Το BMW Concept i4 ανοίγει το δρόμο για το BMW i4, το οποίο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2021 ως το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο του BMW Group στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Δίνει μία νέα διάσταση στη δυναμική υπεροχή BMW και συνδυάζει τη μοντέρνα, κομψή, σπορ σχεδίαση με την ευρυχωρία και λειτουργικότητα ενός τετράθυρου Gran Coupe – και όλα αυτά με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στη φυσιογνωμία του BMW Concept i4 παρατηρούμε στοιχεία που το καθιστούν αναγνωρίσιμο ως μοντέλο BMW, αναθεωρημένα όμως, ώστε να φέρνουν το δυναμικό πνεύμα της μάρκας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η επιβλητική, κλειστή μάσκα δημιουργεί μία σύνδεση με το παρελθόν και το μέλλον της BMW. Ένα στοιχείο icon της BMW που αποκτά νέο ρόλο: Καθώς απουσιάζει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης με απαιτήσεις ψύξης, η μάσκα λειτουργεί τώρα κυρίως ως ένα έξυπνο πάνελ που φιλοξενεί διάφορους αισθητήρες. Η νέα σχεδίαση της μάσκας προϊδεάζει για την τεχνολογία του μοντέλου. Οι προβολείς ομοίως αποτελούν στοιχεία που γεφυρώνουν το παρελθόν με το μέλλον. Το κλασσικό εμπρός τμήμα με τα τέσσερα ‘μάτια’ δίνει επίσης το παρών, εκσυγχρονισμένο και απέριττο. Δύο ανεξάρτητες μονάδες LED σε κάθε άκρο ενσωματώνουν όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες φωτισμού. Ενιαίες επιφάνειες και λίγες ζωηρές γραμμές γύρω από τη μάσκα δημιουργούν μία σύγχρονη και άκρως γοητευτική φυσιογνωμία. Μία μπλε πινελιά τύπου BMW i στο πλαίσιο της μάσκας ολοκληρώνει τη σχεδίαση του εμπρός τμήματος.
Αναθεώρηση ταυτότητας της μάρκας.
Με την ευκαιρία της παρουσίασης του BMW Concept i4, η BMW αποκαλύπτει για πρώτη φορά τη νέα ταυτότητα της μάρκας. Το νέο λογότυπο που θα χρησιμοποιείται στην επικοινωνία αποτελεί επίσης τη βάση για το σήμα του BMW Concept i4. Η δισδιάστατη και διαφανής σχεδίαση προσφέρει άριστη ενσωμάτωση και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την αποκλειστική απόχρωση Frozen Light Copper. Το πρωτότυπο όχημα όχι μόνον ανοίγει το δρόμο για την αισθητική, τις τεχνολογίες και τις καινοτομίες του μέλλοντος, αλλά διερευνά και τις δυνατότητες σχεδίασης του εμπορικού σήματος BMW.
Εσωτερικό – η καινοτομία συναντά τον μινιμαλισμό.
Το εσωτερικό του BMW Concept i4 έχει καθαρά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και το κάθε στοιχείο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας είναι προσανατολισμένο στον οδηγό. Το νέο σύστημα BMW Curved Display σε συνδυασμό με το τιμόνι αποτελεί μία νέα εκδοχή της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας που θα δούμε στις εκδόσεις παραγωγής των BMW iNEXT και BMW i4. Εδώ, οι επιφάνειες απεικόνισης και η οθόνη ελέγχου (Control Display) συγχωνεύονται σε μία οθόνη στραμμένη προς τον οδηγό. Αυτή η συγχώνευση βελτιστοποιεί την παρουσίαση πληροφοριών και καθιστά τη λειτουργία της οθόνης αφής πιο διαισθητική. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία απεικόνισης σε μη ανακλαστικό κρύσταλλο, οι οθόνες δεν χρειάζονται κάλυμμα, με αποτέλεσμα το cockpit να μην δείχνει υπερβολικά φορτωμένο.
Το σύστημα BMW Curved Display περιλαμβάνει μεγάλο μέρος του τμήματος μπροστά από τον οδηγό και πάνω από την κεντρική κονσόλα, χαρίζοντας μία σύγχρονη νότα στο cockpit. Το λεπτό, ενιαίο σχήμα αποπνέει ποιότητα και φινέτσα. Σχεδόν όλες οι λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στην οθόνη στο πλαίσιο μιας γενικότερης τάσης μείωσης των διακοπτών και χειριστηρίων. Ακόμα και το σύστημα ελέγχου κλιματισμού λειτουργεί τώρα με έλεγχο αφής.
Ευρύχωρο πίσω τμήμα.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πλούσιο χώρο στο κεφάλι και τα πόδια, απαράμιλλο για μοντέλο coupe. Ενσωματωμένα προσκέφαλα στα εμπρός και πίσω καθίσματα επιτείνουν τη σπορ αίσθηση. Το άνοιγμα στα προσκέφαλα είναι μία αριστοκρατική λεπτομέρεια που παραπέμπει στα σπορ μοντέλα BMW της γκάμας.
Εξελιγμένη σχεδίαση διεπαφής χρήστη με Experience Modes.
Το σύστημα BMW Curved Display που συγκεντρώνει σε μία οθόνη την απεικόνιση πληροφοριών και τις λειτουργίες αφής, αποτελεί την ψηφιακή πύλη εισόδου στην εποχή ηλεκτροκίνησης της BMW. Η εμφάνιση και η αίσθηση είναι εμφανώς επηρεασμένα από τις σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές και σκόπιμα δεν θυμίζουν πλέον ‘εξαρτήματα αυτοκινήτου’. Στην ίδια την οθόνη, επίπεδα στρώματα προσφέρουν σημαντικό οπτικό βάθος. Ο συνδυασμός BMW Curved Display και νέας φιλοσοφίας απεικόνισης υπόσχεται μία εξαιρετικά προηγμένη εμπειρία προβολής περιεχομένου.
Με τρία διαφορετικά Experience Modes, οι χρήστες μπορούν να διερευνούν τις διάφορες πτυχές του συστήματος ηλεκτροκίνησης, καθώς δίνουν μία πρώτη γεύση – σε επίπεδο εικόνας τουλάχιστον – για το λειτουργικό σύστημα επόμενης γενιάς από το 2021. Σε πολλές περιπτώσεις έντονη, η οπτική διαφοροποίηση μεταξύ των τριών Experience Modes (“Core”, “Sport” and “Efficient”) περιλαμβάνει όλη την εμπειρία του χρήστη, από την οθόνη και τα γραφικά μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας. Ο εσωτερικός φωτισμός στο ταμπλό, τις πόρτες και (κρυφός) κάτω από την οθόνη εναρμονίζεται με τις επιλεγμένες ρυθμίσεις.
Το “Core” mode λανσάρει μία νέα εκδοχή των τεσσάρων εικονιδίων στην περιοχή του οδηγού, γνωστών από τα υπάρχοντα μοντέλα. Εδώ, τα γραφικά στοιχεία επαναλαμβάνουν το σχεδιαστικό θέμα πάνω από τους αεραγωγούς και το χρώμα Gold Bronze, σε αρμονία με τη σχεδίαση εσωτερικού του αυτοκινήτου. Στην περιοχή όπου βρισκόταν συνήθως η κεντρική οθόνη, ένας χάρτης και εικονίδια είναι διατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο. Ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί γύρω από τα διαγώνια εικονίδια χρησιμοποιώντας κίνηση swipe και να αλλάζει τη διάταξή τους μέσω πρακτικού drag-and-drop. Έτσι έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει την οθόνη στις προσωπικές προτιμήσεις του.
Στο “Sport” mode, τα εικονίδια σκόπιμα τοποθετούνται πιο κοντά μεταξύ τους για καλύτερα εστιασμένη απεικόνιση. Πλάγιες κινήσεις πίσω από τις ζώνες χρησιμοποιούνται για να δείχνουν πόσο κλειστή είναι η επόμενη στροφή, διευκολύνοντας την προληπτική οδήγηση. Αυτό το είδος παρουσίασης περιεχομένου παρέχει αποτελεσματική περιφερειακή ορατότητα. Η δεξιά πλευρά της οθόνης παρουσιάζει συγκεκριμένες λειτουργίες όπως η εφαρμογή lap timer της BMW M.
Στο “Efficient” mode κάνει ντεμπούτο το “Assisted Driving View”, που δείχνει στον οδηγό τι ανιχνεύουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο Experience Mode προσφέρει περισσότερες πληροφορίες που σχετίζονται με την τεχνολογία του αυτοκινήτου, όπως με ποιο τρόπο επικοινωνεί με το περιβάλλον του. Στο BMW Concept i4, στόχος είναι η προληπτική και αποδοτική οδήγηση, και ενσωματώνονται βασικές πληροφορίες για ‘οικονομική οδήγηση’. Η δεξιά πλευρά της οθόνης παρουσιάζει πρόσθετες πληροφορίες του οχήματος, όπως η στάθμη φόρτισης και η αυτονομία.
Ο ήχος του BMW Concept i4.
Το BMW Concept i4 ξεχωρίζει όχι μόνο για την ανεξάρτητη σχεδίασή του, αλλά και για τον φουτουριστικό, μοναδικό ήχο του. Το πρόγραμμα ονομάστηκε BMW IconicSounds Electric και αποτελεί προϊόν εξέλιξης του παγκοσμίου φήμης συνθέτη Hans Zimmer σε συνεργασία με τον Renzo Vitale, Σχεδιαστή Ήχου της BMW. Το BMW IconicSounds Electric στόχο έχει να προσδώσει μία συναισθηματική χροιά ήχου στα ηλεκτρικά οχήματα της BMW και να καταστήσει αντιληπτά, ακουστικά, χρησιμοποιώντας εξατομικευμένα μοτίβα ήχου. Ο ήχος του BMW Concept i4 πετυχαίνει τέλεια το σκοπό του – συνδυάζει το παρελθόν και το μέλλον της BMW. Προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί στην έκφραση. Ο ήχος είναι πολυσχιδής, απρόσμενος και προσφέρει μία αίσθηση ελαφρότητας και διαφάνειας. Τα μοτίβα ήχου του BMW Concept i4 περιλαμβάνουν από τους ήχους που σχεδιάστηκαν για το "Core" mode μέχρι τους πιο έντονους και εμφατικούς ήχους του "Sport" mode. Επίσης, στο πρόγραμμα εντάσσονται οι ήχοι του ανοίγματος της πόρτας και της εκκίνησης.
Η τεχνολογία σήμα κατατεθέν του προσεχούς BMW i4.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελεί σήμα κατατεθέν του BMW i4 και κατ’ επέκταση της ηλεκτροκίνησης του μέλλοντος. Το BMW iX3 που θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2020 θα είναι πρωτοπόρος στην εφαρμογή της νέας τεχνολογίας, που θα λανσαριστεί σε αρκετά ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW – όπως τα BMW iNEXT και BMW i4. Με ηλεκτροκινητήρα, ηλεκτρονικά ισχύος, μονάδα φόρτισης, μπαταρία υψηλής τάσης και την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, το BMW Group κάνει άλματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε για το BMW i4 αποδίδει μέγιστη ισχύ περίπου 390kW/530hp, φτάνοντας στο επίπεδο ενός V8 των σημερινών μοντέλων BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η άμεση απόκριση προσφέρει στο BMW i4 εξαιρετικές επιδόσεις με οικονομική κατανάλωση.
Η 5η γενιά του BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μπαταρία νέας σχεδίασης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Η σχεδίαση της μπαταρίας υψηλής τάσης που προορίζεται για το BMW i4 χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά λεπτή δομή και βελτιστοποιημένη ενεργειακή πυκνότητα. Ζυγίζει περίπου 550 kg, έχει ενεργειακό περιεχόμενο σχεδόν 80 kWh και πετυχαίνει αυτονομία περίπου 600 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive εγκαινιάζει νέα πρότυπα σε επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας, απόδοσης και αυτονομίας για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το νέο BMW i4 στην παραγωγή.
Η παραγωγή του νέου BMW i4 θα ξεκινήσει το 2021 στο κύριο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο. Αυτό σημαίνει ότι μελλοντικά, οχήματα με θερμικούς κινητήρες, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής στο Μόναχο.
Η εταιρεία επενδύει συνολικά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο του Μονάχου για την υλοποίηση της παραγωγής του BMW i4.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr