Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ διαπραγματεύονται μια νέα εμπορική συμφωνία με την Κίνα, με την ελπίδα να αποφύγουν νέους δασμούς, ενώ μια νέα περιφερειακή εμπορική συμφωνία με τον Καναδά και το Μεξικό εξακολουθεί να χρειάζεται έγκριση από το Κογκρέσο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες αγωνίζονται με τις τιμές χάλυβα και αλουμινίου, οι οποίες αυξήθηκαν από τους δασμούς του Τραμπ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles, Mike Manley, δήλωσε στους δημοσιογράφους στο auto show στο Ντιτρόιτ, τη Δευτέρα, ότι οι δασμοί των ΗΠΑ για τα μέταλλα θα αυξήσουν το κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία το 2019 κατά 300 εκατομμύρια δολάρια, σε 350 εκατομμύρια δολάρια ή περίπου $135 έως $160 ανά όχημα, με βάση τις πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2018 στις ΗΠΑ.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corp για τις πωλήσεις της Βόρειας Αμερικής, Bob Carter, δήλωσε ότι η εταιρεία έπρεπε να αυξήσει τις τιμές τρεις φορές λόγω υψηλότερων δασμολογικών δαπανών - παρόλο που το 96% του χάλυβα στα οχήματα Toyota των ΗΠΑ προέρχεται από αμερικανικά εργοστάσια.
Οι δασμοί έχουν αυξήσει τις τιμές των οχημάτων της βιομηχανίας κατά περίπου $600 κατά μέσο όρο, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Η General Motors Co και η Ford Motor Co πλήττονται, επίσης, οικονομικά από τους δασμούς των ΗΠΑ στον χάλυβα και το αλουμίνιο.
"Πρόκειται για μετωπική σύγκρουση", δήλωσε ο πρόεδρος της GM, Mark Reuss, στο Reuters. "Είναι δική μας δουλειά να τρέχουμε την επιχείρηση για να αντισταθμίσουμε αυτές τις απώλειες".
Η ανησυχία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με την αβεβαιότητα που δημιουργούν οι προσπάθειες του Τραμπ για την αναδιάρθρωση του εμπορίου και των περιβαλλοντικών πολιτικών εντείνεται, καθώς οι προβλέψεις θέλουν επιβράδυνση της ζήτησης οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα κατά το 2019.
"Υπάρχουν πολλά ζητήματα στον αέρα που δεν έχουν επιλυθεί", δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος της Ford, Bill Bill Jr., στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτων. "Η σιγουριά είναι κάτι που πραγματικά επιθυμούμε, λόγω των χρόνων παράδοσης των προϊόντων μας. Δεν την έχουμε αυτή τη στιγμή".