Παρόλη την διστακτική δυναμική κατά το πρώτο μισό του μήνα, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε με άνοδο της τάξεως του 10% περίπου. Η γενικότερα θετική προσέγγιση της αγοράς πλοίων ξηρού φορτίου αποτυπώθηκε μέσα στον μήνα κυρίως με την τοποθέτηση από πλευράς των ιδιοκτητών τους αρκετών πλοίων στην αγορά προς πώληση (σε υψηλότερες τιμές) αλλά και με τη ταυτόχρονη εκδήλωση ενδιαφέροντος από πολλούς αγοραστές για επιθεώρηση και προσφορά αυτών.
Για ακόμα μια φόρα την μερίδα του λέοντος στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων είχαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, συμμετέχοντας σε ποσοστό 23% στο σύνολο των καταγεγραμμένων αγοραπωλησιών. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ήταν πάλι τα πλοία ξηρού φορτίου και ηλικίας κατά μέσο όρο περίπου 10 ετών. Άξιο αναφοράς είναι η στροφή από πολλούς σε πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, τα οποία θεωρούνται από πολλούς ως καλή ευκαιρία για αγορά ενός πιο μοντέρνου (σε σχέση με την 10ετία) πλοίου σε πιο χαμηλή τιμή από κάποιο αντίστοιχο πλοίο κατασκευασμένο στην Ιαπωνία η την Κορέα.
Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων παρουσιάζεται μια πτωτική τάση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων η οποία αποτυπώνεται και στις τιμές των πλοίων. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί η κατακόρυφη πτώση στην εκτιμώμενη τιμή ενός δεξαμενοπλοίου VLCC (Very Large Crude Carrier) 5ετίας οπού από περίπου 80εκ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2015 σήμερα αποτιμάται σε περίπου 60εκ. δολάρια. Η καθίζηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη κίνηση σε αγοραπωλησίες πλοίων καθώς είναι αρκετά δύσκολο σε πολλές περιπτώσεις να συναντηθούνε οι ιδέες των πωλητών και των αγοραστών σε ότι αφορά στις τιμές των πλοίων. Ενδεικτικό του ανωτέρω είναι η μείωση στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά 21% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2016 και κατά 43% με τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.
Τέλος, η αγορά διάλυσης πλοίων παρουσίασε για τον μήνα Φεβρουάριο πιο έντονη κινητικότητα σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα με 72 πλοία να κάνουν το τελευταίο τους ταξίδι προς διαλυτήρια (αύξηση 22% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα). Παρόλα αυτά η κίνηση στις διαλύσεις παραμένει μειωμένη σε σχέση με πέρυσι τέτοια εποχή όπου είχανε καταγράφει 35% περισσότερες πωλήσεις στα πλοία προς διάλυση.
Σε κάθε περίπτωση οι επόμενοι μήνες αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από όλους τους παίκτες (πλοιοκτήτες, ναυλωτές κλπ.) ως προς την διαμόρφωση των τιμών των πλοίων σε κάθε κατηγορία.
Σοφία Κοκκίνη
Golden Destiny
Head Of Research & Valuations
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr