Παλιότερα, οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι βιομηχανίες αλκοολούχων ποτών και οι μεγάλοι μόδιστροι, χορηγούσαν με πολλά χρήματα τις παραγωγές ταινιών, με τον όρο οι πρωταγωνιστές να χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα τους.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι οι αμερικανικές βιομηχανίες, όπως, η Ford, Chrysler κλπ, αλλά, και οι ευρωπαϊκές, όπως, η Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Peugeot κλπ. Έγιναν γνωστές στο ευρύτερο κοινό στις αγορές τους και σ όλο τον κόσμο, μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο.
Η έμμεση προβολή διαφόρων προϊόντων, που συνόδευαν η χρησιμοποιούσαν οι σταρ στις ταινίες τους επέδρασε με τέτοιο τρόπο στη συνείδηση των καταναλωτών θεατών, ώστε, να τους δημιουργήσει την προσδοκία, που σήμερα είναι γνωστή ως «wana-be», δηλαδή, την φιλοδοξία, «να γίνουν», «να ζουν» σαν κι αυτούς.
Οι λόγοι, που επηρεάζουν πολλούς καταναλωτές στο να αγοράζουν τα προϊόντα που χρησιμοποιούσαν οι διάφοροι σταρ του κινηματογράφου στην καθημερινή τους ζωή, είναι πολλοί. Ο βασικότερος λόγος, που μπορώ να σκεφτώ, είναι ότι ταυτίζονται με τις φιλοδοξίες τους [aspirations]. Για παράδειγμα, τις δεκαετίες του΄50 και του ΄60, η φιλοδοξία κάθε νέου, ήταν να «μοιάσει» κατά κάποιο τρόπο στα ιερά τέρατα του αμερικανικού κινηματογράφου, όπως, του Marlon Brando, James Dean, Montgomery Clift και άλλους, με το ανέμελο, επαναστατικό look και ύφος και πάντα με ένα τσιγάρο στο στόμα. Αυτό, έφερε μια έξαρση στις πωλήσεις των τσιγάρων, ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες, που για την εποχή εκείνη, το κάπνισμα σε νεαρή ηλικία ήταν κατακριτέο και απαγορευτικό από τους μεγάλους. Το ίδιο συνέβη και με τις μηχανές και ιδιαίτερα μετά την ταινία ''easy rider'', δεν υπήρχε νέος, που δεν επιθυμούσε να καβαλήσει ή να έχει στην κατοχή του μία Harley, ή μια Norton κλπ.
Είναι πολλά τα brands, που καθιερώθηκαν στη συνείδηση των καταναλωτών όλου του κόσμου μέσα από την έμμεση προβολή τους στον κινηματογράφο. Ποιός, δεν θυμάται την ταινία του James Bond, «Dr No», και την Ford Mustang, που οδηγούσε η Ούρσουλα ’ντρες, και η οποια έγινε για πολλές δεκαετίες το πιο αγαπημένο σπορ, ανοιχτό αυτοκίνητο των νέων στην Αμερική και σ όλο τον κόσμο, αλλά, και τις πρόσφατες ταινίες, με τις καταπληκτικές Aston Martin και BMW;
Η βιομηχανία του κινηματογράφου, αλλά, και της τηλεόρασης, αναμφισβήτητα, έχει συμβάλει στη διάδοση και ανάπτυξη των πωλήσεων πολλών προϊόντων σ όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Με το μεγαλύτερο παράδειγμα προϊόντος, που δεν υπαρχή σημείο στον κόσμο που να μην διατίθεται, την Coca-Cola.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr