Η SKODA ACADEMY, η επαγγελματική σχολή της SKODA AUTO, ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα και σε αυτήν φοιτούν νέοι και νέες που ονειρεύονται μία καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε ως σχεδιαστές, είτε ως μηχανικοί είτε σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα τους ενδιαφέρει. Στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, οι σπουδαστές καλούνται να πάρουν ένα μοντέλο της SKODA από τη γραμμή παραγωγής και, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη, να το μετατρέψουν σε μια άλλη μορφή, δίνοντάς του μία νέα ταυτότητα.
Το SKODA SLAVIA, το έβδομο SKODA Student Concept Car, που σχεδιάστηκε από 31 εκπαιδευόμενους που αποφοιτούν την εφετινή χρονιά, συνδέει το παρελθόν με το παρόν: το χωρίς συμβιβασμούς ανοιχτό SKODA SLAVIA αποτίει φόρο τιμής στη επέτειο των 125 χρόνων από την ίδρυση της SKODA AUTO, που εορτάζεται εφέτος. Το όνομα SLAVIA χρησιμοποιήθηκε από τους ιδρυτές της SKODA, Václav Laurin και Václav Klement, με την ίδρυση της εταιρείας το 1895, για τα πρώτα ποδήλατα που κατασκεύασαν, πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Η Spider έκδοση του SKODA SCALA συνδυάζει τις τολμηρές και συναρπαστικές γραμμές του σύγχρονου μοντέλου με ένα δημοφιλές πρότυπο σχεδίασης από τις πρώτες μέρες της αυτοκίνησης, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν ανοιχτά διθέσια. Από το πρώτο προσχέδιο έως την κατασκευή του αυτοκινήτου, οι σπουδαστές ολοκλήρωσαν κάθε βήμα οι ίδιοι, με την υποστήριξη των εκπαιδευτών τους καθώς και των ειδικών της SKODA στα τμήματα Σχεδιασμού, Παραγωγής και Τεχνικής Ανάπτυξης. Αυτό, το έβδομο SKODA Student Car από το 2014, για άλλη μια φορά επιδεικνύει το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στη SKODA ACADEMY, την επαγγελματική σχολή της εταιρείας στη Mladá Boleslav.
Πηγή έμπνευσης για το SKODA SLAVIA αποτέλεσε το SKODA 1100 OHC. Αυτό το σπορ πρωτότυπο, που παρουσιάστηκε το 1957, ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δύο θέσεων ανοιχτού τύπου που σχεδιάστηκε από τη SKODA για χρήση σε αγώνες αντοχής. Με το χαμηλό και πολύ αεροδυναμικό αμάξωμά του από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και βάρος μόλις 550 κιλά, το SKODA 1100 OHC, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων με ισχύ 92 ίππων, έφτανε τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι ένα από τα ορόσημα στην ιστορία της SKODA. Ένα από τα δύο πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, εκτίθεται σήμερα στο μουσείο της SKODA AUTO, στη Mladá Bolesla.
Για να μετατραπεί το SCALA σε SLAVIA, ακολουθώντας το παράδειγμα του SKODA 1100 OHC, οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, με επανασχεδιασμό πολλών περιοχών και προσαρμογή των υπαρχουσών λύσεων. Ενδεικτικά, ενισχύθηκαν το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα compact μοντέλο hatchback με άφθονο χώρο για πέντε άτομα σε δίθυρο coupe. Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών από το SKODA KODIAQ RS δημιουργούν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση. Το σύστημα φρένων και οι πλήμνες τροχών προέρχονται από το OCTAVIA RS. Ο επανασχεδιασμένος χώρος κάτω από το δάπεδο φιλοξενεί ένα τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής.
Οι μαθητές ήταν πολύ σίγουροι για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και δεν δίστασαν να ζητήσουν από τον Jan Kopecky (Γιαν Κοπέτσκυ), παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι στη WRC2 με τη SKODA το 2018, να δοκιμάσει το δημιούργημά τους στην πίστα. Με σεβασμό στο μοναδικό πρωτότυπο, ο Kopecky με το νέο του συνοδηγό, Jan Hlousek, έκαναν μερικούς γρήγορους γύρους σε μία πίστα αγώνων κοντά στην έδρα της SKODA AUTO. O Kopecky δήλωσε εντυπωσιασμένος από το πώς το SLAVIA, παρά τις όποιες δομικές επεμβάσεις έγιναν στο SCALA από το οποίο προήλθε, διατηρούσε έντονη ακαμψία που συνοδευόταν από απουσία τριγμών, δείγμα και της ποιότητας του μοντέλου στο οποίο βασίστηκε. Παράλληλα, τόνισε πόσο μοντέρνες ήταν οι σπορ γραμμές του SLAVIA, υπογραμμίζοντας πώς η φαντασία των μαθητών μπόρεσε με λίγες σχεδιαστικές επεμβάσεις να μετατρέψει ένα hatchback σε πολύ ελκυστικό, Spider μοντέλο. Οι Kopecky και Hlousek είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν στην ίδια πίστα και το SKODA 1100 OHC, που είχε αποτελέσει την πηγή έμπνευσης για τους μαθητές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr