Μάλιστα το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Realnews, εξετάζει να αυξήσει το κόστος εκτελωνισμού σε μια προσπάθεια να σταματήσει τις αθρόες εισαγωγές παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων τα οποία καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό άνω του 50% αλλά και να τονώσει τα κρατικά έσοδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η Realnews οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 7μηνο σημειώνουν αύξηση 54,54% καθώς μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχαν εισαχθεί 21.120 αυτοκίνητα έναντι 16.254 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Ωστόσο πέραν της ραγδαίας αύξησης που σημειώνουν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στελέχη από τα Τελωνεία της χώρας έχουν εδώ και καιρό κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στο οικονομικό επιτελείο καθώς όπως έχουν αναφέρει το κόστος εκτελωνισμού παλαιών οχημάτων ανέρχεται σε μόλις 50 ή 80 ευρώ και οι τελωνειακοί υπάλληλοι μπορεί να αφιερώσουν πολλές εργατοώρες για την συμπλήρωση των απαραίτητων εγγράφων για να εισπράξει το κράτος λίγες δεκάδες ευρώ.
Άλλωστε η υπολειμματική αξία στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 15ετία προσδιορίζεται στο 95% της Αρχικής Αξίας προ Φόρων, δηλαδή αν κάποιο αυτοκίνητο κόστιζε 10.000 ευρώ το 2002 και εισάγεται σήμερα στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται σε μόλις 500 ευρώ! Αν ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης είναι 10% τότε το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 50 ευρώ!
Η είδηση της επιβολής Τέλους Ταξινόμησης από τουλάχιστον 500 ή 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητο έχει προκαλέσει την αντίδραση των εμπόρων αυτοκινήτων αλλά και των εκτελωνιστών οι οποίοι εκτιμούν πως αν συμβεί κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει «πάγωμα» στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.
Πάντως από το 2008 έως και τον Ιούλιο του 2017 έχουν εισαχθεί 176.147 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ωστόσο από τις αρχές του 2017 οι εισαγωγές έχουν διπλασιαστεί.
«Σαπάκια» από τη Βουλγαρία
Αθρόες είναι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη και ειδικά από την Βουλγαρία όπου μεταβαίνουν έμποροι και αποκτούν έναντι 300 έως και 2.100 ευρώ εκατοντάδες «σαπάκια» αμφιβόλου ποιότητας.
Παράλληλα οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν φροντίζουν πλέον να εκτελωνίζονται σε «γυρισμένα» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους ώστε η ελληνική Άδεια Κυκλοφορίας να αναγράφει τα πλασματικά χιλιόμετρα και όχι τα πραγματικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Βουλγαρία έχουν διανύσει κατά μέσο όρο πάνω από 300.000 χλμ. ενώ στα ελληνικά τελωνεία εμφανίζονται να έχουν διανύσει μόλις 60.000 με 80.000 χλμ.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως πρόσφατα εισήχθει ένα Renault Modus μοντέλο του 2003 αποκτήθηκε έναντι μόλις 300 ευρώ έχοντας διανύσει πάνω από 480.000 χλμ. και εισήχθη στην Ελλάδα για να πουληθεί σε κάποιον ανυποψίαστο καταναλωτή αναγράφοντας στο κοντέρ του μόλις 89.000 χλμ.
Μπλόκο στο γύρισμα των χιλιομέτρων
«Μπλόκο» στο γύρισμα των χιλιομέτρων τόσο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όσο και στα εγχώρια αυτοκίνητα επιδιώκει να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης έχει ήδη προτείνει στην ΕΕ τα Δελτία Τεχνικών Ελέγχων των οχημάτων να αναγράφουν ολόκληρο το ιστορικό των ελέγχων με αποτέλεσμα να φαίνονται και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα των οχημάτων ανά διετία. Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί στο ελάχιστο το «γύρισμα» των χιλιομέτρων εκτός και εντός συνόρων καθώς οι έλεγχοι στα μεταχειρισμένα οχήματα πραγματοποιούνται ανά διετία και σε κάθε έλεγχο αναγράφονται τα χιλιόμετρα που αναγράφει ο χιλιμετρητής.
Στο στόχαστρο οι πινακίδες… Βουλγαρίας
Η αποφυγή της φορολογίας αλλά και της μείωσης του κόστους χρήσης στα αυτοκίνητα με την «τοποθέτηση» ξένων πινακίδων (κυρίως Βουλγαρίας) βρίσκεται στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου και εξετάζονται νέοι τρόποι αντιμετώπισής τους.
Μάλιστα στην Βόρεια Ελλάδα πάρα πολλά πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα κινούνται με πινακίδες Βουλγαρίας ώστε οι ιδιοκτήτες του να μην πληρώνουν τα υψηλά ελληνικά Τέλη Κυκλοφορίας, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να γλιτώνουν και από τα «τσουχτερά» τεκμήρια διαβίωσης.
Το οικονομικό επιτελείο γνωρίζει πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες πολυτελών ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας είναι νομότυποι (έχουν εταιρεία, σπίτι μέχρι και ασφάλιση στη γειτονική χώρα) και εξετάζει νέους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου που έχει και κοινωνικές διαστάσεις καθώς η «ελεύθερη» κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων επί ελληνικού εδάφους προκαλεί εκείνους που διατηρούν στα οχήματά τους ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας καταβάλλοντας όλους τους σχετικούς φόρους...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr