Μετά τη μεγάλη επιτυχία και την ολοκλήρωση της διαδικασίας προ-παραγγελίας του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 “la Prima” cabrio που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο στο Μιλάνο, η γκάμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles επεκτείνεται με την περιορισμένης παραγωγής 500 “la Prima” hatchback. Η νέα έκδοση συνδυάζει ιδανικά την απόλυτη έκφραση της φιλικότητας προς το περιβάλλον με το θρυλικό σχεδιασμό του μοντέλου. Διατηρώντας τα στοιχεία που έχουν κάνει την οικογένεια 500 εξαιρετικά αναγνωρίσιμη, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση έρχεται να ανατρέψει για ακόμα μια φορά τα δεδομένα, αφού οι κανόνες και οι νομοθεσίες δεν είναι αρκετές για μια πραγματική επανάσταση.
Όπως στην μεταπολεμική περίοδο όπου το πρώτο 500 του 1957 προσέφερε τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό, το νέο ηλεκτρικό 500 έρχεται να προσφέρει μια νέα διάσταση, αλλά και προσωπικότητα στην ηλεκτροκίνηση και στις αστικές μετακινήσεις.
Τα χαρακτηριστικά του νέου ηλεκτρικού 500 “la Prima” hatchback
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του νέου ηλεκτρικού 500 “la Prima” hatchback αποτελεί η γυάλινη πανοραμική οροφή , ένα πραγματικό «παράθυρο προς τον ουρανό» που προσφέρει ένα εξαιρετικά φωτεινό εσωτερικό. Το πίσω μέρος διαθέτει πλέον μια κλασσική 3η πόρτα για το χώρο αποσκευών, καθώς και ένα νέο σπόιλερ για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Διαθέσιμοι είναι τρεις χρωματισμοί με έμπνευση από το περιβάλλον: Ocean Green (πέρλα), με έμπνευση από τη θάλασσα, Mineral Grey (μεταλλικό), με έμπνευση από τη γη και Celestial Blue (τριών επιστρώσεων), με έμπνευση από τον ουρανό.
Ο σχεδιασμός του νέου ηλεκτρικού 500 “la Prima” hatchback
Η διάσημη σιλουέτα του αυτοκινήτου τονίζεται από το προφίλ της καμπίνας και τη χαρακτηριστική κλίση του πίσω μέρος που αποτελεί μοναδικό γνώρισμα του 500. Η ευρύχωρη καμπίνα, αποτέλεσμα και του έξυπνου σχεδιασμού της οροφής- οδήγησε στην εφαρμογή ενός μεγαλύτερου πίσω σπόιλερ που συμβάλει στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, στην αύξηση της αυτονομίας και βέβαια στην ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλύτερη καμπυλότητα προσφέροντας αυξημένη ευρυχωρία. Παράλληλα διατηρεί τις καθαρές γραμμές που κάνουν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα κομψό. Το τμήμα πάνω από το χώρο για την πινακίδα κυκλοφορίας φιλοξενεί μια επιφάνεια χρωμίου, καθώς και το νέο λογότυπο της FIAT. Μια τελευταία λεπτομέρεια είναι οι οριζόντιες γραμμές που συνεχίζουν μέχρι τα φωτιστικά σώματα ενισχύοντας το οπτικό πλάτος του αυτοκινήτου.
Oι καλύτερες δυνατές λύσεις για την αυτονομία, τη φόρτιση και την οδήγηση
Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους αγοραστές. Οι μπαταρίες λιθίου του ηλεκτρικού 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία έως 320χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυ-φόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυ-φορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ χάρη στο βύσμα “Combo 2” έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στο hatchback η έκδοση “la Prima” του νέου ηλεκτρικού 500 προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου “Mode 3” που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW.
Το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Ειδικότερα το πρόγραμμα Sherpa, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα Sherpa επενεργεί σε μεγάλο αριθμό συστημάτων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας της κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης. Όπως και ένας οδηγός Sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.
Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο. Ο κινητήρας έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 9 δλ. και στα 50χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.
Επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και συνδεσιμότητα
Πανέμορφο και παράλληλα εξαιρετικά προηγμένο. Το ηλεκτρικό 500 “la Prima” hatchback έρχεται με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), προσφέροντας όπως και η έκδοση cabrio για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.
Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control - iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.
Το ηλεκτρικό 500 είναι το πρώτο όχημα του Ομίλου FCA που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 που έχει σχεδιαστεί με βάση τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας. Εξελιγμένο ώστε να προσφέρει στους χρήστες μια εντελώς νέα εμπειρία το σύστημα χρησιμοποιεί το εξαιρετικά διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr