Ποιος ήξερε ότι έως προ έξι ετών – σε παγκόσμιο επίπεδο – δεν υπήρχε μηχανισμός ή εξάρτημα που να απεγκλωβίζει τα αυτοκίνητα (εκτός από τα χιόνια, όπως οι αντιολισθητικές αλυσίδες) τόσο από λάσπες, όσο και από άμμο;
Ο κ. Δημήτρης Βλάχος, μέσα από μια δύσκολη διαδικασία σε μια βροχερή ημέρα (εκδρομή στην φύση), «αναγκάστηκε» να συλλάβει την ιδέα ενός τέτοιου εξαρτήματος! Ένα προϊόν το οποίο το σκέφτηκε, το «γέννησε» και το πατεντάρισε μόνος του, καθώς – όπως αποδείχτηκε – δεν υπήρχε, ακόμη και σε χώρες που θα περίμενε κάποιος ότι λογικά θα έπρεπε να είχε εφευρεθεί.
Πρόκειται για ένα αληθινό.... χειροπιαστό και άμεσο παράδειγμα δημιουργικής start up, (σχεδιασμού, σύλληψης και διάδοσης) σε μια συγκυρία τεράστιας ανεργίας που διαδέχτηκε μια μεγάλη περίοδο «πλαστικής» ανάπτυξης.
Τι είναι το DV4CAR.COM
Το DV4CAR.COM – όπως ονόμασε αυτό το εξάρτημα ο κ. Βλάχος – είναι ένα κατοχυρωμένο αξεσουάρ για τροχοφόρα οχήματα με διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας WO 2013/110959. Πρόκειται για εξάρτημα που προσομοιάζει (ως ιδέα) με τις καθιερωμένες αντιολισθητικές αλυσίδες για χιόνια, με τη διαφορά όμως ότι ξεκολλάει τα οχήματα από λάσπες και άμμο, κάτι που το καθιστά μοναδικό στον κόσμο!
Είναι δηλαδή ένα προϊόν με τρεις χρήσεις. Ένα από τα κύρια προσόντα του προϊόντος είναι ότι «φοριέται» εξαιρετικά εύκολα στις ρόδες, ακόμη και από απαίδευτους οδηγούς, αντιθέτως με τις γνωστές – δύσχρηστες - αντιολισθητικές «αλυσίδες» που χρησιμοποιούνται για το χιόνι. Εφαρμόζεται στις ρόδες με ιμάντες που κουμπώνουν εύκολα.
Η εξόρμηση στην φύση, οι λάσπες και η σύλληψη της ιδέας
Η ιδέα για το DV4CAR.COM μπήκε το χειμώνα του 2007. Μετά από μια εκδρομή στην ύπαιθρο, ο κ. Βλάχος, ήρθε αντιμέτωπος με έντονη βροχή, λάσπες και αντιξοότητες. Ύστερα από αρκετές ώρες στο δάσος και ενώ προσπαθεί να φύγει, τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη. Το αυτοκίνητό του κολλάει στη λάσπη. Ούτε το ισχυρό τζιπ φίλου που κλήθηκε να ρυμουλκήσει το αυτοκίνητο τα κατάφερε, καθώς και αυτό κόλλησε στη λάσπη.
Η επόμενη λύση ήταν η οδική βοήθεια, η οποία και οργάνωσε ειδική επιχείρηση για τα δύο αυτοκίνητα. Μετά την περιπέτειά του αυτή, που διήρκεσε περίπου εφτά ώρες, ο Δημήτρης διαπιστώνει πως, όχι μόνο η ελληνική, αλλά ούτε η διεθνής αγορά έχει κάποια «λύση», κάποιο προϊόν το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει βοήθεια σε τέτοιο πρόβλημα. Στο σημείο αυτό γεννιέται η αρχική ιδέα της ανάπτυξης ενός μηχανισμού, ο οποίος θα μπορεί να «ξεκολλάει» τα αυτοκίνητα από τη λάσπη.
Έρευνα, ανάπτυξη και… πατέντα
Ο ίδιος αρχίζει να επεξεργάζεται την ιδέα του και ξεκινάει την κατασκευή πρωτοτύπων, παράλληλα με τη δουλειά του που τότε ήταν σε εντελώς άλλο αντικείμενο. Κατά τη διαδικασία αυτή, όπως δηλώνει στο reporter.gr, «ταλαιπώρησα πολλά αμάξια και έμεινα πολλές ώρες στη λάσπη. Ταλαιπωρία, βροχές, λάσπες, απογοητεύσεις. Αποτυχίες και ξανά από την αρχή, πάνω σε άλλο πρότυπο, ή με άλλα, ανθεκτικότερα υλικά».
Τελικά, μετά από σχεδόν δύο χρόνια δοκιμών, με πολλά διαφορετικά σχέδια αλλά και υλικά, φτάνει σε ένα λειτουργικό πρωτότυπο. Το πρωτότυπο δείχνει να έχει αποτέλεσμα, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι σταδιακά η αρχική ιδέα μετατρέπεται σε ένα προϊόν το οποίο θα απεγκλωβίζει αμάξια από τη λάσπη και την άμμο, και θα λειτουργεί επίσης σαν αλυσίδα χιονιού.
Στο σημείο αυτό ο κ. Βλάχος καταθέτει αίτηση για διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (πατέντα). Πρώιμοι χρήστες. Μια από τις πρώτες ομάδες που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το προϊόν ήταν εκείνες που ενδιαφέρονται για ταξίδια off-road. Μεταξύ αυτών υπάρχουν μάλιστα εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία που διοργανώνουν off-road ταξίδια για 4x4 σε μέρη όπως η Σαχάρα και τα Καρπάθια.
Παρθενική εμφάνιση στην έκθεση Automekanika 2012 της Φρανκφούρτης
Ο κ. Βλάχος, εξιστορεί: «Πριν έξι χρόνια τον Απρίλιο 2012 ιδρύθηκε η εταιρεία EU.S.INN.CO ltd, βασικό προϊόν της οποίας είναι το DV4CAR το οποίο και κατοχύρωσε με διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Η παρθενική του παρουσίαση γίνεται στη διεθνή έκθεση Automekanika 2012 της Φρανκφούρτης, η οποία είναι η... Μέκκα, η μεγαλύτερη έκθεση αξεσουάρ και παρεμφερών εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο.
«Σ' αυτή την έκθεση μπήκαν οι βάσεις για την μετέπειτα πορεία μας στην αγορά. Χρωστάω πολλά σε καλούς συνεργάτες που βοήθησαν για το θετικά ανέλπιστο αποτέλεσμα που είχαμε».
Τελικά περισσότερες από 200 εταιρείες από 60 χώρες έδειξαν ενδιαφέρον από όλες τις ηπείρους.
Η πρώτη χώρα που χρησιμοποιήθηκαν οι αλυσίδες ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με τα πολύ αυστηρά στάνταρ και ξεκινήσαμε άμεσα με την πρώτη πώληση στον αντιπρόσωπό μας εκεί, με τον οποίο έχουμε συμπληρώσει ήδη εξαετή συνεργασία. Η ανταπόκριση κατά τη διάρκεια της έκθεσης ήταν εντυπωσιακή, και έξι μήνες μετά, η επιχείρηση είχε ήδη συνάψει σημαντικές συμφωνίες αντιπροσώπευσης.
Η μέθοδος και το τρόπος ανάπτυξης της καινοτομίας από ιδέα ως προϊόν συμπεριελήφθη ως παράδειγμα στον οδηγό καινοτομίας της ΓΣΕΒΕΕ – ΙΜΕ και ο ελληνικός στρατός έδειξε εγγράφως ενδιαφέρον για το προϊόν. Έχουμε πάρει μέρος σε εκθέσεις σε σχεδόν όλες τις Ηπείρους και με πολύ δουλειά και σταθερούς στόχους καθιερωθήκαμε - μπορούμε να πούμε – ύστερα από έξι χρόνια στην δύσκολη διεθνή αγορά.
Όπως σημειώνει ο κ. Βλάχος, «ήδη το προϊόν έχει πωληθεί σε 22 χώρες σε τέσσερις ηπείρους, Ευρώπη, Αφρική, Αυστραλία και Ασία. Κυριότερες χώρες εξαγωγών είναι οι Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστραλία , Πορτογαλία, Γερμανία, Νέα Ζηλανδία, Νότια Αφρική, Ναμίμπια, Μποτσουάνα και Ζιμπάμπουε. Μέσα στο 2019 έχουμε στόχο να αναπτύξουμε νέα προϊόντα στην αγορά των αξεσουάρ αυτοκινήτων με την επωνυμίας μας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr