Το πολύ σε τρεις μήνες η ομάδα που εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου -για την ώρα ονομάζεται «Korres Project 4», από το όνομα του δημιουργού του- θα έχει ολοκληρώσει μια δουλειά που φαντάζει απίστευτη για δύο λόγους.
Πρώτον, γιατί το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να φτάσει σε πιο δύσβατα σημεία από οποιοδήποτε άλλο. Δεύτερον, γιατί όλη η δουλειά έγινε στην Ελλάδα, όπου όχι μόνο δεν υπάρχει βάση και ιστορία σε αυτού του είδους την παραγωγή, αλλά και που -όπως αποδείχθηκε και πάλι- αποθαρρύνει κάθε φιλόδοξο ή περίεργο από το να παλέψει για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο.
«Όλα ξεκίνησαν από χόμπι, πριν από πολλά χρόνια, πίσω στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας» λέει ο κ. Μάνος Βορδοναράκης, εξειδικευμένος σε ειδικές κατασκευές και μέλος της ομάδας. «Πρόκειται για ένα από αυτά τα στοιχήματα που βάζεις με τον εαυτό σου» και αυτό ήταν ένα στοίχημα που ο Δημήτρης Κορρές, γνωστός περισσότερο με την ιδιότητα του αρχιτέκτονα, έβαλε με τον εαυτό του.
«Ο στόχος ήταν να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο με την ακρίβεια του Mini Coοper στον δρόμο και τη σταθερότητα ενός Decevo στο χώμα». Το πρωτότυπο νούμερο 1 ήταν ένα συνονθύλευμα από πατέντες και ευρεσιτεχνίες, αλλά και με πολλές αδυναμίες. Αυτό τράβηξε την προσοχή της ελληνικής εταιρείας MEVAKO που πρότεινε να βγει το αμάξι στην παραγωγή και με τη δική της συνδρομή ολοκληρώθηκε ένα δεύτερο βελτιωμένο μοντέλο το 2004, το οποίο όμως δεν μπορούσε να βγει την παραγωγή.
«Για τους δικούς του λόγους ο Κορρές δεν τα παράτησε. Χρεώθηκε παντού και ξεκίνησε το τρίτο πρωτότυπο, που θεωρούσαμε ότι θα βγει στην παραγωγή». Ούτε αυτό όμως ήταν έτοιμο, αφού προέκυψαν σοβαρά θέματα. Έτσι ξεκίνησε και η τέταρτη εκδοχή, που πιστεύουμε ότι είναι τελειοποιημένη. Με κάθε νέο μοντέλο μεγαλώνει και το αμάξι, από 1.000 κυβικά το πρώτο έχει πια φτάσει σε 7.000. «Ο λόγος είναι ότι ανακαλύπτουμε πώς οι αναρτήσεις μπορούν να βγάλουν στον δρόμο αυτή την ιπποδύναμη. Και έπειτα από αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι δεν γίνεται να φτιάξουμε ένα φθηνό αυτοκίνητο. Ίσως ακουστεί οξύμωρο, αλλά αυτό θα απαιτούσε τεράστια υποδομή που μόνο μια οργανωμένη εταιρεία μπορεί να έχει.
Η καινοτομία του αυτοκινήτου
Η βασική καινοτομία του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση, που δεν επιτρέπει στους τροχούς να σηκωθούν από το έδαφος. Έτσι το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια και δεν το καταλαβαίνεις. Επίσης, το ειδικό σασμάν του αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα. Έτσι ώστε να υπάρχει η επιλογή για γρήγορη οδήγηση, και με τα ίδια λάστιχα για τρομερό σκαρφάλωμα σε σκαλιά ή ακόμα και κερκίδες. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο 1.600 κιλά, με τελική ταχύτητα γύρω στα 300 χιλ. και επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 3,8 δεύτερα. «Το αυτοκίνητο είναι θηρίο, αλλά η αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας είναι μοναδική» λέει ο κ. Βορδοναράκης.
Κάθε φορά που ολοκληρωνόταν ένα μοντέλο, ένα βίντεο παρουσιαζόταν σε κάποια έκθεση στο εξωτερικό. Και οι ιδιαίτερες ικανότητές του δεν πέρασαν απαρατήρητες. «Ηδη από το δεύτερο μοντέλο υπήρχε πρόταση από μια στρατιωτική βιομηχανία στο Αμπού Ντάμπι, να γίνει η παραγωγή εκεί, σε στρατιωτικού τύπου μη επανδρωμένο όχημα. Και η δεύτερη σοβαρή πρόταση ήταν πάλι από τον χώρο της στρατιωτικής βιομηχανίας. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν κάτι που ενδιέφερε άμεσα όσους εμπλέκονταν στην προσπάθεια αυτή. Η ομάδα συνέχισε και ολοκληρώνει το «Korres Project 4» στην Ελλάδα και σε λίγο θα το παρουσιάσει. Αλλά όταν βγει στην αγορά δεν θα είναι για όλα τα βαλάντια, η τιμή του ενός θα μπορούσε να φτάσει και τις 250.000 ευρώ.
ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ
«Κάποια στιγμή θέλαμε να στείλουμε το δεύτερο πρωτότυπο στη Γιούτα των Ηνωμένων Πολιτειών για μια παρουσίαση. Όχι μόνο δεινοπαθήσαμε για να βγει από την Ελλάδα, αλλά μετά είδαμε και πάθαμε για να αποδείξουμε ότι δεν το αγοράσαμε στο εξωτερικό για το φέρουμε στη χώρα» λέει ο κ. Βορδοναράκης.
Παρόμοιες εμπειρίες φαίνεται να είχαν αρκετές οι άνθρωποι που συμμετείχαν σε αυτή την ιστορία. «Κατά καιρούς το έχουν δει σε παρουσιάσεις και εκθέσεις διάφοροι υπουργοί και υφυπουργοί, οι οποίοι δεν καταλάβαιναν καν τη σημασία αυτού που κοίταζαν.
Υπάρχει επιστολή ιδιώτη προς το υπουργείο Ανάπτυξης, που αναφέρεται στο εγχείρημα και στο ότι πρέπει να υποστηριχθεί με ενθουσιασμό, και η απάντηση που λαμβάνει είναι ότι αυτό είναι αρμοδιότητα άλλου υπουργείου».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr