Αυτή την απάντηση, μας έδωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της Επιτροπής κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO), οταν κλήθηκε να αξιολογήσει τις νέες κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως αυτές απεικονίζονται στον κατάλογο «δικαιωμάτων και υποχρεώσεων» των φορολογουμένων για το 2016.
Η GRECO που, από τον Δεκέμβριο του 2015, έχει συμπεράνει σε έκθεση της για την Ελλάδα, ότι οι κύριες εστίες διαφθοράς στην χώρα εντοπίζονται στις τάξεις των βουλευτών, εισαγγελέων και δικαστών, είχε ιδιαίτερα τονίσει ( σε κάποιες από τις 19 «συστάσεις» που είχε υποβάλλει προς την ελληνική κυβέρνηση και έμειναν ...αναπάντητες) , ότι θα πρέπει να εξασφαλισθεί διαφάνεια στις οικονομικές ενισχύσεις που δέχονται βουλευτές, ευρωβουλευτές και πολιτικά κόμματα, από τρίτους, ως πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του «μαύρου χρήματος» στην πολιτική.
Με έκπληξη, λοιπόν, πληροφορήθηκε και κατέγραψε, τα όσα τέθηκαν υπόψη της από τον υπογράφοντα, σχετικά με τους νέους φορολογικούς κανόνες, πού όχι μόνον δεν συμβάλλουν στη διαφάνεια της χρηματοδότησης κομμάτων και πολιτικών αλλά, αντιθέτως, προστατεύουν, μέσω φορολογικών διευκολύνσεων, την ανωνυμία όλων εκείνων που «ανιδιοτελώς» ξόδεψαν μέρος του εισοδήματος τους, για να ενισχύσουν πολιτικούς και κόμματα στην Ελλάδα.
Κατεγράφη, λοιπόν, από τους ιθύνοντες της GRECO ότι, με βάση τις νέες φορολογικές διατάξεις στην Ελλάδα, απαλλάσσονται από την φορολόγηση, βουλευτές και ευρωβουλευτές, που διέθεσαν ποσά της αποζημίωσης ή των συντάξεων τους στα κόμματα ή σε συνασπισμούς κομμάτων.
Οπως κατεγράφη ότι, με την κατάργηση του κωδικού 011-012, απαλλάχθηκαν από την υποχρεωτική εισφορά αλληλεγγύης 8% επί του συνολικού εισοδήματος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, βουλευτές, υπουργοί, γενικοί γραμματείς κ.α
Οι ιθύνοντες της GRECO κατέγραψαν, επίσης, ότι με τον νέο κωδικό 055-056, εκπίπτει εξ’ ολοκλήρου από το εισόδημα εκείνων που χρηματοδότησαν το 2016 πολιτικό κόμμα ή συνασπισμό, μέχρι και του ποσού των 20.000 ευρώ.Οπως ότι με τον καινούργιο κωδικό 057-058, εκπίπτει εξ’ ολοκλήρου από το φορολογητέο εισόδημα, ποσό μέχρι 5.000 ευρώ, για ιδιώτες που χρηματοδότησαν υποψήφιο ή/και αιρετό αντιπρόσωπο της Βουλής των Ελλήνων και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ως μία πρώτη αντίδραση, μας επισημάνθηκε ότι, όλες αυτές οι κυβερνητικές «πρωτοβουλίες» έρχονται σε ευθεία κόντρα, με τις σχετικές διαπιστώσεις και συστάσεις της GRECOπρος την ελληνική κυβέρνηση, στα τέλη του 2015 ότι:
-
Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε πολύ “πρώϊμο στάδιο”, στην αναγκαία εξασφάλιση της πολιτικής ακεραιότητας των βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου.
-
Δεν έχουν θεσμοθετηθεί ακόμη κανόνες ελέγχου, για τις δωρεές ή τις χρηματοδοτήσεις των προεκλογικών τους εκστρατειών, που λαμβάνουν οι έλληνες βουλευτές καθώς και για την λεπτομερή εξέταση των «σχέσεων» τους με τρίτους ή «ομάδες συμφερόντων”,που δραστηριοποιούνται εκτός ελληνικού κοινοβουλίου.
-
«Η διαφθορά υπήρξε ένα από τα κύρια προβλήματα που συνέβαλαν στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα κυρίως, εξαιτίας, χειραγωγημένων νομοθετημάτων, οι συντάκτες των οποίων απηλλάγησαν από την οποιαδήποτε ευθύνη”.
-
Δεν έχουν θεσπισθεί κανόνες, για την αποτροπή σχέσεων των βουλευτών με τρίτους, που δημιουργούν υπόνοιες για εξάρτηση τους από “ομάδες συμφερόντων”.
-
Δεν έχουν ακόμη θεσπισθεί κανόνες, για την αποτροπή της εμπλοκής μελών του ελληνικού κοινοβουλίου, με εκπροσώπους “ομάδων συμφερόντων” και άλλους που επιδιώκουν να επηρεάσουν την κοινοβουλευτική διαδικασία .
Αντ’ αυτών, κατέληξαν, βλέπουμε μία προσπάθεια διατήρησης της ανωνυμιας των ιδιωτών χρηματοδοτών, βουλευτών, ευρωβουλευτών και πολιτικών κομμάτων, μ’ αποτέλεσμα να συσκοτίζεται, πλήρως, ο ρόλος και οι επιδιώξεις εκείνων που ξοδεύουν «ανιδιοτελώς» τα ωραία τους λεφτά, ως επένδυση στην εκλογή βουλευτών, ευρωβουλευτών ή πολιτικών κομμάτων, με άγνωστες....επιδιώξεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr