Το μπέρδεμα, σχετικά με τις λειτουργίες των δυο, οδήγησε τους περισσότερους στο να απογοητευτούν από αυτά. Μόνο το 58% των καταναλωτών, που αγόρασαν netbook αντί για notebook, έμειναν πολύ ικανοποιημένοι από την αγορά τους. Μάλιστα, στο να βρεις ικανοποιημένους καταναλωτές γίνεται πιο δύσκολο στις ηλικίες μεταξύ 18-24 χρονών, επίσης, μεταξύ του ίδιου ηλικιακού γκρουπ, 65% είπαν, ότι αγόρασαν το netbook γιατί περίμεναν καλύτερη απόδοση, και μόνο το 27% είπε, ότι το netbook είχε καλύτερη απόδοση από αυτή που περίμεναν.
Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι το 60% αυτών που το αγόρασαν, δήλωσαν, ότι ο κύριος λόγος, ήταν γιατί είναι εύκολο στη μεταφορά του, κάτι που αποτελεί δυναμικό, συγκριτικό πλεονέκτημα μάρκετινγκ έναντι του notebook. Ωστόσο, όσοι το πήραν σπίτι τους, δηλώσαν ότι δεν το χρησιμοποίησαν εκτός (της οικίας τους).
Ο Stephen Baker, αντιπρόεδρος της NDP, στον τομέα της ανάλυσης της βιομηχανιας του χωρου, δήλωσε, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να κανιβαλιστεί η αγορά του notebook, και αυτό, μπορεί να αποτελέσει απειλή για την επιτυχια του netbook στην αγορά. Τα καταστήματα λιανικής και οι βιομηχανίες, δεν μπορούν να δίνουν έμφαση στις δυνατότητες του netbook και να τις παρουσιάζουν όμοιες με του PC, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές ότι το αντικαθιστά σε δυνατότητες. Αντιθέτως, θα πρέπει να δώσουν έμφαση στο μάρκετινγκ του προϊόντος, τονίζοντας τη χρηστικότητα του, την εύκολη μεταφορά του και, ότι είναι συνοδευτικό του PC, έτσι ώστε να είναι πιο ευχαριστημένοι οι πελάτες τους, από την αγορά τους.
Η έρευνα διεξήχθη από την NDP, μεταξύ 27 Απριλίου και 4 Μαΐου του 2009.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr