Έτσι τον Ιούνιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 16.170 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), δηλαδή 24,7% λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα έναν χρόνο πριν.
Η ύφεση και η οικονομική ανασφάλεια όπως φαίνεται οδήγησε σε υποχώρηση τις πωλήσεις κυρίως των καινούργιων που είχαν πτώση 37,9%. Στα επιβατηγά η πτώση ανέρχεται στο 39,5% -καθώς πουλήθηκαν μόλις 13.714 αυτοκίνητα- την ώρα που οι πωλήσεις μεταχειρισμένων επιβατηγών αυτοκινήτων εξωτερικού κινήθηκαν οριακά ανοδικά στο +0,1%.
Η κατηγορία που εμφάνισε αύξηση πωλήσεων, σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να δέχεται πιέσεις, ήταν αυτή των φορτηγών. Πουλήθηκαν συνολικά 2.382, δηλαδή 3,6% περισσότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 10,4% των πωλήσεων μεταχειρισμένων φορτηγών γιατί η αγορά καινούργιων υποχώρησε κατά 9,1%, κάτι που δείχνει ότι οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα επενδύουν σε σχέση με πάγιο εξοπλισμό τους στο «δεύτερο» χέρι.
Σε σχέση με τα μερίδια των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά, με βάση τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούνιο η ΤΟΥΟΤΑ βρέθηκε στην κορυφή. πούλησε το 13% των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούνιο, η Volkwagen το 9%, 7,3% η Peugeot, 7,2% η Hyundai, 7,1% η Nissan, 5,9% η Opel, 5% η Suzuki, 4,6% η Skoda, 4,5% η BMW, το 4% η FORD και το 32,4% οι λοιποί. Να σημειωθεί ότι μάρκες όπως Fiat, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel και Vauxhall, με την πρόσφατη συμφωνία της Fiat Chrysler με την PSA ανήκουν στην ίδια πλέον «ομπρέλα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πολυτελή αυτοκίνητα τον Ιούνιο πουλήθηκαν μια BENTLEY, μια JAGUAR, ένα TESLA και εννέα PORSCHE.
Στην Αττική πουλήθηκε το 50% των αυτοκινήτων, (8.218 αυτοκίνητα), όμως 30,9% λιγότερα από πέρυσι, λόγω και της μείωσης κατά 41,8% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Ωστόσο η αγορά μεταχειρισμένων κινήθηκε ανοδικά καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 12,6%. Κατά 13,8% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων επιβατηγών αυτοκινήτων, και κατά 10,8% φορτηγών.
Συνολικά το πρώτο εξαμήνου κυκλοφόρησαν 79.338 αυτοκίνητα (καινούργια και μεταχειρισμένα εξωτερικού), δηλαδή 39.187 λιγότερα από το πρώτο εξάμηνο του 2019, σημειώνοντας ποσοστιαία πτώση 33,1%, με τις πωλήσεις καινούργιων να έχουν καταγράψει υποχώρηση 43,6% και μείωση 17,8% οι πωλήσεις μεταχειρισμένων. Όπως και τον Ιούνιο, έτσι και σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισε η κατηγορία επιβατηγών αυτοκινήτων (-40,2% στο σύνολο και -46,8% των καινούργιων), οι πωλήσεις λεωφορείων υποχώρησαν 26,9% (στο -50,5% διαμορφώθηκε η πτώση στα καινούργια) ενώ τις μικρότερες απώλειες εμφάνισε η κατηγορία των φορτηγών όπου οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 8,3% στο σύνολο, μείωση 6,9% κατεγράφη στα καινούργια και πτώση 9,6% στα μεταχειρισμένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με το σχέδιο νόμου που δόθηκε από το υπουργείο Οικονομικών προς δημόσια διαβούλευση προωθείται η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου αυτοκινήτων και η προώθηση μη ρυπογόνων οχημάτων νέας τεχνολογίας. Ειδικότερα, καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και αναμορφώνονται σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος αναλογικότερα οι προσαυξήσεις, οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης στα καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ ελκυστικά θα γίνουν τα υβριδικά μοντέλα, στα οποία η έκπτωση του τέλους ταξινόμησης φθάνει στο 75% εφόσον εκπέμπουν έως 50 γραμμάρια CO2.
Στα μεταχειρισμένα προσαυξημένα από 50% έως και 200% θα είναι τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr