Ειδικότερα στο χώρο των επιχειρήσεων που παρέχουν υπηρεσίες και συγκεκριμένα των ξενοδοχειακών. Σήμερα, που οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες περιορίζουν τη δυνατότητα για διακοπές ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου, θα πρέπει να μετρήσουν σε βάθος τις αρνητικές επιπτώσεις που ενδεχομένως να έχουν από τη μείωση προσωπικού.
Είναι γνωστό, ότι ένα αφοσιωμένο και με κίνητρα προσωπικό, εξυπηρετεί καλύτερα τους πελάτες μιας επιχείρησης, οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι με το επίπεδο των υπηρεσιών και το εκδηλώνουν σε κάθε περίπτωση που θα τους δοθεί η ευκαιρία, κάνοντας εσάς, αλλα και το προσωπικό σας ευτυχισμένο. Το γεγονός αυτό λειτουργεί σαν ένας ενάρετος κύκλος.
Ένας κύκλος, που όμως, ενδέχεται να σπάσει από τις μειώσεις κόστους μιας επιχείρησης που απαιτούνται σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Όταν η επιχείρηση λειτουργεί με λιγότερο προσωπικό, αναπόφευκτα λειτουργεί αρνητικά, δεδομένου ότι το εναπομείναντα προσωπικό διακατέχεται από το άγχος και την πίεση να προλάβει να καλύψει το ίδιο εύρος υπηρεσιών που κάλυπταν οι απολυμένοι συνάδελφοι τους, γεγονός, που τους δυσαρεστεί και μειώνει τον ενθουσιασμό τους και κατ επέκταση την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τον πελάτη. Η διαφορά στην ποιότητα των υπηρεσιών γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον πελάτη ο οποίος δικαιολογημένα, επιλέγει μια άλλη ανταγωνιστική επιχείρηση.
Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία πρέπει να βρείτε εναλλακτικούς τρόπους μείωσης του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης σας με τους οποίους δεν θα υπονομεύεται καμία από τις δυο περιπτώσεις, τόσο η ποιότητα των υπηρεσιών, όσο και το ηθικό του προσωπικού. Μικραίνοντας το μέγεθος της επιχείρησης σας και ταυτόχρονα να έχετε τη δυνατότητα να προσφέρετε ποιοτικές υπηρεσίες, πρέπει να αποφύγετε τη διχοτόμηση των δυο παραγόντων, μπορείτε να εξακολουθήσετε να στηρίζετε το προσωπικό σας, αλλα και τους πελάτες σας, ανεξάρτητα αν δεν έχετε τη δυνατότητα να αντλήσετεπόρους από άλλες πηγές προκειμένου να τους ικανοποιήσετε όπως θα επιθυμούσατε.
Σκεφτείτε στρατηγικές λύσεις διατήρησης του ενάρετου κύκλου, αλλά και της ζωτικής σημασίας σχέσης μεταξύ της δέσμευσης των εργαζομένων στην επιχείρηση, αλλα και την ικανοποίηση των πελατών από την ποιότητα των υπηρεσιών σας προκειμένου να μην σπάσει ο κύκλος. Αυτό, θα σας φέρει σε πλεονεκτική θέση όταν η κρίση παρέλθει.
Αν χρειαστεί να μειώσετε το προσωπικό σας, κάντε το, αλλα σκεφτείτε την εμπειρία του πελάτη. Όπως λέει και ο Frederick Reichheld, στο βιβλίο του με τίτλο The Ultimate Question: Driving Good Profits and True Growth (Harvard Business School Press, 2006), «πίστη, δεν σημαίνει ναφροντίζεις ένα εργαζόμενο ο οποίος δεν παράγει -προσφέρει αξία» πίστη σημαίνει, να βάζεις το καλό των πελατών και των εργαζομένων πάνω από κοντόφθαλμα συμφέροντα.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr