Αλλά, μαντεύοντας τις τιμές προϊόντων στην τηλεόραση δεν είναι το ίδιο, με το να τα πληρώνεις σε κάποιο κατάστημα. Στην αληθινή πραγματικότητα της ζωής, σήμερα, με τις επιπτώσεις που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στο πορτοφόλι τους, οι καταναλωτές δεν ξεγελιούνται τόσο εύκολα.
Για την ακρίβεια, πολλοί προσέχουν τις τιμές και γνωρίζουν πολύ καλά τι πληρώνουν για ένα σαμπουάν η ένα απορρυπαντικό. Ιδιαίτερα, οι αγοραστές που ενδιαφέρονται για μεγαλύτερα προϊόντα όπως τηλεοράσεις, αυτοκίνητα κλπ.
Με την είσοδο του internet και της πολλαπλής πληροφόρησης από διάφορους κοινωνικούς φορείς σε ανταγωνιστικές τιμές και ευκαιρίες, οι καταναλωτές μπορούν πλέον με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων και της δυνατότητας φωτογράφισης που τους προσφέρουν, να φωτογραφίσουν τις τιμές και τα barcodes των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και αργότερα στο διαδίκτυο, να κάνουν σύγκριση με τις τιμές που προσφέρουν τα διάφορα e-shops.
Αλλά, παρότι η τεχνολογία προσφέρει ενημέρωση όσον αφορά τη διαφάνεια των τιμών στα διάφορα καταναλωτικά προϊόντα, είναι οι καταναλωτές σήμερα, διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα προϊόν σε κανονική τιμή; Όχι! Όπως αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων λόγω της μείωσης του κόστους στα τέλη ταξινόμησης των αυτοκινήτων, και της ευκαιρίας που άρπαξαν οι αντιπρόσωποι για να προσφέρουν επιπλέον εκπτώσεις σε αυτά, αλλά και σε άλλα προϊόντα τα οποία προχώρησαν σε προσφορές.
Αυτή, η δυναμική αύξησης των πωλήσεων που παρουσιάζεται στα διάφορα προϊόντα, για τα οποία δεδομένης της κρίσης οι εταιρίες επανεξέτασαν την τιμολογιακή πολιτική τους, θα πρέπει να αποτελέσει και παράδειγμα προς μίμηση για άλλες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα για αυτές που κινούνται στο χώρο των υπηρεσιών και ειδικότερα των ξενοδοχειακών.
Είναι αδιανόητο, να υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες στο εξωτερικό με πολύ υψηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης σε πολλούς ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Ισπανία, Τουρκία, Ιταλία κα. οι οποίες προχωρούν σε μειώσεις τιμών συμπεριλαμβάνοντας έξτρα παροχές στις προσφορές τους, και εμείς εδώ, που ο τουρισμός αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σε έσοδα για το κράτος πηγή, να μην αντιλαμβανόμαστε τη σκληρή, σημερινή, πραγματικότητα.
Η εποχή, για τα πολλά και μη ποιοτικά προ-κλεισμένα ξένα γκρουπ τουριστών, που κατέκλυζαν τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς με το ένα τρίτο του κόστους που χρειαζόταν να πληρώσει ο Έλληνας τουρίστας για το ίδιο χρονικό διάστημα σε κάποιο ξενοδοχείο της Κρήτης ή της Ρόδου, αλλά και άλλων προσφιλών προορισμών πέρασε, οι υπεύθυνοι, θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στην ενδυνάμωση του ποιοτικού ξένου και εγχώριου τουρισμού, αλλάζοντας την τιμολογιακή πολιτική τους έτσι ώστε να το κατορθώσουν.
Είναι γνωστό, ότι ο Έλληνας τουρίστας κατά τη διάρκεια των διακοπών του ξοδεύει πολύ περισσότερα για τη διασκέδαση και τη διατροφή του από οποιονδήποτε ξένο τουρίστα, με αποτέλεσμα να βοηθά τον τζίρο του συνόλου των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων.
Στη Νέα Υόρκη, εδώ και πολλά χρόνια, τα μεγάλα ξενοδοχεία δημιουργούν πακέτα προσφορών που αγγίζουν το 20-30%, κάτω των κανονικών τιμών, για διαμονή το σαββατοκύριακο των νεοϋορκέζων που μένουν εκτός κέντρου του Μανχάταν αλλά και επισκεπτών από άλλες πόλεις, προκειμένου να απολαύσουν τις θεατρικές και μουσικές σκηνές αλλά και τα περίφημα μουσεία της πόλης. Η δε Wall Street Journal, σε πρόσφατο άρθρο της, αναφέρει ότι πολλές επιχειρήσεις προχωρούν σε ειδικά πακέτα προσφορών κοντά στην ημερομηνία πληρωμής των καταναλωτών, γεγονός, που έχει θετικά αποτελέσματα από ότι δείχνουν οι αυξήσεις πωλήσεων των διαφόρων επιχειρήσεων.
Μήπως, αφού δεν είμαστε σε θέση να αναθεωρήσουμε και να τοποθετήσουμε τις προτεραιότητες μας σε νέα βάση, με δεδομένη την κρίση, να κάνουμε αυτό που κάνουν οι άλλοι, οι οποίοι και μπορούν και θέλουν;
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr