Σύμφωνα με την αξιολόγηση, η Ελλάδα παρουσιάζει θετικές επιδόσεις όσον αφορά τις υποδομές, καθώς – έστω και με δεκαετίες καθυστέρησης – έχει ήδη ολοκληρωθεί το 76% του κεντρικού οδικού δικτύου και το 80% του συμβατικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το δίκτυο τραίνων υψηλής ταχύτητας παραμένει, ωστόσο, στο 55% της ολοκλήρωσής του. Ως προς την ποιότητα των μεταφορικών υποδομών, η χώρα εμφανίζει επιδόσεις κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην περίπτωση των αεροδρομίων και του οδικού δικτύου. Αντίθετα, τα λιμάνια και ειδικότερα η σιδηροδρομική υποδομή παρουσιάζουν χαμηλή βαθμολογία, με την έγκαιρη παράδοση των αποστολών να αξιολογείται σε επίπεδα κάτω του μέσου όρου.
Η αναβάθμιση των μεταφορών, ως απαραίτητου πυλώνα οικονομικής και αστικής ανάπτυξης, οφείλει να αποτελέσει κεντρική προτεραιότητα της ελληνικής Πολιτείας. Η ολοκλήρωση των δικτύων θα πρέπει να συνδυαστεί με παρεμβάσεις για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για τις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά και με πρωτοβουλίες για την κινητοποίηση μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων, με έμφαση στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων και τερματικών σταθμών συνδυασμένης μεταφοράς, στην ανάπτυξη υποστηρικτικών υπηρεσιών και στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού συστήματος μεταφορών.
Παράλληλα, θα πρέπει να επιδιωχθεί η περαιτέρω αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών σε λιμάνια και αεροδρόμια, αξιοποιώντας αποδοτικά μοντέλα συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στα πρότυπα του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τέλος, είναι απαραίτητο να επιταχυνθούν τα έργα για την ανάπτυξη των ΜΜΜ σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, ώστε να αποσυμφορηθούν ο οδικοί άξονες, να τονωθούν τοπικές αγορές και να δημιουργηθούν δυνατότητες οικιστικής και εμπορικής ανάπτυξης σε νέες περιοχές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr