Κρίνοντας εξ' ιδίων, αλλά και από τους γνωστούς μου, που ανήκουν στην ηλικία των 50 και άνω, μόνο μύθος δεν είναι η αγοραστική επιθυμία και δυνατότητα μας να ξοδεύουμε χρήματα για οποιοδήποτε προϊόν η υπηρεσία μας κάνει να νοιώθουμε καλύτερα.
Διαβάζοντας πρόσφατα μια έρευνα που διεξήγαγε το Guerilla Marketing Intelligence, περί των μύθων και της πραγματικότητας γύρω από αυτό το θέμα, διαπίστωσα ότι επιβεβαιώνει το παραπάνω συμπέρασμα.
Στην έρευνα, η μεγαλύτερη ηλικία ορίζεται από τα 50 και άνω, και γίνεται σαφές ότι αποτελεί ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό με περισσότερα διαθέσιμα χρήματα να ξοδέψει, γεγονός, που σημαίνει ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων -υπηρεσιων.για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό για τις επιχείρησης καταναλωτικών προϊόντων- υπηρεσιών να λειτουργούν με γνώμονα τα πραγματικά δεδομένα και όχι τους μύθους.
Η έρευνα έγινε στις ΗΠΑ, και αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες των αμερικανών πολιτών. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους.Οι μύθοι και τα πραγματικά δεδομένα είναι:
Μύθος: οι ηλικιωμένοι, σε μεγάλο ποσοστό πάσχουν από κάποια εγκεφαλική ασθένεια.
Πραγματικότητα: μόνο το επτά τοις εκατό των ανθρώπων άνω των 65 ετών πάσχει από κάποια άμορφη αμνησίας.
Μύθος: η πλειονότητα των μεγάλων ανθρώπων πάσχει από κάποια ασθένεια.
Πραγματικότητα: πολλοί λίγοι δηλώνουν ότι πάσχουν από κάποια σοβαρή ασθένεια και μόνο το πέντε τις εκατό είναι σε κάποιο ίδρυμα.
Μύθος: οι περισσότεροι είναι απομονωμένοι.
Πραγματικότητα: οι περισσότεροι έχουν δυνατές σχέσεις με ένα ευρύ κύκλο φίλων αλλά και συγγενών.
Μύθος: η παραγωγικότητα μειώνεται στις μεγάλες ηλικίες.
Πραγματικότητα: τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι εργάζονται και αποδίδουν όσο καλά αποδίδουν οι νέοι και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο.
Μύθος: οι ηλικιωμένοι δεν ενδιαφέρονται για το sex.
Πραγματικότητα: η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι ηλικιωμένοι εξακολουθούν να απολαμβάνουν το sex, και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο -από -όταν ήταν νέοι.
Μύθος: οι εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών που απευθύνονται στους ηλικιωμένους θα πρέπει να δίνουν έμφαση σε ηλικιακά πλεονεκτήματα.
Πραγματικότητα: οι ηλικιωμένοι δεν ανταποκρίνονται σε προϊόντα που τους θυμίζουν την ηλικία τους.
Μύθος: οι ηλικιωμένοι είναι «σφικτοί» με τα χρήματα τους.
Πραγματικότητα: οι ηλικιωμένοι είναι «σφικτοί» με τα χρήματα τους μόνο όταν τους θυμίζεις τον τρόπο ζωή που ήδη έχουν. Αλλά, είναι γαλαντόμοι με προϊόντα και υπηρεσίες που ενδυναμώνουν τον τρόπο ζωής τους.
Μύθος: οι ηλικιωμένοι δεν είναι ανοιχτοί στην περίπτωση που θα πρέπει να αποφασίσουν τι θα αγοράσουν, κι αυτό γιατί έχουν περιορισμένη αντίληψη για οτιδήποτε νέο.
Πραγματικότητα: οι ηλικιωμένοι έχουν την τάση να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις για αυτά που επιλέγουν να αγοράσουν και δεν φοβούνται να αλλάξουν γνώμη για κάτι νέο ιδιαίτερα όταν κάτι αφορά το προσωπικό τους συμφέρον.
Μύθος: οι ηλικιωμένοι είναι προκατειλημμένοι με την ηλικία τους.
Πραγματικότητα: η ηλικία δεν παίζει σημαντικό ρόλο στους περισσότερους.
Αν, και η έρευνα αφορά τους αμερικανούς καταναλωτές, πιστεύω, ότι είναι πάρα πολύ κοντά στη συμπεριφορά των ευρωπαίων αλλά, και των ελλήνων ηλικιωμένων καταναλωτών.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr