανατρεπτική διάθεση απέναντι στα καθιερωμένα παραμένει στοιχείο του χαρακτήρα της μάρκας μέχρι σήμερα», σχολίασε ο Bernd Körber, Επικεφαλής της MINI. «Μαζί με την ηλεκτροκίνηση, η προσέλκυση νέων target groups και η αξιοποίηση των αγορών πωλήσεων θα είναι κρίσιμοι παράγοντες για το μέλλον της MINI».
Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από την πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς MINI μετά το επαναλανσάρισμα της παραδοσιακής Βρετανικής φίρμας. Από τότε, περίπου τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα ΜΙΝΙ έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Οξφόρδης και έχουν παραδοθεί σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες των πελατών έχουν καθορίσει την εξέλιξη της γκάμας μοντέλων MINI τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Το 2015, το νέο MINI Clubman ηγήθηκε του επιτυχημένου κινήματος στην πολυτελή compact κατηγορία, και δύο χρόνια αργότερα, τη σκυτάλη παρέλαβε το νέο MINI Countryman. Περίπου το 40% όλων των οχημάτων της μάρκας που πωλήθηκαν ανά τον κόσμο ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Επιπλέον, η οικογένεια MINI είναι τώρα πολυπληθέστερη από ποτέ. Αυτή τη στιγμή, τα εξαιρετικά σπορ μοντέλα John Cooper Works αποτελούν περίπου το 5% επί των συνολικών πωλήσεων της μάρκας, ενώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Η διασκεδαστική οδήγηση σε συνδυασμό με την αποδοτική λειτουργία είναι βαθιά ριζωμένα στην παράδοση της Βρετανικής μάρκας και καθορίζουν την ουσία ενός MINI. Το κλασικό Mini, που λανσαρίστηκε πριν από 61 χρόνια, ήταν ένα επαναστατικό μοντέλο, όχι μόνο για την έξυπνη διάταξη εσωτερικού χώρου, αλλά και για την οικονομική λειτουργία και τις σπορ ικανότητες. Η δεύτερη γενιά MINI, που κυκλοφόρησε το 2000, βελτιστοποίησε τη σχέση μεταξύ διασκεδαστικής οδήγησης και κατανάλωσης καυσίμου, εισάγοντας και κινητήρες diesel. Το 2008, η MINI υπήρξε πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης στο BMW Group. Το MINI E κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, και τη συλλογή πολύτιμων πληροφοριών σχετικά με τη χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας.
Τώρα η φιλοσοφία μετακίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων εδραιώνεται στη γκάμα μοντέλων και εν γένει στην κοινότητα MINI. Μόνο με το MINI Countryman Plug-in Hybrid, (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,0 – 1,7 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,0 – 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 45 – 40 g/km), τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν ποσοστό 5% επί των συνολικών πωλήσεων ΜΙΝΙ το 2019. Μετά το λανσάρισμα του ηλεκτρικού MINI (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,8 – 14.8 kWh/ 100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km), η τιμή αυτή έχει διπλασιαστεί στο 10% επί όλων των νέων ταξινομήσεων της μάρκας.
Εξαιρετικά αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα από τη ΜΙΝΙ υποστηρίζουν τη φιλοσοφία ‘Η Δύναμη της Επιλογής’.
Στο μέλλον, η MINI θα προσφέρει τη δυνατότητα ‘καθαρών’ μετακινήσεων σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, με μία πλήρως εξηλεκτρισμένη οικογένεια μοντέλων. Την ίδια στιγμή, η MINI θα συνεχίσει να προσφέρει αποδοτικούς βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, που παραμένουν ιδανική λύση για target groups και περιοχές των οποίων οι ανάγκες δεν καλύπτονται ακόμα από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
«Υποστηρίζουμε τη φιλοσοφία ‘Η Δύναμη της Επιλογής’ (Power of Choice) στα χνάρια του BMW Group μέσω μιας μεγάλης ποικιλίας προηγμένων κινητήρων βενζίνης και diesel, ενός plug-in υβριδικού συστήματος και αμιγούς ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες και φιλοδοξίες των πελατών μας σε όλο τον κόσμο», τόνισε ο Bernd Körber. «Αυτό μας επιτρέπει να δημιουργούμε συνθήκες για περαιτέρω ανάπτυξη στις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτου».
Η μελλοντική βασική γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα περιλαμβάνει το 3θυρο MINI, ένα νέο μοντέλο crossover στη μικρή κατηγορία και ένα compact crossover. Τα μικρά μοντέλα της μάρκας και το compact crossover θα διατίθενται επίσης με δυνατότητα επιλογής από συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Νέα μοντέλα MINI στην crossover και πολυτελή compact κατηγορία.
Θέλοντας να επωφεληθεί από την παγκόσμια άνοδο της αγοράς crossover, η MINI εστιάζει στην επέκταση της προϊοντικής γκάμας της σε αυτή τη κατηγορία που είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των πελατών.
Δίπλα στο επιτυχημένο MINI Countryman θα προστεθεί ένα ακόμα μοντέλο crossover για τη μικρή κατηγορία, που θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η επόμενη γενιά του MINI Countryman θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ώστε να ικανοποιούνται οι διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών σε όλο τον κόσμο.
Η συνεχής εξέλιξη της προϊοντικής γκάμας MINI επιτρέπει την ικανοποίηση των αυξημένων απαιτήσεων πολλών πελατών σε επίπεδο ευρυχωρίας και ευελιξίας, με ένα νέο μοντέλο της πολυτελούς compact κατηγορίας. Η αρχή της δημιουργικής χρήσης χώρου που εφαρμόζεται σε όλα τα ΜΙΝΙ διατηρείται. Ανεξαρτήτως φιλοσοφίας, κατηγορίας ή συστήματος κίνησης, κάθε νέο μοντέλο της μάρκας θα παραμείνει ένα τυπικό MINI, με μέγιστη ευρυχωρία, συναρπαστικό οδηγικό χαρακτήρα και τη δική του προσωπικότητα, και όλα αυτά, με το μικρότερο αποτύπωμα συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό.
«Αποτελεί μέρος της ευθύνης μας απέναντι στη μάρκα και την κοινότητα να διατηρήσουμε το μοναδικό χαρακτήρα του MINI», είπε χαρακτηριστικά ο Bernd Körber. «Γι’ αυτό, κάθε νέο μοντέλο της μάρκας μας στο μέλλον, θα είναι ξεκάθαρα ένα MINI».
Αυξημένη δέσμευση στην αγορά αυτοκινήτου της Κίνας.
Η παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα συνεχίζει να αυξάνεται δυναμικά και θα γίνει ακόμα πιο σημαντική για την MINI στο μέλλον. Σήμερα, γύρω στο 10% της παραγωγής νέων οχημάτων έχει προορισμό την Κίνα. Θέλοντας να επωφεληθεί από τη θετική ανάπτυξη της αγοράς και να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της στην Κίνα, η ΜΙΝΙ σύντομα θα αλλάξει το status της από μία μάρκα εισαγόμενων προϊόντων σε προμηθευτή οχημάτων τοπικής παραγωγής.
Με βάση μία νέα αρχιτεκτονική, που δημιουργήθηκε εξαρχής για την υποστήριξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παράγονται στην Κίνα από το 2023, σε συνεργασία με τον τοπικό κατασκευαστή Great Wall Motor. Αυτό το εγχείρημα θα επιτρέψει στη MINI να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων στην Κίνα και στις παγκόσμιες αγορές. Η συνεργασία με τον Κινέζο εταίρο θα βασιστεί σε μία ξεκάθαρη αρχή: Η παραγωγή ακολουθεί τη ζήτηση της αγοράς. Με την τοπική παραγωγή οχημάτων, η MINI θα εξυπηρετήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη Κινεζική αγορά αυτοκινήτου, διατηρώντας σταθερή την παραγωγή της στις υπόλοιπες περιοχές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr