Το νομοσχέδιο σαφώς θα χρειαστεί βελτιώσεις, καθώς από μια πρώτη ανάγνωση τα κριτήρια ένταξης σε αυτό είναι πολύ αυστηρά και υπερβολικά και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων κινδυνεύει να μείνει εκτός ρύθμισης. Ειδικότερα, θα πρέπει να επανεξεταστούν οι όροι για μια τουλάχιστον κερδοφόρο χρήση κατά την τελευταία τριετία, για τη σύναψη ρύθμισης μετά την 1/7/2016 και για τη μη δυνατότητα υπαγωγής στο νόμο σε επιχειρήσεις που το 85% των οφειλών τους ανήκουν σε έναν πιστωτή.
Τόσο στο στάδιο της διαβούλευσης, όσο και – κυρίως – στο στάδιο της εφαρμογής του προς νομοθέτηση πλαισίου, τα Επιμελητήρια της χώρας μπορούν και οφείλουν να αναλάβουν ουσιαστικό ρόλο, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία, την εμπειρία και την υποδομή στον τομέα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.
Πρόταση της Επιμελητηριακής Κοινότητας είναι να θεσπιστεί ρύθμιση η οποία θα προβλέπει ότι μετά την υποβολή αίτησης για ρύθμιση των οφειλών στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η εν λόγω αίτηση να αποστέλλεται από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους στο Επιμελητήριο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος ο αιτών. Το εκάστοτε Επιμελητήριο θα αναθέτει άμεσα την αίτηση και τον συντονισμό της διαπραγμάτευσης σε Διαπιστευμένο Διαμεσολαβητή από τον πίνακα Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών του υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο οποίος οφείλει να ασκεί τα καθήκοντά του σύμφωνα με τις πρόνοιες του παρόντος Νόμου, του Κώδικα Δεοντολογίας Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών και τον κανονισμό λειτουργίας του Κέντρου Διαμεσολάβησης του Επιμελητηρίου κατ` ανάθεση του οποίου και ενεργεί.
Μέσω της διαδικασίας αυτής, μπορεί να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή του νέου πλαισίου, προς όφελος των βιώσιμων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που θα ενταχθούν σε αυτό, αλλά και ευρύτερα προς όφελος των τοπικών οικονομιών και της απασχόλησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr