Οι πολυάριθμες σχολές Μαθηματικών, Χημικών, Φυσικών, Φιλολόγων κλπ κανονικά εκπαιδεύουν φοιτητές για την όποια αγορά εργασίας και όχι αποφοίτους με την ιδιότητα των “αδιόριστων στο Δημόσιο εκπαιδευτικών” όπως έχει καθιερωθεί για χρόνια, που διδάσκουν, αξιολογούν, διοικούν το εκπαιδευτικό σύστημα ως “μάνατζερς” όπως νομίζουν και όχι ως αποτέλεσμα εκπαίδευσης.
Σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες για τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται εκπαίδευση στην ειδικότητα και σε πλήρες πρόγραμμα εκπαιδευτικών σπουδών παράλληλα ή μετά την εκπαίδευση στην ειδικότητα προ του διορισμού, πρακτική άσκηση υπό την επίβλεψη επιθεωρητών και εξετάσεις. Η μη πρόβλεψη αυτών των διαδικασιών , πλην άλλων δημιουργεί και προβλήματα στην ισότιμη διακίνηση των εκπαιδευτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση .
Χωρίς την εκπαίδευση εκπαιδευτικών , δε είναι δυνατή η αντικειμενική αξιολόγηση μαθητών στο σχολείο , αλλά και στις εισαγωγικές εξετάσεις που έχουν καθιερωθεί ως αντικειμενικές . Ως γνωστόν δε οι εισαγωγικές εξετάσεις που γίνονται από ανεκπαίδευτους στην αξιολόγηση εκπαιδευτικούς , αποτελούν βασικό επιχείρημα της υπεροχής των δημόσιων έναντι των μη κρατικών πανεπιστημίων ,και όχι η αναφορά στην ποιότητα σπουδών που προσφέρουν για να παράγουν ανάλογους αποφοίτους .
Η εκπαίδευση στην αξιολόγηση , είναι απαραίτητη και για την αντικειμενική αξιολόγηση των ίδιων των εκπαιδευτών ώστε να είναι αποδεκτή και από τους αξιολογούμενους .
Στην ιστοσελίδα της ένωσης των επιθεωρητών της Ευρώπης που δεν ανήκουμε αναφέρονται τα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών σε κάθε χώρα.
https://www.sici-inspectorates.eu/Members/Inspection-Profiles
Το Γραφείο Προτύπων στην Εκπαίδευση της Αγγλίας (Ofsted) , είναι μακράν ο μεγαλύτερος οργανισμός για επιθεώρηση σχολείων στην Ευρώπη. Το Ofsted είχε σημαντική επιρροή στον σχολικό έλεγχο στην Ευρώπη και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου. www.ofsted.gov.uk
Το πρόβλημα για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση που όλες οι πλευρές επισημαίνουν τη σπουδαιότητά της είναι οξύτερο , αφού δεν υπάρχει καμιά πανεπιστημιακή σχολή στην Ελλάδα εκπαιδευτικών που θα υποστηρίζει το αντικείμενο, παρά το πλήθος των πολυσέλιδων και πρόσφατα σχετικών νομοσχεδίων. Η ΣΕΛΕΤΕ μετέπειτα ΑΣΠΑΙΤΕ που ιδρύθηκε από Αμερικανούς εμπειρογνώμονες με οικονομική βοήθεια προς τη χώρα μας και η κάτοψη των κτηρίων της συνθέτουν τα γράμματα Ο Η Ε , είναι η μόνη σχολή που διοικείται από διορισμένο διοικητικό συμβούλιο για να περιοριστούμε σ’ αυτό, και δεν πληρεί προδιαγραφές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ανάλογες αυτών του εξωτερικού που εκπαιδεύουν τους Meisters της Γερμανίας ή τους καθηγητές των Vocational and Technology Education των ΗΠΑ.
Νίκος Ηλιάδης **, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π. ,M.Sc. , Ph.D. Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr