Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Προς το παρόν πρόκειται για σενάρια τα οποία, ωστόσο, αν επιβεβαιωθούν θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο στην αγορά η οποία έχει παγώσει περιμένοντας τις αλλαγές αλλά και την παράταση της απόσυρσης.
Αναλυτικά οι αλλαγές, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία»:
- Αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
- Ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό, τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015. Η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος του Μαΐου οδεύει για τη βουλή και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016.
- Αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων. Οι αυξήσεις αναμένεται να επηρεάσουν τη λιανική τιμή της βενζίνης, του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανότατα του φυσικού αερίου κίνησης.
- Αλλαγές και στα τέλη κυκλοφορίας. Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.
Τελικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, καθώς υπάρχει προβληματισμός για την αύξηση στο ντίζελ κίνησης αφού αυτή θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία, καθώς επηρεάζει τη βιομηχανία και τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μια αύξηση στο ντίζελ πρόκειται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα της τιμής μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δημιουργώντας και πάλι κίνητρα για λαθρεμπόριο.