Ουσιαστικά πρόκειται για μια εκδοχή ενοικίασης αυτοκινήτου όπου τα οχήματα χρονομισθώνονται. Μεγάλο πλεονέκτημα της λύσης αυτής είναι ότι προσφέρεται μετακίνηση κατά περίπτωση χωρίς να υπάρχει το βάρος της ιδιοκτησίας.
Έτσι, ο χρήστης με μια εφαρμογή στο κινητό του δίνει σήμα για το πού βρίσκεται ζητώντας ένα αυτοκίνητο για κάποιον προορισμό. Επίσης καταγράφει στο αίτημά του για πόσο θα το χρειαστεί. ‘Ήδη πολλές μεγάλες πόλεις του εξωτερικού έχουν τις σχετικές τέτοιες υπηρεσίες
Βλέποντας την επόμενη μέρα η Avis, η πρωτοπόρος εταιρία στην αγορά μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων θα ξεκινήσει πιλοτικά νέα υπηρεσία car sharing στην πρωτεύουσα.
Αρχικά με 50 αυτοκίνητα και με χρέωση ανά λεπτό που θα είναι πιο ακριβή από το ταξί αλλά και την ημερήσια ενοικίαση αυτοκινήτου. Όπως ανέφερε χτες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, Ανδρέας Ταπραντζής, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας, η Avis σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων θα παρουσιάσει την εφαρμογή στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες. «Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά, ενώ με βάση τον σχεδιασμό έχουμε προϋπολογίσει σε πρώτη φάση 150 αυτοκίνητα και 300 θέσεις στάθμευσης. Σε πλήρη ανάπτυξη το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 400 αυτοκίνητα και 700 θέσεις στάθμευσης». «Πρόκειται περισσότερο για μία υπηρεσία …άνεσης που συμπληρώνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς», συμπλήρωσε.
Βασικά προβλήματα για την ανάπτυξη αυτού του νέου τρόπου μετακίνησης είναι η ανεύρεση θέσεων στάθμευσης, κι εδώ είναι κομβική η συμβολή των δήμων, η φύλαξή τους, αλλά και βέβαια η τιμολόγηση ώστε να υπάρξει ισορροπία με ισχυρές ομάδες όπως π.χ. με το ταξί. Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα δώσει ώθηση στην υπηρεσία αυτή που θα αποκτήσει και ένα πράσινο αποτύπωμα.
Είναι ενδεικτικό ότι η αντίστοιχη υπηρεσία στη Δανία φτάνει κοντά στο 1 ευρώ το λεπτό. Επόμενος στόχος, στο πλαίσιο της παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών που εκσυγχρονίζουν τα δεδομένα στον κλάδο της μετακίνησης, σύμφωνα με τον κ. Ταπραντζή θα είναι η Θεσσαλονίκη. Πέραν του car sharing, αυξανόμενο είναι το μερίδιο του retail leasing, δηλαδή, του leasing αυτοκινήτων σε ιδιώτες: «Ετοιμάζουμε καμπάνια προκειμένου να πείσουμε περισσότερο τον Ελληνα να στραφεί σε αυτή τη μορφή leasing και ήδη πέρυσι 3.000 πελάτες της Avis δοκίμασαν αυτή την εμπειρία, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό πελατών κοντά στις 9.000».
Το 2019 η Avis προχώρησε σε επενδύσεις ύψους €200 εκατ., δίνοντας έμφαση στην ανανέωση και μεγέθυνση του στόλου της, ο οποίος ξεπέρασε τα 38.000 οχήματα. Με την αγορά 11.000 νέων οχημάτων, η Εταιρία υλοποίησε το 10% των ταξινομήσεων της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αυξάνοντας κατά 30% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing). Εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις της Avis και στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (rent a car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατ. ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2019, ενισχύοντας ουσιαστικά το τουριστικό προϊόν της χώρας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr