Οι έμποροι ακριβών αυτοκινήτων, όπως της Mercedes, δηλώνουν ότι οι πωλήσεις των διαφόρων μοντέλων της γερμανικής εταιρίας έφτασαν στα ίδια σχεδόν νούμερα με τις πωλήσεις που σημείωσαν την εποχή της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.
Η αναθέρμανση της αγοράς των αυτοκινήτων είναι θετική, όπως παραδέχονται οι έμποροι αυτοκινήτων οι οποίοι δηλώνουν ευχαριστημένοι από την εξέλιξη που είχε το μέτρο και ευελπιστούν ότι το υπουργείο οικονομίας θα το παρατείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ένας, λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος θα περίμενε ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές θα ενδιαφέρονταν -δεδομένης της κρίσης και της υψηλής τιμής των καυσίμων-για τα μικρότερου κυβισμού και αξίας αυτοκίνητα. Αλλά, προφανώς, το συνολικό κέρδος από το τέλος ταξινόμησης στην αξία ενός μικρότερου σε κυβισμό αυτοκίνητου που προσφέρει το κυβερνητικό μέτρο και οι διάφορες εκπτώσεις των εταιριών δεν συγκίνησαν μερικούς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κινήθηκε η αγορά και σε αυτή την κατηγορία.
Αυτό, όμως, που προκαλεί εντύπωση είναι που βρέθηκαν τόσοι πολλοί αγοραστές ακριβών, πολυτελών αυτοκινήτων. Όπως δήλωσαν ορισμένοι έμποροι πολυτελών αυτοκινήτων σε τηλεοπτικό ρεπορτάζ, οι περισσότεροι από αυτούς είναι «απλοί» άνθρωποι, κάτοικοι «απλών» περιοχών οι οποίοι πλήρωσαν μετρητοίς ποσά από 30.000 μέχρι 60.000 ευρώ και άνω.
Η κινητικότητα αυτών των καταναλωτών στα μεγάλου κυβισμού ακριβά αυτοκίνητα, ιδιαίτερα εν μέσω της οικονομικής κρίσης, προκαλεί εντύπωση. Είναι άνευ οικονομικής λογικής και δικαιολογίας για κάποιον ο οποίος διαθέτει σε μετρητά αυτά τα χρήματα ή και περισσότερα για να τα αποκτήσει.
Το γεγονός ότι, τα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα παρουσιάζουν αυτή τη χρονική περίοδο αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της μεγάλης μείωσης στην τελική τιμή τους, δεν παύουν να είναι ακριβά, και δεν παύουν να έχουν τεράστιο κόστος συντήρησης και εξόδων.
Συνήθως, οι άνθρωποι που διαθέτουν τόσα χρήματα, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι, έχουν άλλη αγοραστική νοοτροπία και συμπεριφορά, προτιμούν να τα επενδύσουν σε πιο επικερδείς και προσοδοφόρες μορφές επενδύσεων.
Οι καταναλωτές αυτοί αποκαλούνται «educated consumers», οι οποίοι δεν πιστεύουν στη χρησιμοποίηση ιδίων κεφαλαίων για αγορές αυτοκινήτων, σκαφών κλπ. Συνηθίζουν να χρησιμοποιούν άλλους τρόπους για να τα αποκτήσουν, όπως το leasing, τη μακροχρόνια μίσθωση και την τραπεζική χρηματοδότηση.
Την καταναλωτική συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων την καταλαβαίνω, τη συμπεριφορά και νοοτροπία εκείνων που αγοράζουν μετρητοίς τέτοια αυτοκίνητα δεν την καταλαβαίνω.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr