Το 2008, τα πλούσια νοικοκυριά στην κίνα, ανέρχονταν στα 1.6 εκατομμύρια, το νούμερο αυτό αναμένεται να ανέλθει σε πάνω από 4.4 εκατομμύρια, μέχρι το 2015, υπολειπόμενο μόνο των ΗΠΑ, Ιαπωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Ακόμα, και αν το επιτρέψει η σημερινή οικονομική επιβράδυνση το νούμερο των πλούσιων νοικοκυριών στην κίνα, είναι πιθανόν να επεκταθεί σε ετήσιο ρυθμό, περίπου στο 16%, για τα επόμενα πέντε με 7 χρόνια.
Για να αντιληφτεί κανείς τον ρυθμό ανάπτυξης των πλούσιων κινέζων καταναλωτών και να το μεταφέρει στους marketers, δεν έχει παρά να ρίξει μια ματιά στα νούμερα. Μόνο οι μισοί από τους κινέζους, που είναι σήμερα πλούσιοι δεν ήταν τέσσερα χρόνια πριν. Τα αγοραστικά γούστα και συνήθειες των κινέζων, μπορούν να αλλάξουν και αυτά γρήγορα σε ένα τέτοιο περιβάλλον αγοράς, το οποίο αναπτύσσεται εκρηκτικά. Για παράδειγμα, μόνο μερικά χρόνια πριν, οι κινέζοι καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους σε ακριβά προϊόντα (luxury goods), εκτός κίνας. Σήμερα, κάνουν το 60% των αγορών τους σε ακριβά προϊόντα εντός της χώρας.
Σε μια τόσο γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά, οι εταιρίες, μπορούν να κάνουν πολλά όσον αφορά τις αγοραστικές συνήθειες των κινέζων και την αφοσίωση τους σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως, αυτοκίνητων, real estate, τραπεζικές υπηρεσίες, καταναλωτικών ηλεκτρονικών, και άλλων πολυτελών ειδών. Πάνω από τους μισούς, πλούσιους κινέζους, ξεκίνησαν πριν τέσσερα χρόνια να αγοράζουν πολυτελή fashion goods, και μόνο μια μειονότητα από αυτούς γνωρίζει και μπορεί να κατονομάσει τρία πολυτελή brands σε οποιαδήποτε κατηγορία.
Όπως αναμένεται, ένα δυσανάλογο νούμερο των πλούσιων κινέζων, σήμερα ζει στις μεγαλύτερες και πιο ανεπτυγμένες πόλεις στις ανατολικές και νότιες περιοχές. Οι τέσσερις μεγαλύτερες πόλεις της κίνας, η Shanghai, Beijing, Guangzhou, και Shenzhen, αναλογούν για πάνω από το 30% των πλούσιων καταναλωτών, σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, και τις δέκα μεγαλύτερες πόλεις, που αναλογούν για το 25% των πλούσιων. Αλλά αυτή η συγκέντρωση αλλάζει.
Η έρευνα δείχνει, ότι τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια, τα τρία τέταρτα της ανάπτυξης των πλούσιων κινέζων θα προέρθει εκτός των τεσσάρων μεγαλουπόλεων. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη, θα προέρθει από τις δευτερεύουσες, μικρότερες πόλεις της χώρας, φέρνοντας έτσι μια ισορροπία στην κατανομή. Επιπροσθέτως, δείχνει, ότι θα υπάρξει αύξηση των πλούσιων ακόμα και στις τριτεύοντες πόλεις- περιοχές.
Αυτό θα συμβεί, γιατί πολλοί από τους νέους πλούσιους, θα είναι επιχειρηματίες με δυνατούς δεσμούςστις πόλεις που έζησαν και ζουν, με αποτέλεσμα, όσο θα ανεβαίνουν τα εισοδήματα τους, τόσο λιγότεροι από αυτούς θα μετακινούνται στις μεγάλες πόλεις.
Πηγή: McKinsey Quarterlys /Marketing & Sales Practice
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr