Το θετικό πρόσημο 6,2% και 4,0% των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2020 στις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων, ήρθε να αναστρέψει με δραματικό τρόπο η πανδημία του κορονοϊού. Έτσι το Μάρτιο είχαμε μείωση 60,7% στις ταξινομήσεις, τον Απρίλιο 80,2% και τον Μάιο 67,5%, με τις συνολικές πωλήσεις του πενταμήνου να είναι μειωμένες κατά 46%.
Η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει με μεγάλες προσφορές, πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα και πολλά νέα μοντέλα, ωστόσο το 2020 είναι βέβαιο ότι θα γραφτεί ως μια από τις χειρότερες χρονιές ιστορικά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Σε ό,τι αφορά τον όγκο των επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το Μάιο ήταν 4.497 μονάδες, αντί 13.832 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε βάθος πενταμήνου, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 28.321, αντί 52.424 το ίδιο διάστημα του 2019.
Περισσότερο ανθεκτική φάνηκε η αγορά της μοτοσικλέτας, η οποία σε επίπεδο μηνός Μαΐου έχασε “μόλις” 24,6% σε σχέση με το 2019, ενώ σε επίπεδο πενταμήνου η μείωση ήταν η μισή περίπου αυτής των αυτοκινήτων, στο 23,7%, όπως αποτυπώνεται και στο σχετικό πίνακα που ακολουθεί.
Σε άνοδο ηλεκτρικά και υβριδικά
Η ελληνική αγορά αργά αλλά σταθερά μετασχηματίζεται. Όλο το 2020 τα υβριδικά (HEV), τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) και τα ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) μοντέλα αυξάνουν το μερίδιό τους, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό πίνακα στη συνέχεια.
Τα κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα ψηφιστεί στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου, θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση σε αυτό το μετασχηματισμό. Από την άλλη πλευρά, δεν αναμένεται να τονώσει ιδιαίτερα το σύνολο της αγοράς, καθώς τα κίνητρα επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, τα οποία εκ των πραγμάτων δεν απευθύνονται στο σύνολο του αγοραστικού κοινού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr